veterník sa za letu stále točí od náporu vzduchu, poháňa zubové čerpadlo. Šupátko sa prestavuje vplyvom dynamického tlaku od náporu vzduchu za letu. Do rýchlosti 80 km/hod je tento tlak malý a kužeľ spojený so šupátkom nevládze pretlačiť pružinu. Tým pádom zubové čerpadlo stále prečerpáva olej zo zadnej do prednej komory, vrtuľa je nastavená na minimálny uhol záberu a tým pádom na maximálny ťah. Zvýšením letovej rýchlosti vzrastá tlak na kužeľ a šupátko sa posunie a zablokuje tok tlakového oleja zo zadnej komory. Tlak v prednej komore sa snaží prestaviť vrtuľu na väčší uhol nábehu. Pootočením vrtuľových listov sa zase odkryje štrbina na šupátku a prestavovanie sa zastaví. Týmto sú zabezpečené stále otáčky vrtule pri zmene rýchlosti letu.