|  | Gear down, kedy? 28. 4. 2016 / 11:25 | |
|  | Záleží na situaci/procedůře, jakou děláš... např. pokud letíš po okruhu, měl bys dát podvozek dolů před třetí zatáčkou. Pokud děláš nějaké to přímé přiblížení, tak buď před dosažením FAFu být v přistávací konfiguraci a nebo v případě decelerovaného přiblížení obvykle při usazení na sestupovou rovinu.
U 737my v ILSu se to např. dělá tak, že postupně zpomaluješ, jak zachytíš glide slope, dáváš klapky 15+ podvozek a po zpomalení pod limit dáváš klapky 30 (za normálních podmínek). Nevím, jestli je to nějaké psané pravidlo, ale na 4NM od prahu bys měl být v přistávací konfiguraci. Na to je callout 1000ft AGL (z GPWS) odpověď "stable", tj. přistávací konfigurace + na přibližovací rychlosti.
Každé éro to ale může mít trošku jinak, taky záleží na SOP. Jak je to u malých letadýlek se zatahovacím podvozkem nevím, ale nečekal bych to nějak zásadně jinak (jen ty výšky/vzdálenosti budou asi menší). |
| |
|