FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
První opravdové 3D mraky! Jeden příspěvek | Celý strom
První opravdové 3D mraky!   6. 8. 2017 / 09:59
FSPilot   
https://www.youtube.com/watch?v=iPUznCzOWOc

KONEČNĚ! Vzhledem zatím nic moc, ale konečně se hli z toho starého modelu rozházených otáčecích placek. Teď ještě aby zareagovali ostatní a s postupem času to dostane ten správný šmrnc! Bravo vývojářům, první krůček k nové revoluci v simulátorovém létání je tady. Tohle dohromady s dynamikou prostředí X-Plane... to by bylo něco!

Sice tuhle vychytávku nevyužiju, ale jsem nadšen. Na tenhle krok se už dlouho těším. Doufám, že ostatní nezůstanou pozadu a co nejdřív vymyslí jak to zaimplementovat do svých SW.
 

První opravdové 3D mraky!   6. 8. 2017 / 11:03
JirkaK
Blik dával jsem to tu asi před 10 dny. Je to dle DTG první implementace, tedy vůbec to že to namontovali do enginu, samo jsou tam nějaké glitche, rozlišení textur není to nejlepší a celkově tím změnili atmospheric scattering, takže hlavně ground zas vypadá divně. Někdy když jsi v mracích a máš zhoršenou viditelnost na zemi, tak to vypadá jako by to leželo v mlze či sněhu. Jinak to nejsou jen mraky, ale i déšť a sníh, sníh je naprosto parádní.

Samozřejmě to má nějaký ten dopad na výkon, ale v FSW je možné nastavením měnit standardní mraky a TrueSky.

Tím že je to nyní implementováno si mohou začít hrát s konfigurací TrueSky, který má obrovské možnosti. Mimo jiné je cílem aby průlet oblaky reálně ovlivňoval letový model.

A jde vidět zajímavá strategie DTG. Je jasné že v prvních chvílích bude FSW spíše pro nováčky, jendak kvůli ceně i platformně na které se prodává a bude lákat právě na věci které jiné velké simulátory nemají nebo neposkytují takový zážitek a po několika letech, kdy se vypracuje dál bude moc být považován za srovnatelný simulátor s těmi ostatními na trhu.
 

První opravdové 3D mraky!   6. 8. 2017 / 11:16
JirkaK
Tady je první trailer který byl součástí stramu, když to vyšlo:
https://www.youtube.com/watch?v=r0-UuENMPrk


Tady krátké comparsion video:
https://www.youtube.com/watch?v=SBOztboWxEg


a nějaké uživatelské
https://www.youtube.com/watch?v=dnSnhC5Cjys
https://www.youtube.com/watch?v=nUyCSWVhseY
https://www.youtube.com/watch?v=B4AUp69TAR8
....
 

První opravdové 3D mraky!   6. 8. 2017 / 20:20
Milan Smid   
Ono nejde jenom o ty mraky. I kdyz je to bezesporu krok k lepsimu.

Ja dokazu zit i s tema placatyma, ale co mi opravdu hodne chybi (a co jsem jeste nikde nevidel), je "volumetricke" zobrazeni atmosferickych jevu. Jinymi slovy, kdyz nekde prsi, tak je videt, jak se to tahne od mraku dolu az na zem a ne ze z niceho nic vletim do deste a nevim, odkud prisel Proste pri prehankach z cockpitu vidim, kde jsou, coz zatim zadny sim neumi.

Nejbliz tomu muze byt asi REX Sky Force 3D, ale o tom uz jsem dlouho nic neslysel (viz. screen). Sam pouzivam Active Sky Next a asi je to to nejlepsi, co se da sehnat (na tu bidu).


Zajimave je, ze se tady vedou nekonecne bitky o letovy model, jehoz finesy clovek asi oceni jenom kdyz (i) ma nejake realne zkusenosti (takze ma s cim srovnavat) a (ii) leta nejake lehke ero nebo vrtulnik (kde skutecne zalezi na dynamicke fyzice), ale nikomu tady asi moc nevadi zatim velmi omezene schopnosti nasich oblibenych simu, co se tyce zobrazovani pocasi

A co si budeme povidat, pocasi (a v pripade simulovaneho letani jeho verne zobrazeni) je pri letani az na prvnim miste
16617 B / 750 x 415 / REX.jpg
 

První opravdové 3D mraky!   6. 8. 2017 / 22:59
FSPilot   
Pravda, tohle IMHO příjde asi velmi záhy, protože v současném zobrazení počasí je jen velmi omezené zobrazení a tahle technologie otvírá úplně nové dveř. Pak se dá už jen hrát přes co a jak má být vidět. Tím, že to nejsou jen nějaké otexturované placky, ale opravdu prostorový objekt, nabízí možnost upravit průhlednost určitého vymezeného prostoru a byť nejsem programátor, zrovna to s tím deštěm by nemusel být až takový problém.

