FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 6. 5. 2024, svátek má Radoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-Plane 11 UHD Mesh v4 Jeden příspěvek | Celý strom
X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 06:43
biblbrox   
Zhruba před měsícem byl vydán UHD Mesh v4 pro XPL11. Protože nevím, jestli tady tahle informace proběhla, tak dávám pár užitečných odkazů.

http://www.alpilotx.net/downloads/x-plane-11-uhd-mesh-scenery-v4/

https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/144846-release-of-uhd-mesh-scenery-v4-for-x-plane-11/
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 07:09
JirkaK
trošku zapadlo http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=515710
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 07:30
biblbrox   
Aha, tak to alespoň znovu vyplavalo na povrch diskuze
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 07:36
xWing   
Nekupite niekto 4x8GB DDR4 ? Este v zaruke.
Potrebujem kupit 4x16GB DDR4
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 07:47
biblbrox   
Ono to nebude tak strašný. Možná bude pár míst na světě, kde budeš s 32GB na hraně, ale troufám si tvrdit, že v 99% se do toho vlezeš bez problémů.

viz odpověď na dotaz ohledně ram přímo od Andrase:

Well, you can - most of the time - safely fly it with 32 GB of RAM ... And some daring souls report to have it running with less than 16 GB of RAM (even though I doubt that really works ... so I definitely do NOT recommend that ... but everybody is free to test and see for himself/herself how it goes).
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 08:00
xWing   
No, ale pripocitaj este X-Europe, HD Mesh v4 a este nejake komplexnejsie ero
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 09:12
biblbrox   
I přesto si dovedu představit, že 32GB bude v pohodě stačit v 99% případů.
Ono totiž když si nastavíš X-Europe jako prioritu, tak ti zůstane z UHD mesh opravdu "jenom" přesnější vykreslení výškových dat, ale rozmístění budov, sítí, lesů atd. se nenačte, potažmo se použijí data z X-Europe (nebo forests ze simheaven).
Takže vlastně ušetříš část paměti z UHD Mesh, kterou následně zaplácneš X-Europe.

Mimochodem, při použití UHD Mesh (i HD Mesh) opravdu nedoporučuju používat X-Europe. Převážně mám na mysli složku scenery, díky které města a obce vypadají o dost hůř, než při použití samotného UHD,HD meshe (dokonce i v porovnání s defaultem).
To se netýká použití X-Europe s ortho podkladem, tam je použití kompletního x-Europe jednoznačně nejlepší volbou.

Ještě ohledně využití paměti s UHD.
UHD v1 pro XPL10 měl taky doporučení 32GB. I když jsem měl ještě 16GB, nikdy se mně nestalo, že by XPL10 padnul na nedostatek paměti. I s komplexnějším érem (beru SAABa 340 z xAviation).
Spíš mám upozornění Alpilota jako sichr pro případ, že by si mu na fóru někdo stěžoval, že mu XPL kvůli jeho výtvoru někdy spadne...
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 10:11
xWing   
Pokial mas swap subor, ktory ovlada system, tak Ti to nepadne, len pri swapovani to bude dost brzdit XPL.
Ja som musel aktivovat swap, inak OOM a konec.
Uz som to tu niekde pisal JirkaK.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 10:31
mano
kde najdem viac info o tom swap subore ? to ma celkom zaujima
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 11:16
JirkaK
SWAP soubor (cz windows stránkovací soubor) nebo v jiných systémech i partition/celý disk je záležitost stará desítky let.

V době kdy počítače měly málo paměti, operační systémy fyzickou paměť rozšiřovaly soborem (nebo daty na partition) kde se ukládají aktuálně nepoužívané stránky fyzické paměti, ta se mohla uvolnit a použít tam kde právě byla potřeba. když pak bylo zase potřeba těch dat co byly odložené na disk, tak se z disku nahrají do fyzické paměti a do ní odloží zase něco nepotřebného. Prohazují se tam data sem a tam, proto ten SWAP.

