Fuj, tohle jsem přehlédl
Obecně s autorádiovejma anténama je problém, že maj nějakou podivnou impedanci , hodně jinou než požadovaných 50 ohm ( dáno vstupem scanneru ) a kabelem ( bacha , autorádiový kabely maj jinou impedanci než 75 ohm a to vyší , čili blbý ).
Jinak 90cm je moc. Když se to zkrátí na cca 50-60cm, tak je to zárodek klasickýho GPAčka ( viz můj dlouhý příspěvek ) a jeho výhoda je, že hlavní laloky ( t.j. tam kde je nejlepší příjem ) stoupají ve vertikální rovině pod nějakým malým úhlem . To je optimální, protože tam , kde je letadlo nejdál a nejníže nad horizontem, je nejvyšší "zisk ".
U těchto konstrukcí je ale nejdůležitější mít tam ty protiváhy, t.j. ty ramena dolů , nebo aspoň vodivý vodorovný povrch, který bude spojen se "zemí" kabelu a scanneru, vlastní tyč se připojí bez čehokoliv dalšího na střední vodič kabelu ( samzřejmě konektor je výhodou
Tyto konstrukce nejsou odolné proti blesku a přepětí vůbec, takže je dobré to celé někde vyzkratovat odporem ( 1-100k ). Pokud do toho práskne, je to pochopitelně jedno, ale to řeší pojišťovna " v jednom" . To je mimochodem jediný opravdový problém, který hrozí.
Jo a tyhle vymoženosti je oprvdu dobrý nějak uzemnit ( na zábradlí, apod. ) . |
|