Dynamiku počasí má asi nejlepší X-Plane, kde při dešti i zobrazí mraky v prostoru pod přeháňkama - odpařená voda. Ve zobrazení počasí jsou ještě obrovské mezery a konečně se tomu začíná dostávat víc pozornosti. Vývojáři jsou šikovní a nemyslím si, že bude dlouho trvat a bude to krása nebezská. Na současnou dobu to omezuje výpočetní výkon standardního PC, což za pár let určitě nebude problém. Takže hurá do vývoje, držím pěsti a osobně se nemůžu dočkat, jak bude vývoj probíhat.

https://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4

Tohle mi pořád vrtá hlavou.
 

První opravdové 3D mraky!   7. 8. 2017 / 01:24
JirkaK
Jestli ti to video vrtalo hlavou, tak koukni na tohle

https://www.youtube.com/watch?v=gTb7k9pCQTo
 

První opravdové 3D mraky!   7. 8. 2017 / 08:08
FSPilot   
No je to pěkné, ale "jen" přesnější 3D modely, textury a bump maps s vyšším rozlišením. Technologie 3D designu prakticky stejná. Pořád jsou to polygony. To, co mně fascinuje na tom, co jsem posílal je prakticky rozložení atomů - bez polygonů -> prostorové modelování bez omezení nebo hranatých ploch. Stejně jako ty mraky - opravdu prostor, ne textury, které by měly navodit pocit, že je to prostorové. To je obrovský rozdíl
 

První opravdové 3D mraky!   7. 8. 2017 / 08:24
xWing   
Ale Ty tomu nerozumies
JK nezajima technologie, ale "eyecandy"
 

První opravdové 3D mraky!   7. 8. 2017 / 11:58
FSPilot   
Nemá cenu řešit

Hele udělejte to do iksplejna! To by bylo boží!
 

První opravdové 3D mraky!   7. 8. 2017 / 14:17
xWing   
Jasne, neni problem, po znich
 

První opravdové 3D mraky!   7. 8. 2017 / 14:41
FSPilot   
Super, už se těším
 

První opravdové 3D mraky!   7. 8. 2017 / 15:22
OndraT
Uvidíme, s čím se vytasí xEnviro 1.07. Snad od toho všichni nečekáme příliš (trošku se bojim, že jo ). Ale slibujou volumetrický mraky, tak uvidíme, jestli to bude aspoň něco jako ono TrueSky.

Pokud jde o viditelnost "záclon" deště, to myslim umí SkyMaxxPro od v3 tuším. Ale nejsem si jistej, na SMP jsem zanevřel (ani jsem nevyužil možnosti slevy na novější verzi pro stávající zákazníky a radši koupil xEnviro ).
 

První opravdové 3D mraky!   7. 8. 2017 / 20:51
JirkaK
Volumetrické mraky má P3D už dlouho, samotné volumetrické efekty ale nejsou vše.

SMP je taky volumetrické i když tu děšťovou sprchu jsem určitě neviděl.
 

První opravdové 3D mraky!   7. 8. 2017 / 21:13
OndraT
Netušim, jak moc se SMP změnil, ale ve v3 to stále byly jen sprity (=2d polygony s namapovanou texturou). A dešťová záclona tam vypadala dost směšně, ale nějaká tam byla. Jinak jestli máš SMP, tak tuším někde v SMP podadresáři bude cosi jako SilverLining.config, kde je kompletní (a celkem dobře komentovaný) nastavení toho jejich enginu, dá se s tím hodně vyhrát (můžeš tam mj. ladit rozlišení a množství slices v mřížce apod.).

K tý volumetrice - on to je stejně vždycky jen určitej počet řezů v mřížce (slices), něco jako data z tomografu apod., záleží pak na hustotě tý mřížky, kolik tam pak těch otexturovaných spritů je.

Což se zdá, že borci v DTG našli jinou, efektivní a navíc efektní cestu. Proč ne, v historii realtime 3d grafiky bylo už dost zajímavostí (jednou z nejznámějších a nejzajímavějších a opravdu historických byly voxely - volumetric pixel, ze simů na tom běžel např. Commanche, tzv. voxel space engine).
 