Samozřejmě transfer dat mezi fyzickou pamětí a diskem je mnohonásobně pomalejší než práce se samotnou fyzickou pamětí. Dnešní PC spotřebitelského segmetu s dualchanel DDR4 dosahují přenosových rychlostí typicky mezi 40-50GB za sekundu, v případě high end/enthusiast platforem s quad channel se dostáváš na 80-100GB/s, servery umí i osmikanálové zapojení pamětí, což ty hodnoty teoreticky ještě zdvojnásobí.


S postupem času, kdy nám vyrostly kapacity pamětí do současných hodnot SWAP začíná postrádat význam. Nicméně operační systémy s ním stále počítají. V ideálním případě se do swapu nebude zapisovat do doby dokud to není nutné, ale ideální svět neexistuje, takže i když budeš mít 128/256GB paměti a budeš mít nastartované jen windows, stejně si tam občas něco zapíší... stojí to nějaké režijní časy a v případě SSD to přináší i další opotřebení čipů na disku zbytečnými zápisy. Proto je nejlepší ho vypnout.

S vypnutým swapem ale nastane problém:

A: některé starší aplikace bez něj neumí existovat
B: jakmile dochází fyzická paměť, způsobí to nestabilitu programů a bude docházet k jejim pádům ve chvíli kdy se budou snažit alokovat paměť kterou systém nemá k dispozici.

Je třeba myslet na to že to co člověk vidí ve windows jako využívanou paměť není objem paměti, kterou aplikace žádají (to je hodnota "system commit" - potvrzená paměť)

Aplikace si může požádat třeba o 10GB paměti, pokud je systém má, alokuje paměť pro tu aplikaci i když ji aktuálně aplikace ještě nevyužívá. Pokud tu paměť systém nemá, tak aplikace obvykle spadne (buď natvrdo, nebo s nějakou hezkou chybovou hláškou, záleží jak to má ošetřeno apliace a jak málo paměti systému zbývá). S povoleným swap souborem nastaveným na automatickou velikost, může být objem alokované paměti v podstatě nekonečný (exsistuje limit 64 bit systémů v řádech peta? exa? bytů), jelikož tu paměť aplikace reálně nepoužívá tak ani nic není potřeba ukládat do swapu...
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 15:20
xWing   
Este sa vratim k HD Mesh a X-Europe.
Preco nedoporucujes mat tieto dva addony ?
Cely cas zijem v tom, ze jeden doplna druhy, HD Mesh vyskove data a X-Europe ten zbytok.

 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 16:49
biblbrox   
HD Mesh a UHD Mesh nejsou jenom podrobnější výšková data, ale i přesnější data o rozmístění měst, vesnic, lesů, silnic atd. Je to vlastně takový komplet vylepšení defaultu.

Když si do X-Planu naroubuješ X-Europe, tak přebiješ vše z HD (UHD) Meshe kromě výškových údajů.
Můžeš si taky ponechat jenom určitou část X-Europe a zbytek nepoužívat (složky Extras, Scenery, Network, - viz. manuál http://simheaven.com/wp/wp-content/uploads/simHeaven_X-Europe_Manual.pdf).

No a teď konečně k tomu, proč nedoporučuju kombinaci HD (UHD) Mesh + X-Europe.
Stručně řečeno- tahle kombinace je podstatně šerednější než samotný HD (UHD) Mesh.
Mně vadí na X-Europe především dvě věci:
- místo celých bloků obytných budov se tvoří shluky menších domků
- města jsou naprosto bez vegetace

Pokud máš takovýto autogen na ortho podkladu, tak se nedostatky ještě skryjí a celek působí vcelku pěkně, ale na defaultním podkladu takto vygenerovaná města působí jako po zásahu atomovkou- šedé podloží, "chaoticky" rozmístěné baráčky a nikde žádný strom.
Naproti tomu města tvořené ať defaultem, nebo HD (UHD) mají pěkně zpracované bloky budov a především jsou plné stromů- jako v reálu. To, že v tomto případě nejsou jednotlivé budovy přesně na tom místě, kde jsou ve skutečnosti, pro mě není zase takový problém.

