FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dotaz ohledně FPL Jeden příspěvek | Celý strom
Dotaz ohledně FPL   18. 2. 2018 / 18:33
OK-GIB
Ahoj,
je v reálu potřeba do CTR nebo TMA FPL? Někdo říká že jo někdo že ne.
Tak bych chtěl vědět jak to je.

Děkuji
Filip
 

Dotaz ohledně FPL   18. 2. 2018 / 19:30
PT
Myslim, ze minimalne do CTR neni treba.
Podle http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/L/L-Frazeologie/data/print/Frazeologie_cely.pdf
na strane II-14, 1.18 VSTUP A OPUŠTĚNÍ CTR:

(typ letadla) Z (místo odletu) DO (místo určení)
PŘES (místo) VFR *BEZ LETOVÉHO PLÁNU*
(poloha) (hladina / altitude) *VYPOČÍTANÝ ČAS
(význačný bod, čas) INFORMACE (kódové písmeno
ATIS)* ŽÁDÁM
 

Dotaz ohledně FPL   18. 2. 2018 / 20:29
Mike76
2.3.4.1 Předání údajů o letu VFR

Údaje o letu VFR se předávají příslušnému stanovišti ATS na kmitočtu nebo telefonem, při žádosti o letové povolení:

při příletu a průletu nejméně 3 minuty před vstupem do CTR nebo TMA třídy D a
při odletu z řízeného letiště nebo místa v CTR nejméně 3 minuty (u letů VFR bez FPL z LKPR 10 minut) před zahájením pojíždění nebo vzletem z heliportu.
Údaje o letu musí obsahovat následující položky:

Odlety VFR
identifikace letadla,
typ letadla, *
číslo nebo místo stání, případně jiné letiště nebo plocha v CTR
letiště určení nebo místo přistání, *
výstupní bod z CTR nebo prostor činnosti v CTR, požadovaná hladina (podle vhodnosti), *
potvrzení informace ATIS s opakováním QNH,
žádost o letové povolení.
Přílety a průlety VFR
identifikace letadla,
typ letadla, *
letiště nebo místo vzletu, *
letiště nebo místo přistání, případně prostor činnosti v CTR (podle vhodnosti),*
současná poloha a hladina letu,
vypočítaný čas vstupu do CTR,
výstupní bod (u prolétávajících letadel), *
potvrzení informace ATIS s opakováním QNH,
žádost o letové povolení.
Poznámka: * Označené údaje se nepředávají v případě, jestliže byl předložen letový plán.

Poznámka: V případě, že pilot požaduje pouze informaci o aktivaci prostoru, QNH atd., předává pouze relevantní údaje.
 

Dotaz ohledně FPL   18. 2. 2018 / 21:36
OK-GIB
Díky moc
Dneska jsem měl menší problém na ivau a tak mě zajímalo jak je to v reálu.
 

Dotaz ohledně FPL   19. 2. 2018 / 08:17
Jetson
Na IVAO je FPL požadován vždy.
 

Dotaz ohledně FPL   18. 2. 2018 / 23:41
Algy   
Při IFR letu ano, ale tam fpl máš tak jako tak. Při VFR letu jej pro průlet nebo přistání v prostorech třídy D (CTR a TMA) nepotřebuješ. V prostoru třídy C jej musíš mít od FL 95 výše. Pokud bys ale přistával na vojenském řízeném letišti (MCTR), tak tam jej mít musíš. V každém případě je pohodlné jej mít.

Na IVAO je ale myslím fpl povinný pro každý let, protože IVAO je reálnější než reál.
 

Dotaz ohledně FPL   19. 2. 2018 / 07:32
OK-GIB
Já jsem letěl LKNM-LKKL ve výšce 2400ft a do FPL jsem si napsal RMK/ UNABLE FPL
měly s tím hrozný problém.
 

Dotaz ohledně FPL   19. 2. 2018 / 20:12
Algy   
No jo, na IVAO říděj hrozný herečky. Ale proč sis ten plán nevyplnil? Stejně ho musíš poslat, jinak tě to myslím odpojí. Pro VFR let to není nijak složité. Jinak kdybys letěl neřízený VFR let (bez narušení CTR), tak ti nějaký řídící může akorát tak skočit na cara.
 

Dotaz ohledně FPL   19. 2. 2018 / 20:40
OK-GIB
Já jsem se CTR vyhnul
 

Dotaz ohledně FPL   19. 2. 2018 / 10:59
kuma   
Obecně do CTR není při každém (VFR) letu požadován FPL, ale záleží to i na dalších okolnostech. Do Brna, Ostravy, Karlových Varů atd. se bez plánku dostaneš snadno, pokud zvládneš předepsanou komunikaci (případně jsi připraven chvíli někde počkat). Průlet CTR Kbely a Čáslav je taky bezproblémový po pouhé (správné) komunikaci, ať startuješ v Letňanech (Kolíně) nebo odněkud letíš. Do CTR LKPR se ale bez plánku dostaneš dost těžko...
 

Dotaz ohledně FPL   19. 2. 2018 / 14:00
OK-GIB
Díky za odpověď
 

Dotaz ohledně FPL   19. 2. 2018 / 19:55
Algy   
Proč těžko? Na VFR průlet CTR Ruzyně plánek nepotřebuješ. Troufám si tvrdit, že ani na přílet/odlet na PRG.
 

Dotaz ohledně FPL   20. 2. 2018 / 09:16
kuma   
Určitě to teoreticky jde, ale vycházím z praxe. Když se po kroužení kolem Okoře a sila dozvíš, žes nepodal plánek a tak tě nepustěj, nemáš šanci se odvolávat na AIP, prostě letíš jinam. Jak hustý je v tu chvíli provoz a v jakých výškách se odehrává, nehraje roli, samozřejmě tam člověk neletí ve špičce a na frekvenci slyšíš, kolik letadel se tam za tu chvíli hýbalo ve vzduchu (nebo nehýbalo). Maximáoně ti daj vybrat, jestli chceš zpátky na sever, nebo přes Rakovník na západ, takže jo, "průlet" bez plánku je možný - na vyčkávací a pak pryč.
 

Dotaz ohledně FPL   19. 2. 2018 / 20:16
PB   
http://lis.rlp.cz/ais_data/www_main_control/frm_cz_aip.htm

PB
 1x  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