FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 6. 7. 2025, Den upálení mistra Jana Husa Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Info pro let v reálné počasí Jeden příspěvek | Celý strom
Info pro let v reálné počasí   9. 1. 2019 / 14:47
Tapi   
Zdravím kolegové,
Začínám zkoušet létat v reálném počasí (zatím VFR) a prosím zkušenější o radu, kde na webu sehnat potřebné info tak, aby vše bylo co nejvíc pohromadě (procházet hormadu webů před každým letem je dost nepraktické a zabírá příliš času pro potřeby simulátoru). Létám hlavně malé GA v Evropě, takže mě zajímá počasí tak do 5000 stop...

Zatím jsem našel tyto weby (uvítám případné další tipy):
METAR/TAF:
https://www.checkwx.com
http://www.aviador.es/Weather/Multiple_Metar_Taf/

ATIS frekvence:
https://apxp.enif.uberspace.de/

Globální pohled (vítr, synoptická mapa,...)
https://www.windy.com
- tady je skvělé, že jde zobrazit vítr v různých výškách
https://www.meteoblue.com/en/weather/map/pressure/europe

A jedna praktická otázka (možná blbá, ale zeptám se): Jak řešit létání v reálném počasí, když mám čas si k simulátoru sednout především v nočních hodinách? V simu lze nastavit "historic weather", ale jak dělat předletovou přípravu, aby to byla zábava? Tj. např. simulovat let ten samý den dopoledne, zjistit si počasí k danému času, ale "nevědět", jak se počasí bude reálně vyvíjet... Získat METAR a ATIS k danému nedávnému času stejný den lze, ale TAF a předpovědi bez prozrazení, jak to bude dál zdá se moc ne....
 1x  

Info pro let v reálné počasí   9. 1. 2019 / 20:58
FSPilot   
Super, díky za weby.

K tomu poslednímu odstavci, já to vždycky řešil tak, že jsem měl aktuální počasí, jen v simu jsem si dal den místo reálného času (noc). Pro online by to ani jinak nebylo vhodné, protože hlášení a další provoz tam jede podle aktuálního počasí. Splňuje to pak i to, že to sleduje aktuální vývoj (a on by neměl být až tak nečekaný).

Pro VFR potřeby ti METAR/TAF stačí, pokud nelítáš nějaké 6ti hodinové VFR lety. Mrknu, co se na dané trati očekává (pokud silnější vítr, tak zkoukount i vertikální profil) ať víš, že to bude letové a je to. A to se dá všechno z www.Windy.com , takže víc webů ani není tak třeba.
 

Info pro let v reálné počasí   10. 1. 2019 / 07:11
Tapi   
Dobrý, to mě nenapadlo posunout jen čas a letět podle reálného aktuálního nočního počasí vyzkouším díky.
Jinak je pravda, že zatím na VFR podmínkách, které by byly "na hraně" většinou nelítám, takže velké změny v počasí se většinou během letu nekonají. Navíc zatím lítám jen s pomalou C172, takže během jednoho letu neurazím až tak velkou vzdálenost. Až nasbírám víc zkušeností a přejdu na rychlejší mašinu, tak čekám, že občas bude potřeba s počasím víc počítat....
 

Info pro let v reálné počasí   10. 1. 2019 / 08:07
xWing   
Ja VFR nelietam, ale neni to prave naopak ?
Cim pomalsie letadlo, tak je sanca, ze to pocasie na trtati sa bude menit rychlejsie.
No a cim rychlejsie poletis, tak je sanca, ze sa pocasie az tak nezmeni.

 

Info pro let v reálné počasí   10. 1. 2019 / 08:51
Willhelm   
Já nevím jak s nějakým sofistikovanějším počasím typu Active Sky, ale osobně když lítám online:

- IFR používám reálné počasí a reálný čas (takže většina letů za tmy). Tady byl u XP11 bohužel fenomén prudkých změn počasí při přechodu "mezi čtverci". Za všechny lety jeden ze LH Tour Seattle - Tchaj-wan. Protivítr 260kt s velmi mírnými změnami +/- 20kt v hladinách, další čtverec 60kt pod 45° k trase letu, další změna zpět na 220kt čelně. Letěl jsem to o 2h déle a v podstatě sedal už s propáleným palivem na divert.
Nevím jak to je aktuálně, protože u 11.30 mě zatím stále překvapuje co všechno LR stačil vylepšit. Včera jsem např. došel na to, že je dost předělaný "herní" ATC a co jsem zkoušel tak mám pocit, že lépe než byl v FS2004.