Někdo se mnou třeba nemusí souhlasit a s kombinací X-Europe s HD Meshem může být spokojený, mně se ale opravdu nelíbí.
Za mě jednoznačně buď kombinace ortho+ X-Europe, nebo pouze HD (UHD) Mesh.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 16:59
xWing   
Uz sa dostavam do obrazu.
Ak teda mam orto len v CR a SR z X-Europe (Scenery) staci mat len stvorce s CR a SR.
A teda Network a Extras mozem nechat komplet ?
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 18:05
JirkaK
V Earth and Data máš definici overlaye pro jednotlivé čtverce, pokud smažeš definici čtverce (nebo přejmenuješ - .dsf třeba na .off) tak se do těch dalších složek nemá co odkazovat, tzn ať v těch dalších složkách bude cokoli, tak se nic nenačte. Jediné je že ti to zabere místo na disku. Ale separovat jaké věci jsou odkazované ve čtvercích které chceš používat bych nechtěl.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 18:05
biblbrox   
Ano, tak by to teoreticky mohlo fungovat. Osobně jsem tenhle postup ale nezkoušel.
I když Network bych možná taky zkusil zredukovat jenom na oblast s orthem viz manuál str. 8.


Já už téměř vždycky lítám bez ortha, protože nemám rád různý kvality a barvy čtverců. Jenom čas od času si na pár letů po ČR hodím ortho na kochačku
No a potom si uvědomím, že se stejně moc nekochám, tak jde ortho zase pryč

 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 19:15
JirkaK
Mě třeba celý default, HD a UHD nesedí. Vše používá default textury, které mají malou variabilitu a celkově jsou zjednodušené oproti landclassům v FSX, které mi přijdou uvěřitelnější, na druhou stranu díky tomu není třeba kus pole nesmyslně protnutý vektrovou cestou nebo řekou, stejně tak autogen, kde to ještě XPL posílá o level výše že si v defaultu pod baráčky dává podklad, který případnou nesrovnalost s texturou schová
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 19:47
biblbrox   
Já defaultní textury taky nemám rád, ale ještě víc nemám rád nesjednocené ortho.
Když totiž letím nad defaultem, stejně za chvíli přestanu vnímat nad čím letím.
Jenže když letím nad orthem a najednou se začnu blížit ke čtverci, který je barevně naprosto někde jinde, vždycky to hodně negativně upoutá mou pozornost.

Pokud by někdy někdo vytvořil kvalitní a barevně sjednocené ortho pro celou Evropu, pak rozhodně přejdu na něj i za cenu několika tisíc.
Do té doby se spokojím převážně s default texturama. Třeba se někdy dočkáme a udělají je taky trochu koukatelnější.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 21:17
JirkaK
Jj, některé místa jsem vzda, třeba jihozápadní část norska. tam co textura to jiné barvy nebo mraky a používám tam raději UHD, ale neštítím se s ním použít X-europe
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   27. 4. 2018 / 09:24
biblbrox   
Pár obrázků pro srovnání. Na všech obrázcích je úplně stejná oblast.
Nastavení počtu objektů všude na max.

1. Default
2. HD Mesh
3. X-Europe na default podkladu
4. X-Europe na orthu
44489 B / 750 x 422 / default.png
56696 B / 750 x 422 / HD mesh.png
45363 B / 750 x 422 / X-E.png
47659 B / 750 x 422 / X-E + ortho.png
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   27. 4. 2018 / 10:24
xWing   
To som chcel dnes vecer aj ja poslat, ale bol si rychlejsi a nemusim to riesit.
No a problem, je ze ten HD mesh bez orta je ako dedina.
Pozri si nejake velke mesto. Proste velka dedina.
X-Europe sa snazi premenit tu dedinu aspon na mesto.
Ale mas pravdu v tom, ze X-Europe bez orta je take mdle, bez vegetacie, ako po poziari.
Chcelo by tam dostat ti stromy z HD Mesh a bolo by to skoro dokonale
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   27. 4. 2018 / 10:35
JirkaK
Stromy z autogenu dělají na Orthu dost zásadní bordel a je to asi největší slabina, kdy ti stromy rostou uprostřed cest nebo uprostřed zastavěné plochy, les v ortho podkladu pole taky nevypadá dobře.

