|  |  | | Tvorba scenérií - výšky budov 31. 7. 2017 / 19:14 | |
|  | Chtěl bych se zeptat těch pár tvůrčích lidí co tady chodí, jakým způsobem řeší rozměry budov.
Na půdorysy předpokládám, že nic lepšího než mapy.cz na max zoom a jejich měření vzdálenosti na letecké mapě asi není. (Předpokládám, že architektonické plány s kótama jsou nedostupná záležitost)
Ale co výšky budov? Používáte nějaké měření nebo systém konstant? (Např. patro=4m, patro stará zástavba=6m, sokl=1m, apod) Existuje např. nějaká mnemotechnická pomůcka pro architekty? A co např. nestandardní výšky - garáže pro hasičské vozy apod.?
V poslední době mě fascinuje 3D funkce na google mapách, tam kde to funguje. To nikdo nemodeluje ručně, nemapuje textury. Výsledek přesto vypadá většinou obstojně. Zajímalo by mě, zda by tam nešlo provést nějaké těžení 3D dat.  |
| |
|
 |  |  | | Tvorba scenérií - výšky budov 31. 7. 2017 / 19:15 | |
|  | ja robim tak, ze na google earth si odmeriam dlzku a 3clenkov z fotky si vypocitam pomerom vysku budovy .. leguan to robi odhadom  |
| |
|
 |  |  |  | | Tvorba scenérií - výšky budov 31. 7. 2017 / 19:36 | |
|  | Mano dopočet dělám aktuálně i já. Když znám z půdorysu délky a k dispozici mám nějakou bokorysovou fotku, tak ve Photoshopu změřím pixely na známé délce, vydělím mírou a následně výsledným koeficientem vynásobím změřené pixely výšky. Ale z isometrického pohledu je výška zkreslená, fotky z google street view mi taky přijdou tou perspektivou a rybím okem zkreslené, u malých budov asi OK, o velkých asi třeba vzít to zkreslení do úvahy a zaokrouhlovat. Každopádně díky za info, aspoň o dvou metodách. U mě prokletí profese, kde člověk řeší tisíciny milimetru. To se v té hlavě těžce láme do "přibližně". Věřím, že architekti mají výšky v malíku, jako strojaři malé průměry metrických závitů. |
| |
|
|