- VFR tady jedu strejnou metodu jako psal Ivoš - tedy počasí dám reálné (ono je večer většinou klidnější, ale nešť) a nastavím si čas na podvečer - aby světelné podmínky splňovaly dobu pro VFR let. Nějakou sofistikovanější přípravu dlabu, je to jak píše Peter - hadraplány jsou tak pomalé, že změn je moc, s DC-3 je např. přelet Košice-Praha tak rychlý, že změnu počasí ani nejde zaregistrovat. Bohužel už několikrát se mi stalo, že ačkoliv za okny bylo VFR v XP mi reálné počasí tvořilo jakýsi přízemní opar - se kterým se dalo letět buď v mlíce kde nebylo vidět nic nebo max 50m nad silnicí - jako vodítkem. Takže pokud to takhle zlobí, vypnu reálné počasí - dám scattered a nenervuji se.
 

Info pro let v reálné počasí   10. 1. 2019 / 10:16
FSPilot   
/rýp/ počasí se určitě rychleji v závislosti na typu letu měnit nebude /rýp/

Ono je to IMHO obojí stejné. Pokud letím hodinu z A do B, tak budou od sebe ty dva místa různě vzdálená v závislosti na rychlosti letadla. Takže pokud poletím hodinu s Kyssnou, tak budu řešit počasí mezi dvěma celkem blízkými body. Pokud poletím něčím rychlejším, tak bych si měl zjistit i situaci po trati, neboť v A a B může být perfektní počasí, ale v půlce trati budou padat trakaře

A nebo dopadnu, jako onehdá při letu na Samedan, kdy na počasí kašlu s tím, že se stejně vždycky těším na mlhu a stejně je CAVOK, při příletu na letiště bylo 400m a husté sněžení, takže jsem skončil v Zurrichu
 

Info pro let v reálné počasí   10. 1. 2019 / 10:31
xWing   
Ja som mal namysli rovnaku vzdialenost podla typu lietadla.
Napr. Praha - Kosice.
S cesnou to potrva dlhsie, takze je sanca na zmenu ako ked to zaletis kingairom.
Ale zasa kazdy poleti v inej vyske, takze v kazdej vyske budu asi ine podmienky.

 

Info pro let v reálné počasí   10. 1. 2019 / 23:26
Rozšafín Ctibum   
METARY a TAFY nejprehledneji zde, pouzivame i v ARAIG:

https://www.aviationweather.gov/metar/data?ids=lkpr&format=raw&date=&hours=0&taf=on
 

Info pro let v reálné počasí   11. 1. 2019 / 08:08
Tapi   
Dobrý, dík.

Nevíte ještě někdo, zda existuje nějaká webová služba, která dokáže vyprodukovat seznam METARů/TAFů

a) nejen pro zadaný ICAO kód letiště, ale zároveň i pro všechna další letiště s METARy v daném okruhu (např. 50 nm nebo 100 nm)? Na nějaké videu na YT jsem viděl, že VFR piloti v USA si něco takového tisknou...

b) nebo pokud se zadají ICAO kódy departure a destination, tak vyprodukuje všechny METARY letišť, která se nacházejí přibližně mezi těmi to body na trase.

Usnadnilo by to podstatně získávání informací o počasí pro let...
 

Info pro let v reálné počasí   11. 1. 2019 / 18:07
mirda   
Tady máš kdybys přeci jen zatoužil po ošklivým počasí.

https://www.badbadweather.com/

Pokud hledám metar. Napíšu do google XXXX (ICAO letiště) metar a vono na mě vyskočí tohle.

Příklad: LKPR metar

https://en.allmetsat.com/metar-taf/europe.php?icao=LKPR

Nejsem moc na VFR tak snad tě nezavedu do slepé uličky, ale kolonka na plánování s C-172 tam je. Tak zkus.

https://www.simbrief.com/home/

Vyplníš políčka, odklepneš "GENERATE OFP" a uvidíš.

Letu zdar
 

Info pro let v reálné počasí   14. 1. 2019 / 08:14
Tapi   
Bezva, díkes za odkazy.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