Víc je to viditelné v US, letíš kdesi nad pouští v Nevadě a najdednou tam máš les, samo přes ten pouštní podklad, pak máš zorané pole, vedle něj louka a skrz obě plochy nařádkovaná vinice., chápu že u toho x-europe volil přístup že méně znamená více.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   27. 4. 2018 / 10:50
xWing   
Pockat, ja som myslel oblast, kde nemam orto.
S ortom je jasne, ze default vegtacia nebude moc sedet.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   27. 4. 2018 / 15:00
biblbrox   
Každá varianta má něco do sebe, ale mně se X-Europe bez ortha opravdu nelíbí. Tím neříkám, že jsou města s HD Meshem (nebo defaultem) bez chyby.
Jenom jsem chtěl upozornit, aby si každý, kdo nemá ortho, bezhlavě neinstaloval X-Europe a automaticky nepředpokládal, že výsledek bude nejlepší variantou. Pro někoho může být. Pro mě určitě ne.

Problém s X-Europe a vegetací je ten, že data jsou (především) z OpenStreetMaps. No a v OSM moc samostatně stojících stromů ve městech naboucháno není. Možná tak nějaký památný strom.
Pokud nemáš přes večery co dělat, můžeš si stáhnou JOSM Editor a vesele ve městech sázet
A doufat, že při updatu X-Europe je tam budeš mít
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   27. 4. 2018 / 10:31
JirkaK
mohl si přidat x-europe na HD meshi který hodnotíš jako horší kombinaci než s defaultem.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   27. 4. 2018 / 14:03
biblbrox   
Ten 3. obrázek je X-Europe + HD Mesh.
Je fakt, že jsem to popsal trochu zmatečně.
Tím default podkladem jsem myslel defaultní textury, které zůstávají i s HD meshem.

Že se jedná skutečně o HD mesh se jednoduše pozná podle toho rybníku, který je v horní lévé části obrázku. Default scenerie tenhle rybník nemá (viz. první obrázek)
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   27. 4. 2018 / 18:54
oldboy
Za mne cislo 2 a 4.

S pozdravem Karel
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   27. 4. 2018 / 20:03
biblbrox   
Ještě jedna sada na porovnání.

1. reálná fotka- Brno Petrov + centrum
2. HD Mesh
3. HD Mesh+ X-Europe

Někdo by sice mohl pochybovat, že zrovna Brno je ten správný vzor, když chci porovnat obrázky ve velikém městě, ale budiž
Bratislaváci, Pražáci, Vídeňáci apod. snad prominou
A těch ostatních se to snad nijak osobně nedotkne

Ortho jsem tentokrát nedával, protože mně jde o porovnání autogenu, ne podkladu.

79967 B / 750 x 502 / orig.jpg
64662 B / 750 x 422 / HD Mesh.png
61403 B / 750 x 422 / X-Europe.png
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   27. 4. 2018 / 20:25
Willhelm   
Tak to čučím, protože tady ta X-Europe s UHD vypadá docela stravitelně. Hlavně kolem Špilasu ty domy sedí s reálnou fotkou docela dost a k mému překvapení jsou zachovány i ty tmavé ostrovy vegetace. Ono to asi bude dost podle oblasti. Ale člověk prostě porovnává, tam kde to dobře zná.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   28. 4. 2018 / 07:42
JirkaK
A proto je nejlepší lítat tam kde to člověk nezná a stačí když scenérie vypadá uvěřitelně
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   27. 4. 2018 / 20:17
Willhelm   
Já zkoušel varianty 2 3 4, abych se nakonec vrátil k variantě 1 s občasnou dvojkou, které mému oku lahodí asi nejvíce. Ortho je dobrá věc, je nad ním hezké VFR polítání, ale jak už tu někdo psal, mě děsně vadí (nebo mě to spíš ruší) přechody dlaždic, letní krajinu střídá podzimní, slunečná bez stínů přejde do krajiny silně stíněné mraky. Z X-Europe se mi ubjektivně líbily hlavně železniční tratě - že nahradily úsečky křivkama, ale jinak města z vesnických domečků a žádná vegetace kolem domů mě tak nějak nesedí a ani orto podklad to nezmění.
HD mesh se mi dlouho subjektivně zamlouval hodně - Beskydy vytuněné pěkně a doplnilo to malé vodní plochy (retenčka Štramberk, Větřkovice apod), které v default XP11 chyběly, ale pak jsem došel v oblasti Mošnova na nepřirozené schody v terému a koryta řek jsou taky hodně divné - kostrbaté s hrubými přechody a břehy jako by plážovité místo pro řeky typičtějšího travnatého přechodu. Nicméně myslím si, že HD mesh jako jediný mi dává pocit, že něco vylepšil a nějak moc jsem nevnímal nedostatky. Torrenty mám uložené a zvažuji, že bych časem dososal kromě "našich" dvou čtverců i ten zbytek. On má každý čtverec svůj torrent file a je jinak velký a tak nevím kolik celé UHD v4 spolkne místa. Z počtu čtverců a průměrné velikosti těch co mám to vypadá na 2TB což není málo...
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   27. 4. 2018 / 21:14
biblbrox   
Celý UHD může mít do 50GB.
Stahuju poslední sadu (tři Ameriky) a všechno před tím má v rozbaleném stavu necelých 30GB.

