FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 25. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-plane editace scenerek, US vlaky v Evropě, x-ivap, VFR objekty Jeden příspěvek | Celý strom
X-plane editace scenerek, US vlaky v Evropě, x-ivap, VFR objekty   7. 3. 2017 / 15:23
Willhelm   
Nový X-plane mě docela chytil, a protože čekám až mi dorazí z Germánie opravený MS SW FF2, začal jsem se v tom trochu hrabat.

Dosti mě štve asi jediná chyba ve scenerce LKPR (v2.2.2 z 31.12.2015 ke stažení na vacc-cz.org) a tou jsou levitující sloupy osvětlení na appronu North a jinde. I když mám bezmála dvacet let praxe pracovního modelování a skládání sestav ve 3D tak v hobby editorech jsem jak slon v porcelánu. Mít podobnou chybu v Creu - tak zedituji constrain sloupu - upravím výšku a hotovo. Zkoušel jsem jak WED tak Overlay (ten mi pro práci na úpravě již existujících scenerek přijde subjektivně lepší díky 3D). Vím chyba jde vyřešit "zplošením" LKPR v menu XP, ale vždy plochá letiště byla jedna z věcí co mě štvaly na FS (a odnožích), kdo byl někdy spotovat na 24 ví jak je to v reálu prohlé dolů a nahoru.
V manuálu Overlay jsem našel jak s objekty posouvat v osách X,Y - vč rotace apod., ale jak těm zatraceným sloupům změnit výšku v Z už ne. Věděl by někdo co s tím? Kdyby to bylo jednoduché tak chápu, že to od ledna 2016 už někdo udělal... ale opravu tohodle problému ani novější verzi jsem nenašel.

Dále - typicky americké vlaky s nenažranou dieslovou lokomotivou a kontejnery na dvě patra jsou hezké při VFR lítání po US, ale v Evropě jak pěst na oko. Na xpl.xz je sice návod na výměnu, ale to je editací zdrojáků, což se při každé kontrole aktualizací XP nelíbí a chce to přepisovat zpět. Není nějaký elegantní způsob jak to obejít nějakou nadřazenou vrstvou co XP podsune custom autogen, kam by si člověk vytvořil nějaké typické CZ vlaky? (Ne Pendolino apod., musí to být něco neutrálního protože XP11 z OSM dat asi nevyčte co je hlavní a co lokální trať a např. Pinďolino mezi Studénkou a Štramberkem by bylo stejná absurdita jako ty US vlaky)

K x-ivapu: pokud se nepletu tak ivap v FS2004 se na unicom hlásil pod volacím znakem. Tedy pokud jsem vyplnil QFA676 tak vše co šlo na unicom se uvedlo jako: QFA676>AGGH Taxi to RWY 23 x-ivap píše vždy jako volačku COM1/COM2 podle toho na jakém rádiu ho mám naladěn. Je to fičura x-ivapu nebo jsem někde něco nenastavil v nějakém configu co se pod FSkovým ivapem neřešil?

A poslední - když budu chtít vytvořit VFR objekty kolem "rodného" LKMT - zříceninu Starého Jičína, Štramberka, Hukvald, umístit tovární komíny NJ, Kopř., Příbor, FM, spadlý most ve Studénce apod. Jak se na to jde - WED i Overlay se vážou na letiště a letištní scenerky. Obchcává se to tak, že vytvořím letiště VFR_Mosnov_a_malebne_okoli a ty objekty rozeseté na 2000km2 jsou vázané k nějakému středu? Nebo je korektní mít pro každou řekněme 10km2 oblast extra scenerku? U umísťování objektů VFR scenérie mě pak ještě napadá problematika umístění objektu a to vlastně souvisí i s těmi levitujicími sloupy na LKPR. Pokud bych objektu natvrdo nastavil zeměpisnou polohu a HDG např. od severu, stále mi tu zůstává problém výšky - optimální by bylo, kdyby si spodní plocha objektu uměla "kecnout" řekněme 1m pod mesh - ať by byl použit jakýkoliv. Protože výška se může dle použitého meshe docela lišit, tak by asi nebylo optimální constrainovat to na AMSL.
 

X-plane editace scenerek, US vlaky v Evropě, x-ivap, VFR objekty   7. 3. 2017 / 15:29
mano
odpoviem len na stlpy, bohuzial stlpy ktore su na lkpr su zakorenene v jednom OBJ subore, zise sa neda kazdy stlp zvlast upravovat osadzovat.. riesilo sa to nie raz, mozno niekto ma upravenu verziu.

Najjednoduchsie riesenie pre LKPR je a ked vidim ze lietas na IVAO zapnut si rovny teren. Vo WEDe si otvoris APT lkpr a tam je na pravo dole : alwais flatten

Vyhoda je ze MTL ti nebudu levitovat a ani stlpy .. takto isto by som si upravil aj LKTB nakolko na konci drahy je taky neprijemny hrb, ktory ti vies sposobit aj crash
 

X-plane editace scenerek, US vlaky v Evropě, x-ivap, VFR objekty   7. 3. 2017 / 15:30
mano
a k tym US vlakom, na org fore je knihovna ktora upravuje europu na styl auropy, domy stromy auta vlaky ..
 

