FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 8. 2025, svátek má Radim Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dynamika letu v simulátoroch Jeden příspěvek | Celý strom
Dynamika letu v simulátoroch   30. 8. 2017 / 23:20
dene
Kúpil som si FSW a je to, hm, zaujímavé... pri čítaní diskusií na Avsime som narazil na charakteristiku letovej dynamiky, ktorú v FSW použili. Údajne má byť odlišná od P3D a samozrejme aj od FSX a ide o toto:

"A small correction, but quite important : P3D still calculates the flight model exactly as did FSX : ONE flight box is going through one or more tables that have been filled with datas from real planes (normally).
FSW does the same :reading tables, still no prediction like Laminar Research. BUT if the legacy ESPs (FSX, FSX-SE, P3D all versions) use only one wing to make the output from the table, FSW is using TWO WINGS ; the flight model in FSW is twice more precise for default plane (if tables are right of course) than the same plane would be in P3D."

V diskusii to bolo ďalej vysvetlené tak, že simulátor asymetricky preratáva pretlak a podtlak pre každé krídlo lietadla osobitne čo má vplyv na letové vlastnosti a dáva omnoho lepšiu fyziku letu - má to mať vplyv na rýchlosť, uhol stúpania, modelovanie spinu, alebo rollingu a hlavne reálny vplyv počasia na let.
Toto by možno vysvetľovalo aj integráciu trueSKY, oblaky v FSW nie sú len textúry na okrasu niekde na pozadí ale už teraz majú reálny vplyv na let (napríklad z hľadiska dohľadnosti, orientácie a pod. čo je pri VFR podstatné).
Neviem, ale FSW má zvláštnu atmosféru - oblaky sú naozaj oblaky a pri každom lete ich treba brať do úvahy (napr. za súmraku pri väčšej oblačnosti som v Piperi Cub proste nenašiel malé, neosvetlené letisko - jednoducho som prelietaval okolo neho, ale vplyv súmraku a oblačnosti bol taký veľký, že som si ho nevšimol) a lietadlá tam fakt lietajú "inak" a zrejme to nie je len vplyv Accu-Feel, ktorá je tiež v FSW integrovaná. Podľa toho čo čítam inde, tak tieto dojmy zdieľa aj dosť ľudí po celom svete.
13177 B / 750 x 422 / pocasiefsw.jpg
   Seznam příspěvků  

Dynamika letu v simulátoroch   30. 8. 2017 / 23:30
FSPilot   
Je to další krok k transformaci extrémně zastaralého systému. Lepší než to bylo, nicméně bych to nebral jako něco "wow". X-Plane je zatím jediný sim, který má realistický letový model, který zatím nemá konkurenci (nevím, jak je na tom DCS).

Oblačnost trueSky je v simulátorovém létání revoluční - podobně jako když P3D představil volumetric fog. Má to ještě daleko do krásy, nicméně s postupem výpočetních schopností PC to IMHO nebude trvat dlouho, kdy bude model oblačnosti opravdu pěkný. S časem na tuhle technologii přistoupí i ostatní vývojáři (doufám) a nebo vymslí něco mnohem pěknějšího

   Seznam příspěvků  

Dynamika letu v simulátoroch   30. 8. 2017 / 23:55
dene
Ono to v tom FSW naozaj ako zatiaľ moc pekné nie je, ale fakt je ten, že pocitovo je trueSKY dosť silné. Pri VFR sa človek musí naozaj držať pod mrakmi, lebo ak vletí do nich tak je v bielej, alebo sivej kaši a ak nemá GPS (ako Cub) tak môže blúdiť

Pre mňa je to teda dosť návykové a odkedy mám FSW, tak som FSX ani nezapol. Dobre sa na tom napr. lietajú letiskové okruhy, krátke trate, let v malých výškach a pod. Uvidíme kam sa posunie trueSKY, ale len čo bude FSW hotová a pridajú sa výrobcovia addonov (mimochodom, Drzewiecki Design pred pár dňami ohlásil kompatibilitu svojich produktov s FSW), tak to bude skvelé.
   Seznam příspěvků  

Dynamika letu v simulátoroch   31. 8. 2017 / 10:32
OndraT
Ad XP - bohužel i v XP záleží na vývojáři letadla, jaké použije airfoils, případně jak je doladí; jak moc přesná je celá 3d geometrie letadla (tvar či nerovnosti trupu, křídel apod.). Viz například default XP11 738 vs Zibův mod (není to jen o systémech, ale právě i o let. dynamice) nebo teď vydaný hodně povedený mod defaultního B58 Baron (opět zdarma, zájemce odkážu do download sekce na .org) - taky totální rozdíl oproti defaultu.

LR sice používá blade element theory, ale vývojář letadla s tím musí umět zacházet, jinak z toho vyleze taky podivnost
   Seznam příspěvků  

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