FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 7. 9. 2025, svátek má Regína Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
2 otázky : PMDG737 a GPS Jeden příspěvek | Celý strom
2 otázky : PMDG737 a GPS   28. 4. 2005 / 16:22
Rozšafín Ctibum   
Měl bych 2 otázky, jedna k letadlům, druhá moc ne...

1) Start s PMDG, po připnutí LNAV a VNAV letadlo vystoupá dle FMC jenom do transition altitude, a tam srovná. Pokud pak dostanu od ATC cestovní hladinu, dostanu se do ní pomocí LVL CHG, což mi nepřijde jako správný postup...ale v manuále z HITS to tak je...

2) GPS. Chystám se na 14 dní by car do Norska a uvažujeme o rodinném GPS přístroji do auta, na tůry atp. Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti ? Já totiž vůbec žádmé, tak bych potřeboval nakopnout, podle čeho vybírat, kde koupit, jaké jsou možnosti atp....

Díky moc, a prosím, pokud vás (hlavně dotaz 1) nějak irituje, klidně neodpovídejte, nechci další flame.....



díky
 

Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS   28. 4. 2005 / 16:28
Tragédie v JRD
ad 1) nevim sice co je uplne spravny postup, nicmene uplne v pohode to funguje tak, ze pred vzletem si na MCP panelu das vysku kterou mas povolenou, napr. 5000 ft, vzlet , pripnuti LNAV, VNAVa tchle veci .. vystoupas na 5000ft (to ze je to transition altitude je jenom nahoda, na jinych letistich muizes dostat jako init climb uplne jinou vejsku) , tam letadlo rpestane stoupat a drzi vysku ... dostanes dalsi vejsku, nastavis na MCP panelu, pripnes VNAV , ero zacne stoupat ... na vysce ktera je v MCP prejde do horiz letu ...

neni v tom zadny problem ...
 

Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS   28. 4. 2005 / 16:33
Rozšafín Ctibum   
Tak ještě otázka 3. Tlačítko ALTITUDE INTERVENTION je na panelu autopilota zakrytý krytkou, tudíž nepoužitelný. Přitom v manuále je v poho odkrytý a použitelný. Má doměnka, že je přístupný jen na PMDG 800/900, je správná ?
 

Re: Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS   28. 4. 2005 / 16:37
Tragédie v JRD
Netusim ... u me slape..

souvisi nejak tohle tlacitko s otazkou (1)?
 

Re: Re: Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS   28. 4. 2005 / 16:43
Rozšafín Ctibum   
myslim, ze nesouvisi. Co dela jsem vytusil z manualu. Ale proste ho tam nemam, viz screen
img_forumn/r51643_1.jpg (500x400)
 

Re: Re: Re: Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS   28. 4. 2005 / 16:46
Tragédie v JRD
)) tak to vypada ze je to jenom kdyz mas doinstalovanou 800/900
 

Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS   28. 4. 2005 / 16:55
skyfly
K tomu GPS- pozri sa na www.gpscentrum.cz alebo www.aviatik.cz - tam je aj bazar a majú tam GPS III za 9500
(V poslednom čísle Pilota ma zaujal Garmin GPS 10 De Luxe- je to prijímač ktorý cez bluetooth pripojíš k PC alebo PDA....)
 

Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS   28. 4. 2005 / 17:01
Luděk Ch.
1)
podle mě je chyba v tom, že máš ve FMC nastavenou transition level v nesprávné kolonce a to v kolonce pro letovou hladinu, místo kolonky pro TL. Jinak totiž nastavení TL nijak nemůže ovlivnit stoupání nebo klesání letadla, ale jen se při jejím překročení objeví indikace na displeji a letadlo stoupá normálně dál až do cestovní hladiny, případně do výšky nastavené na MCP. K tomu ALT intervention, tak to skutečně funguje jen s nainstalovaným 737-800/900.
 

Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS   28. 4. 2005 / 17:43
Balooo   
Ja myslim, ze to je takto (nejsem u kompu - toho spravneho):

FL ve FMC je treba 270, na MCP zadas Init Climb 5000, start, LNAV, VNAV.
Po dosazeni 5000 A/P vyrovna a prepne se do modu ALT HOLD + IAS (zrusi VNAV).

Po povoleni do dalsiho stoupani nastavis na MCP novou FL a zapnes opet VNAV.

Pokud uz FL ve FMC == nastavena FL v MCP (v tomto pripade 270), tak zustava po jejim dosazeni VNAV.

Pred klesanim je opet treba zmenit FL v MCP. Kdyz zacne A/P sam klesat podle spocteneho profilu, tak zastavi klesani na FL uvedene v MCP a prepne na ALT HOLD. Pro dalsi klesani je potreba nastavit opet nizsi a prepnout na VNAV, ale alternativ klesani je mnohem vic (V/S, LVL CHG) a VNAV se pravdepodobne moc nepouziva (opravte me, jestli se mylim).

Uf.. No jestli tohle pochopis, tak mas vyhrano
28x jsem pouzil nejakou zkratku. To je teda slovnik...
 

Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS   28. 4. 2005 / 18:01
Luděk Ch.
To není ten problém, Borek má problém s tím, že se mu samo v režimu VNAV zastaví stoupání, aniž by VNAV vypadl. A to může mít jedinou příčinu, že dostoupal na nastavenou letovou hladinu. To znamená, že do letové hladiny nenastavil skutečně požadovoanou letovou hladinu, ale pouze transition level 5000ft a proto se stoupání zastaví.
 

Re: Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS   28. 4. 2005 / 18:46
Rozšafín Ctibum   
Přátelé, myslím, že nemáte pravdu ani jeden. Bohužel, je to moje blbost. Prošel jsem ještě jednou, a nevím, jak to, ale nějak se mi tam objevilo, že nad OKL28 to chce být ještě v 5000. Nikdy jsem až tam nedoletěl, anichž bych počkal a na nic nešahal. Až teď. No a po minutí onoho bodu to v klídku vystoupalo. Omlouvám se za vzrušení...

BTW, co znamená, když mi FMC krátce po klesání zahlásí DRAG REQUIRED ? chce to vysunout spojlery ?
 

Re: Re: Re: Re: 2 otázky : PMDG737 a GPS   28. 4. 2005 / 18:55
Luděk Ch.
Na tuto možnost jsem si nevzpomněl A s těmi spoilery je to tak, jak píšeš.
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