X-plane editace scenerek, US vlaky v Evropě, x-ivap, VFR objekty   7. 3. 2017 / 15:59
Willhelm   
Mano díky. Zkoušel už jsem:
http://www.dai-media.com/sceneries/ZZZZ.html (řeší jen cesty)
http://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/30492-trains-extension/ (k US vlakům přidá ještě "pool" UK vlaků - takže z bláta do louže)
K testování mám ještě _atrains_routes_bretagne_v1.zip koukal jsem do archivu a jsou tam hlavně TGV, nevím ještě jak se to bude chovat - nahradí nebo doplní knihovnu ze které XP vlaky bere.
Pokud si pamatuji tak vlaky byly už v XP8 který jsem viděl asi jako první, ale mám pocit že tady si Laminar vzal trochu moc velké sousto, nebo si říkali, že to nikdo nebude řešit, hlavně že se scenerie dole pod érem hýbe. A evidentně to není ani moc připraveno na to, aby si lidi dodali auta a vláčky dle krajových zvyklostí. Bylo by super kdyby byl třeba vedle Custom Data a Custom Scenery i adresář Custom autogen, kde by si mohli lidi upravovat snadno a rychle autogenové knihovny. Střechy domů v Toskánsku vypadají jinak než ty Rakouské, Britské, Ruské atd.
 

X-plane editace scenerek, US vlaky v Evropě, x-ivap, VFR objekty   7. 3. 2017 / 16:05
Atarian   
Mas tam chybu. Ja v Bretagne nikdy nebyl!!!
 

X-plane editace scenerek, US vlaky v Evropě, x-ivap, VFR objekty   12. 3. 2017 / 20:03
Fabo™   
Kdepak, blbe ctes Debile, to je nejaky soudruh Atrains nikoli Atarian.
 

X-plane editace scenerek, US vlaky v Evropě, x-ivap, VFR objekty   7. 3. 2017 / 16:41
Willhelm   
Na org je toto:
http://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/27427-europe-library-hd/ To ale vlaky neřeší. CZ je v seznamu podporovaných oblastí, ale nějak mi nepřipadlo, že by to v XP11 mělo výrazný vliv.

Větší naděje jsem dával sem:
http://simheaven.com/?wpfb_filepage=europe_library-7z
Protože tam je 12 (slovy dvanáct) *.obj s evropskými vlaky. Z nich vyčuhuje asi jen ICE, ale řekněme že je krajina pod námi o +50 let v předu a u nás něco podobného už jezdí. (Dovolíte malou odbočku? Zajímalo by mě co v té době budou provozovat v DE a FR).
No nicméně ani s touto knižnicou som němal 100% úspech. (Zase to mixuje US a Evropské vlaky.)
 

X-plane editace scenerek, US vlaky v Evropě, x-ivap, VFR objekty   7. 3. 2017 / 16:45
mano
otazka je ci v xpl11 nieco nemenili, nakolko europa by mala mat v buducnosti vlastne kniznice atd .. takze tazko rozpravat co tam funguje z xpl 10.. to by mali vediet iny ludia
 

X-plane editace scenerek, US vlaky v Evropě, x-ivap, VFR objekty   7. 3. 2017 / 19:10
xWing   
Je len k LKPR.
Toto je vyzva pre Aerosoft a jeho letiste LKPR
Po znich alebo az to bude tak to bude ? ;-D
 

X-plane editace scenerek, US vlaky v Evropě, x-ivap, VFR objekty   7. 3. 2017 / 20:17
Vita Zenisek
Scenerky urcite na letiste vazany nejsou. Leguanovy hrady nic takovyho nemaj. Nenech se zmast tim, ze to u sebe a apt.dat Ten muze bejt klidne prazdnej.
V.
 

X-plane editace scenerek, US vlaky v Evropě, x-ivap, VFR objekty   8. 3. 2017 / 08:20
mirda   
Jen k LKPR. K usazování levitujících objektů používám AC3D. Jenže pokud sis všiml tak ty světla osvětlujou apron fejkově ala FSX styl tzn. že i v XPL HDR modu ti světlo nijak neprosvítí kokpit neosvětlí letadlo a to se mi prostě nelíbí!! Letadlo stojí pod původní FSX konvertovanou lampou a všude okolo ozářenej beton/asfalt, ale letadlo je celý černý. K smíchu. Takže jsem smazal jak světla tak ty fejkový textury na betonu a napral si tam světla z dostupných knihoven a světla se chovaj jako světla. Nemám tam origo tvar a styl lamp, ale je to funkční.


 

X-plane editace scenerek, US vlaky v Evropě, x-ivap, VFR objekty   8. 3. 2017 / 08:58
OndraT
Ad levitující/zapadlý objekty (obvyklý problém konverze scenérií z FSX) - asi nejjednodušší cesta je přes (jinak divnej ) Sketchup do kterýho si stáhni Sketchup2Xplane plugin (exporter), pak jen prostě otevřeš danej objekt, posuneš osu objektu k jeho základu a vyexportuješ pluginem.

Ad tvorba ne-letišť scenérií - na to je dobrý Overlay Editor. Vytvoříš novou scenérii, na pozadí si zapneš Google nebo Bing ortho a na to naplácáš objekty, uložíš a hotovo, žádný fake letiště není potřeba.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