Tohle je podle mě lepší než torrent:
http://x-plane.eu/uhd_mesh/index.php?version=v4
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   28. 4. 2018 / 07:47
JirkaK
Stažené to má 48GB, rozbalené to má stejně
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 16:22
JirkaK
"když jsem měl ještě 16GB, nikdy se mně nestalo, že by XPL10 padnul na nedostatek paměti"

Jenže tady nefunguje "podle sebe soudím tebe", vliv hraje mnoho okolností, které se mohou lišit počítač od počítače, nastavení od nastavení.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 17:01
biblbrox   
"Jenže tady nefunguje "podle sebe soudím tebe", vliv hraje mnoho okolností, které se mohou lišit počítač od počítače, nastavení od nastavení. "

S tím souhlasím. Jenže stav a nastavení počítačů ostatních uživatelů opravdu neovlivním. Takže mně nezbývá, než prezentovat osobní zkušenost.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 18:07
JirkaK
Jj. V našich případech je to primárně o tom vypnutém swapování. XPL reálně tolik paměti kolik si alokuje nevyužije.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 18:59
xWing   
Mam jeden filozoficky dotaz.
Mozem usetrit miesto na disku, ked tie DSF subory z UHD nakopirujem a prepisem do adresaru s HD Meshom ?
Ja si myslim, zeby to tak mohlo fungovat, ale pockam aj na iny nazor.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 19:08
biblbrox   
Asi by to mělo bez problémů fungovat, ale trochu bys ztratil přehled, co je UHD a co je HD.
Já osobně bych spíš čtverce, který mám v UHD složce, promazal v HD složce.
Efekt by byl stejný a neztratil bys přehled.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 19:17
JirkaK
Ano, nakopírovat vše dohromady je možné ale jak píše kolega, pak už asi jen těžko poznáš co je co, i když možná nápověda bude velikost souboru, UHD je určo větší. Ale když bude čtverec plný objektů bude v HD větší než prázný čtverec v UHD.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 19:25
xWing   
Ja si myslim, ze ten prehlad nepotrebujem, pokial nebude nejaky vyrazny update.
Bol vobec nejaky update pre HD Mesh v4 od vydania ?
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 19:32
biblbrox   
Pokud vím tak ne.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   26. 4. 2018 / 21:15
JirkaK
ne, ale byl v3 nějaký update dostala
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   27. 4. 2018 / 20:04
xWing   
To UHD som musel dat prec.
Let z LKPR do LIME so ZIBO B738 bola hotova katastrofa.
Ako sa priblizili Alpy, padol som na 20-25 FPS. Totalny killer CPU.
Na LIME sa ani nenacitali textury runway a taxiway.
Navyse dnes som si vsimol, ked som pozeral Task Manager, tak vytazenie CPU bolo medzi 50-60% a bilo sa to so System idle process.
A mozno neni problem UHD, ale nejaky bordel v X-Plane, ktory nevie vyuzit CPU aspon na 80-90%
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   28. 4. 2018 / 07:51
JirkaK
CPU na - 50-60 procentech v X-Plane? Wow, tje to zatraceně moc.

