|  |  | 2 otázky : PMDG737 a GPS 28. 4. 2005 / 16:22 | |
|  | Měl bych 2 otázky, jedna k letadlům, druhá moc ne...
1) Start s PMDG, po připnutí LNAV a VNAV letadlo vystoupá dle FMC jenom do transition altitude, a tam srovná. Pokud pak dostanu od ATC cestovní hladinu, dostanu se do ní pomocí LVL CHG, což mi nepřijde jako správný postup...ale v manuále z HITS to tak je...
2) GPS. Chystám se na 14 dní by car do Norska a uvažujeme o rodinném GPS přístroji do auta, na tůry atp. Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti ? Já totiž vůbec žádmé, tak bych potřeboval nakopnout, podle čeho vybírat, kde koupit, jaké jsou možnosti atp....
Díky moc, a prosím, pokud vás (hlavně dotaz 1) nějak irituje, klidně neodpovídejte, nechci další flame.....
díky |
| |
|
 |  |  | Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS 28. 4. 2005 / 16:28 | |
|  | ad 1) nevim sice co je uplne spravny postup, nicmene uplne v pohode to funguje tak, ze pred vzletem si na MCP panelu das vysku kterou mas povolenou, napr. 5000 ft, vzlet , pripnuti LNAV, VNAVa tchle veci .. vystoupas na 5000ft (to ze je to transition altitude je jenom nahoda, na jinych letistich muizes dostat jako init climb uplne jinou vejsku) , tam letadlo rpestane stoupat a drzi vysku ... dostanes dalsi vejsku, nastavis na MCP panelu, pripnes VNAV , ero zacne stoupat ... na vysce ktera je v MCP prejde do horiz letu ...
neni v tom zadny problem ... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS 28. 4. 2005 / 16:33 | |
|  | Tak ještě otázka 3. Tlačítko ALTITUDE INTERVENTION je na panelu autopilota zakrytý krytkou, tudíž nepoužitelný. Přitom v manuále je v poho odkrytý a použitelný. Má doměnka, že je přístupný jen na PMDG 800/900, je správná ? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS 28. 4. 2005 / 16:37 | |
|  | Netusim ... u me slape..
souvisi nejak tohle tlacitko s otazkou (1)? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS 28. 4. 2005 / 16:43 | |
|  | myslim, ze nesouvisi. Co dela jsem vytusil z manualu. Ale proste ho tam nemam, viz screen |
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS 28. 4. 2005 / 16:46 | |
|  | )) tak to vypada ze je to jenom kdyz mas doinstalovanou 800/900 |
| |
|
 |  |  | Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS 28. 4. 2005 / 16:55 | |
|  | K tomu GPS- pozri sa na www.gpscentrum.cz alebo www.aviatik.cz - tam je aj bazar a majú tam GPS III za 9500
(V poslednom čísle Pilota ma zaujal Garmin GPS 10 De Luxe- je to prijímač ktorý cez bluetooth pripojíš k PC alebo PDA....) |
| |
|
 |  |  | Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS 28. 4. 2005 / 17:01 | |
|  | 1)
podle mě je chyba v tom, že máš ve FMC nastavenou transition level v nesprávné kolonce a to v kolonce pro letovou hladinu, místo kolonky pro TL. Jinak totiž nastavení TL nijak nemůže ovlivnit stoupání nebo klesání letadla, ale jen se při jejím překročení objeví indikace na displeji a letadlo stoupá normálně dál až do cestovní hladiny, případně do výšky nastavené na MCP. K tomu ALT intervention, tak to skutečně funguje jen s nainstalovaným 737-800/900. |
| |
|
 |  |  | Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS 28. 4. 2005 / 17:43 | |
|  | Ja myslim, ze to je takto (nejsem u kompu - toho spravneho):
FL ve FMC je treba 270, na MCP zadas Init Climb 5000, start, LNAV, VNAV.
Po dosazeni 5000 A/P vyrovna a prepne se do modu ALT HOLD + IAS (zrusi VNAV).
Po povoleni do dalsiho stoupani nastavis na MCP novou FL a zapnes opet VNAV.
Pokud uz FL ve FMC == nastavena FL v MCP (v tomto pripade 270), tak zustava po jejim dosazeni VNAV.
Pred klesanim je opet treba zmenit FL v MCP. Kdyz zacne A/P sam klesat podle spocteneho profilu, tak zastavi klesani na FL uvedene v MCP a prepne na ALT HOLD. Pro dalsi klesani je potreba nastavit opet nizsi a prepnout na VNAV, ale alternativ klesani je mnohem vic (V/S, LVL CHG) a VNAV se pravdepodobne moc nepouziva (opravte me, jestli se mylim).
Uf.. No jestli tohle pochopis, tak mas vyhrano
28x jsem pouzil nejakou zkratku. To je teda slovnik... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS 28. 4. 2005 / 18:01 | |
|  | To není ten problém, Borek má problém s tím, že se mu samo v režimu VNAV zastaví stoupání, aniž by VNAV vypadl. A to může mít jedinou příčinu, že dostoupal na nastavenou letovou hladinu. To znamená, že do letové hladiny nenastavil skutečně požadovoanou letovou hladinu, ale pouze transition level 5000ft a proto se stoupání zastaví. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS 28. 4. 2005 / 18:46 | |
|  | Přátelé, myslím, že nemáte pravdu ani jeden. Bohužel, je to moje blbost. Prošel jsem ještě jednou, a nevím, jak to, ale nějak se mi tam objevilo, že nad OKL28 to chce být ještě v 5000. Nikdy jsem až tam nedoletěl, anichž bych počkal a na nic nešahal. Až teď. No a po minutí onoho bodu to v klídku vystoupalo. Omlouvám se za vzrušení...
BTW, co znamená, když mi FMC krátce po klesání zahlásí DRAG REQUIRED ? chce to vysunout spojlery ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS 28. 4. 2005 / 18:55 | |
|  | Na tuto možnost jsem si nevzpomněl A s těmi spoilery je to tak, jak píšeš. |
| |
|
|