| | | Rozdíl kurzu mapy - AIP 14. 1. 2018 / 00:28 | |
| | Došel jsem na něco čemu úplně nerozumím. Např. LKMT v AIPu 01/18 má HDG RWY 42/222. Když změřím na google mapách středové počáteční body obou ranvejí, tak jejich souřadnice taky s těmi publikovanými. Problém ale je heading, ten vychází 46 a nějaké drobné. Čím to je? Když letím Mošnov ILS22, nastavuji normálně 222 a nepřipadne mi, že bych byl nějak vychýlen. Podle čeho se vlastně určuje heading ranveje? Vím, že někdy se ranveje přečíslovávají, ale nevím proč, kdy a kdo rozhodne, že už je "čas" přečíslovat. |
| |
|
| | | Rozdíl kurzu mapy - AIP 14. 1. 2018 / 01:19 | |
| | | |
|
| | | Rozdíl kurzu mapy - AIP 14. 1. 2018 / 01:37 | |
| | Magnetický severní pól se pohybuje, ale to jistě víš. Tudíž se mění časem i magnetic runway heading (směr dráhy - její číslo - je magnetický směr). Proto občas ty změny. Jak často (a kdy) se to mění, to nevím, ale v aktuálních AIPech se ty změny, až přicházejí v úvahu, včas objevují.
https://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_declination
Jednou za deset let?
|
| |
|
| | | | Rozdíl kurzu mapy - AIP 14. 1. 2018 / 07:30 | |
| | OK, takže souřadnice z map nelžou. Už jsem našel v txt1 sekci fyzikální vlastnosti a tam je uveden u obou ranvejí nejdříve zeměpisný a pak magnetický směr. Díky za nakopnutí správným směrem. |
| |
|
|