Netuším odkud se bere CPU limit X-Plane, protože oproti P3D, kde jde krásně vidět jedno jádro na 100% nic takového v XPL nevidím a využití CPU je tak 30-40%, žádné jádro nejede zdaleka tak blízko max zátěži jak kterékoli v P3D.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   28. 4. 2018 / 08:40
xWing   
Fakt nechapem ten limit XPL, aj v tom statistickom okienku v XPL vlavo hore bolo CPU medzi 0.04xx - 0.06xx a GPU sa flakala na nejakych cca 0.019
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   28. 4. 2018 / 11:10
biblbrox   
Podle mě si s JirkouK mylně vykládáte čas potřebný k renderingu jednoho snímku s vytížením CPU (GPU). Přečti si můj koment k tvému HD Meshi.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   28. 4. 2018 / 14:21
xWing   
Ja len uvazujem selskym rozumom.
Ked pri zatazi CPU cca 60% vyrenderuje 1 snimok za 0.020 sekundy, tak pri zatazi cca 90% by ho mal vyrenderovat asi rychlejsie.
Ale asi to bude inak, no
Proste sme sa len zamysleli, preco je zatazenie CPU iba niekde u 60%, ked moze vyzdimat toho viac.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   28. 4. 2018 / 15:37
biblbrox   
ok
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   28. 4. 2018 / 16:52
JirkaK
Já nemluvím o frame times ale o loadu jednotlivých jaderr


Nejvíce zatížené je jádro 2 (počítáno od nuly) ale je to daleko od 100%, nevidím z toho nic, kde by to bylo limitováno

Kdežto druhý z P3D je jasně vidět kde je limit (přes affinity mám nastaveno že první 2 vlákna a 4. vlákno P3D nevyužívá záměrně)
35613 B / 641 x 550 / xpl.png
41347 B / 750 x 518 / p3d.png
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   28. 4. 2018 / 21:25
biblbrox   
Ano, to je zvláštní.
XP11 jsem nijak zásadně nezkoumal.
Pokud si ale dobře vzpomínám, tak v době, kdy jsem ještě ladil XP10 a přitom sledoval i různé vytížení systému, nebyl problém, aby některé z jader CPU mělo vytížení přes 90%. Nevidím důvod, proč by se XP11 mělo chovat jinak. Ale jak říkám, XP11 jsem takhle nesledoval tak nevím.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   28. 4. 2018 / 21:34
neletec
tohle je velmi zajímavé.... když to není grafika ani procesor, tak co to brzdí?
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   30. 4. 2018 / 00:57
JirkaK
Musí to být CPU, ale zřejmě ho nevyužívá efektivně, už to že nevytíží žádné jádro, což bych u singlethread čekal tak jako v tom P3D (FSX je na tom podobně). Bude tam někde úzké hrdlo, ale kde.. netuším.

Tak jak tak ten upgrade z 4790k na 8700k je neskutečně cítitt. Pokud dnes jdu pod 30FPS tak jen tam, kde mám problém s pamětí na grafice a pak to není vůbec o CPU. Jinak 30 s Vsync samozřejmost, bez něj to lítá typicky 40-50. I když mám jen cirrus kobinovaný se scattered cumulus (jen soft cloud art), tak běžně mám CPU time nižší než GPU time, dřív tomu tak nebylo
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   30. 4. 2018 / 05:32
xWing   
To je zvlastne, ze ja mam CPU time vzdy vyssi od GPU.
Ale to je dane asi tim, ze mam fullHD rozlisenie, ak sa teda nerata,ze mam dva monitory v extended mode.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   30. 4. 2018 / 08:16
JirkaK
Ono to není pořád, ale často ano. Navíc je to 4k. Když jsem teď letěl svou trasu S43-0S9-2WA1-W28-WA56-S43 tak velice často byly CPU times pod 18-20ms, GPU times 20-21ms.
 

X-Plane 11 UHD Mesh v4   30. 4. 2018 / 14:43
xWing   
No jo, ako som pisal, na fullHD GTX1080 nema problem, u mna to brzdi CPU.
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