Zdravíčko,
právě jsem přišel na šokující událost... Airbusy mají antény na zadní části trupu. Samo o sobě nic zvláštního, nicméně myslím, že je to zajímavý podnět k debatě.
Jelikož jsem zvyklý na způsoby Boeinga, který má antény vpředu, je indikace po přistání -x ft, protože při dosednutí je čumák nahoře, ta část trupu taky výš než při poloze všech koleček na zemi a aby ukazoval 0 při dosedu, musí ukazovat o pár ft níž, než ve skutečnosti naměří. Např. na 737mě t dělá cca 4ft.
V případě Airbusu to bude ale naopak, protože anténa bude o trošku níž při dosedu a po položení příďáku se zvedne, tudíž bych čekal, že bude ukazovat +x ft.
Má tahle konfigurace nějaký speciální význam (např. úmyslná likvidace antény v případě tail striku )? Jak je to na jiných letadlech? |
|