Jojojo, jako přemejšlet nad tím takhle, to bych zvládnul. Mě spíš zajímá, co najednou můžu dělat špatně, když jsem se s tim ještě nesetkal. A to jsem vždycky v pohodě vyšel i na VNAV, když jsem zhruba od FL150 - FL100 řešil rychlost sám. V následujících řádcích se pokusím trochu nastínit situaci, ale nesedím u toho, takže se budu vyjadřovat všemožně:
Zadám-li trasu do FMC, od SIDU po STAR, tak očekávám, že mi to chytrá krabička spočítá podle trasy a PERF-INIT. A mělo by to teda vyjít i přes VNAV. Doteď to probíhalo tak, že před T/D jsem zadal cílovou výšku a ono to začalo klesat. Více méně se to drželo v mezích (promiň mi ten výraz) tý lištičky, kde ti to ukazuje polohu letadla vůči VNAV a případně výškovou odchylku +/- (nevim teď jak se tomu říká). Když to klesalo málo, tak jsem to upravil vysunutím brzd a když to nestačilo a FMC napsala DRAG REQUIRED, tak jsem prostě vyhodil brzdy dokud to nezhaslo.
Pak si myslim, že pokud klesam z vyšších hladin tak při začátku klesání rozdíl mezi LVLCH a VNAV asi není, když to stejně padá jak šutr 5000ft/min (ale jen v tom začátku).
Teď mě tak napadlo (vyzkoušet to můžu až zítra), lítám od PMDG i 777 a tu mám teda asi raději. Nicméně je potřeba dávat pozor při tom klesání na VNAV, protože tam je potřeba manuálně stáhnout plyn na IDLE, jinak to klesá na výkonu = málo. Když je potřeba, tak si pak zase přidá sám, jde tam jen o ruční nastavení IDLE. Tak jestli to nemá ta 737 stejně a já to jen zapomněl dát na IDLE, takže to klesalo málo.
Si řikam, že to přece nebudu počítat, když to má spočítat FMC .
Díky moc |
|