První opravdové 3D mraky!   7. 8. 2017 / 22:09
mirda   
SMP můžeš směle vypustit z hlavy. Vůbec se tím netrap. Na v4 to byli poslední love co XA viděli. Pořád jen kostka mraků kolem letadla. RWC ti nepomůže. Nastavíš vyšší vzdálenost a místo letadla máš vrtulník ve visu jestli mi jako rozumíš. Jasný nebe a na něm 3 mraky někde mimo tebe ale na tebe prší. A zažít něco jako aspoň ILS CAT II jen zbožné přání. Vždycky jsem se musel řezat ( co mi za ty prachy zbejvalo -PC si nerozbiju) když měl bejt celej prostor pode mnou zahalen mraky a já přitom letiště viděl už snad s FL200 a když jsem slezl do 3 tisíc tak se kolem mě na chvíli mihli nějaký mraky a to bylo všechno. Se posrali s tou dvackou co za upgrade chtěli.

Velebím xEnviro že přišlo. Za prví - na tu bídu co se počasí týka v XPL posun o 1000 mil kupředu a za druhý vypálili rybník XA s jejich (dobře vymyšlenou taktikou) aktualizací SMP cca 1x každej rok za minimal 20$.... nasrat,ale chápu, že to má xx slepejch fanboys. Jinak si to nedokážu vysvětlit.
Jen s xE se mi (KONEČNĚ) už několikrát stalo, že jsem fakt musel divertovat !!! Např VQPR kde ti nic než vizual a nějaká procedura ze začátku podle VORu nepomůže,ale jen do určítý vejšky a pak když nevidíš prostě smolíček pacholíček.
xE je tak nějak ještě na hony někde jinde než dnešní možnosti pro FSX/P3D a zaplať panu bohu aspoň za to!!!! když je hlášená mlha tak tam prostě k.rva vidět není!! A za další xE vs FPS - no problem.
Letu zdar!!
 

První opravdové 3D mraky!   8. 8. 2017 / 12:27
JirkaK
SMP je dobré když: prolítáš mrakama, když letíš v jejich blízkosti. xEnviro vypadá dobře z dálky a ano, pokrývá výrazně větší plochu (i když SMP navýšilo dosah a snížilo nároky, paradoxně je to náročné na CPU ne GPU) ale v zásadě jen 2D. Prolítat xenvirem znamená že tam prdne bílou texturu a to je asi vše. Pro GA je SMP výrazně lepší volba, ale vždy je to o vkusu jednotlivce. xenviro u mě prohrálo jak cenou - ano je tam real weather což se u SMP platí extra, ale to je přesně věc co nechci, není nic horšího když chceš letět, zapneš sim a dostaneš 8/8 overcast 200ft nad terénem, skvělé VFR bohužel xenviro neumí historické počasí, natož custom, takže jediná možnost je pak ho celé vypnout.
 

První opravdové 3D mraky!   8. 8. 2017 / 12:19
JirkaK
V SMP se určo hrabat nehodlám A DTG prostě jdou cestou nejmenšího odporu, proč se zabývat s 16 členným týmem (ne všichni jsou vývojáři), co po dlouhá léta konkurence nedokázala a raději použít placený produkt třetí strany, naroubování do současného enginu je práce pro jednoho dva lidi na "pár dní", vývoj celku by mohl stát i roky práce.
 

První opravdové 3D mraky!   8. 8. 2017 / 01:07
FSPilot   
Kdes přišel na to, že má P3D volumetrické mraky?
 

První opravdové 3D mraky!   8. 8. 2017 / 12:28
JirkaK
od chvíle kdy má volumetric fog
 

První opravdové 3D mraky!   8. 8. 2017 / 17:37
FSPilot   
volumetric fog nejsou 3D mraky. Technologicky něco úplně jiného. V mracích tam nejsou prakticky žádné visuální změny oproti FSX.
 

První opravdové 3D mraky!   7. 8. 2017 / 09:03
JirkaK
Měl jsem za to že tam řešili růst polygonů, což je věc která za poslední roky rostla neskutečným tempem a fotorealistická grafika v reálném čase začíná být možná, i kdž je to těžké, protože datové objemy neskutečně rostou. Někde jsem teď viděl třeba graf, jaké datové toky obsahoval první Pán Prstené a kolik poslední Hobbit (cca 10x vyšší)...

TrueSky jsou stále jen polygony a samozřejmě používají textury.
 

První opravdové 3D mraky!   7. 8. 2017 / 11:57
FSPilot   
Podle toho videa, co jsem postoval to právě polygony nejsou a o to právě jde (pokud jsem nepochopil, někdo mně opravte).
 

První opravdové 3D mraky!   7. 8. 2017 / 07:27
Pips   
Zrovna nedávno jsem si musel vyfotit jednu takovou přeháňku. Nicméně když jsem to zkusil obletět zleva, když se to najednou rozrostlo a bylo to asi 5x větší, tak tam pršelo na kabinu jako ve starých simech, ale teda aspoň z mraku, ne z modrý oblohy
21761 B / 550 x 550 / prehanka.jpg
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