FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 23. 5. 2024, svátek má Vladimír Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dnes na IVAO CSA170 - honička :-) Jeden příspěvek | Celý strom
Dnes na IVAO CSA170 - honička :-)   30. 4. 2005 / 00:13
Rozšafín Ctibum   
Kdo prázdí IVAO pod volačkou CSA170 ? Tak v klidu si pojíždím k h/p31 a najednou mi mého Learjeta převálcuje Airbus a ujíždí vesele dál. Tak jsem se naštval a manévr jsem mu zopakoval. Snad mi za to Staff nedá důtku....chtěl bych se tímto omluvit CSA170 a zároveň ho poprosit, ať na nás malé nešlape
 

Re: Dnes na IVAO CSA170 - honička :-)   30. 4. 2005 / 01:02
bumper   
 

Re: Dnes na IVAO CSA170 - honička :-)   30. 4. 2005 / 10:05
MT.
Ahoj, pod volačkou CSA170 lítám já. Bohužel nedokážu posoudit, koho to byla chyba. Dostal jsem od LKPR_TWR povolení k pojíždění ze stojánky 33 na H/P 31 přes H, L, ale bez jakéhokoliv upozornění, že by tady někdo další taxoval. Předpokládám, že ani ty jsi žádnou informaci nedostat. Tak jsem prostě začal pojiždět a najednou za sebou sliším motory a když si dám pohled z venku, vidím Learjet, jak za mnou brzdí. Čekal jsem nejhorší, ale ubrzdil jsi to. Netuším, zda bych se měl nějak extra rozhlížet, když jsem dostal povolení k pojiždění bez informace o provozu na taxiway, předpokládám že ne a že to tedy asi byla chybka toweru. Přes všechno co jsem ti "provedl já" (byť nezaviněně) bylo od tebe hodně chybné mě "projet" na pojižděčce. To se nedělá. Co kdybych neměl vypnutou volbu crash from aicrafts? Tak bych vesele začal znovu (a znovu celé zapnutí z Cold and Dark, check-listy atd.). Co mě ale taky trochu zaráží - měl jsem ATR-ko 72 a v MTL bys mě měl vidět jako CRJ7 (to jsem si zvolil, abych nebyl jako něco velkého). A tys mě viděl jako Airbus? Už se těším na novou MTL knihovnu, která tyhle problémy snad vyřeší.
Ahoj.
MT.
 

Re: Re: Dnes na IVAO CSA170 - honička :-)   30. 4. 2005 / 11:01
Rozšafín Ctibum   
mno, z mého pohledu to vypadalo trochu jinak. Dostal jsem povolení k pojíždění na h/p 31. Vesele si jedu po LIMA a najednou mi před kokpitem objeví Tvůj čumák a přefiltruje se skrze mě celý Tvoje letadlo Mno, bylo mi jasný, že nemáš zapnutý kolize, protože už jsi jednou projel skrze mě. Tak jsem to nahlásil na věž, která to potvrdila slovíčkem rozumím . Mno a potom se se naštval, protože i malá letadýlka mají právo na život Jo - skutečně si byl A320
 

Re: Re: Re: Dnes na IVAO CSA170 - honička :-)   30. 4. 2005 / 11:20
MT.
Hm, nevadí. Bylo to sice po pojížděčce Hotel, ale je jasné, že jsme oba dostali povolení k pojiždění na H/P 31 a věž asi měla zajistit informace o provozu na pojížděčce oběma a měla jednoho zastavit. Snad si z toho do příště vezme řídící ponaučení (ještě že to je jen virtuál) )) Ale to s tím malým letadlem je hezké, i já jsem měl malé letadlo (ATR-ko 72-500), ale bohužel to není v MTL knihovně a asi se i nějak divně zobrazuje, když zvolím CRJ-čko (CRJ-čko je skoro stejně velké jako tvůj Lear45). Budu muset vyzkoušet nějaký MTL model, který by byl alespoň trochu velikostně podobný jako ATR a zobrazoval se správně.
MT.
 

Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO CSA170 - honička :-)   30. 4. 2005 / 11:36
pseudoMates
Dovolil bych se do této diskuze vstoupit, pánové. Na IVAO řídím, ale to je vedlejší. Z vašeho vyprávění jsem pochopil, že ste se navzájem drtili na pojezdové LIMA, čili v místě, kde by nehrozila srážka zboku, za předpokladu, že jste jeli oba od pojezdové Hotel. Jen ze zadu. Tudíř, když vám dal TWR pojíždění s dostatečným časovým rozstupem a vy jste jeden druhého dojeli a projeli, tak to ale byla vaše chyba, ne TWR. Nepředpokládá se totiž, že se během pojíždění nebude pilot koukat, co má před sebou. To je to samé, jako by vám TWR dal vstup na dráhu a vy se nerozhlédli, jestli přece jen tam na krátkém finále není letadlo. Uvědomte si, že v reálu, byste měli za sebou desítky lidí, za které nesete zodpovědnost, a to byste se sakra rozhlíželi i kdybyste měli lecjaké povolení. V případě, že máte dojem, že i přesto všechno pochybil TWR, tak mi napište na cz-aoc@ivao.org a já si to s dotyčným ATC proberu. Ale byl bych rád, kdybyste se opravdu ujistili, že vy ste udělali vše pro to, abyste srážce zabránili. Protože jestli to bylo tak, že ste jeli za sebou a jeden toho druhého přehlídli, tak se nejedná o chybu ATC, ale o vaši.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO CSA170 - honička :-)   30. 4. 2005 / 12:37
MT.
Ne, bylo to trochu jinak. Stál jsem na parkongu 33 a dostal jsem povolení k pojíždění přes Hotel a Lima na HP 31. Když jsem vyjížděl z parkingu a odbočoval doprava na Hotel, zboku do mě najel learjet (já jsem ho tedy viděl, že to za mnou ubrzdil (až když jsem slyšel motory za sebou), ale to může být dáno i zpožděním IvApu a sítě). Tak jsme tedy pojížděli po hotel a lima až k HP 31, první jsem jel já, za mnou Borek. Pak mě na Limě Borek projel (chtěl mi to prý "oplatit"), což je jeho hrubá chyba a myslím, že to ví. Toto "projetí" nemůže twr ovlivnit (to je chyba Borka). Ale první incident (moje vyjetí na Hotel s přijíždějícím learjetem zleva) ovlivnit mohl a to je podle mne zase jeho chyba. Nebo za to můžu já? Jak to tedy prosím je?
Díky.
MT.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO CSA170 - honička :-)   30. 4. 2005 / 12:41
pseudoMates
no, měl si třeba zatroubit...))) Ne, dělám si srandu. Pokud k prvnímu incidentu došlo na Hotelu, tak to byla chyba především ATC. Ale částečně za to může i pilot druhýho éra, který se pravděpodobně nerozhlídnul, než se rozjel. Ale jestli je to takhle, jak říkáš, že tě "sejmul" ještě na Hotelu, tak z 90% to byla chyba ATC a 10% podílu nese OK-BOR. V kolik to bylo hodin, kdy a na jaký freq., já si poslechnu ještě verzi ATC. Potřeboval bych vědět přesně, kdo koho vlastně sejmul. Ty si dostal ránu zboku při vjíždění na pojezdovku, nebo jak to bylo?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO CSA170 - honička :-)   30. 4. 2005 / 15:05
Rozšafín Ctibum   
Tý jo, to se to zamotává. To, že jsem ho podruhé projel, je pravda, byla to moje chyba a spíš fakt jenom odplata a takovej hec. Omluvil jsem se, už to neudělám. Možná je pravda, že jsme se oba sjeli do jednoho místa na HOTELu a jeli chvilku "na sobě" a potom začal M.T. zrychlovat a teprve se jeho čumák objevil přede mnou. Nechci tady z toho dělat žádnou hádku, to fakt ne. to, že jsem se potm neudržel, to bylo skutečně "ála Virtual" a snad mi budiž odpuštěno. A pokud je v tom i M.T. nevinně, omlouvám se ještě jednou a už bych to ukončil....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO CSA170 - honička :-)   30. 4. 2005 / 15:22
pseudoMates
ale já z toho nechci v žádným případě dělat nějakou hádku, nebo nějak giganticky trestat TWR, pokud to zavinil, ale jestliže vydal konfliktní povolení, tak bych si s ním měl popovídat, aby se to neopakovalo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO CSA170 - honička :-)   30. 4. 2005 / 15:37
Rozšafín Ctibum   
jojo, nemyslel jsem to jako reakci na Tebe, spíš všeobecně.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO CSA170 - honička :-)   30. 4. 2005 / 16:10
MT.
Jojo, příště budu troubit )) nevíte někdo, jak se v ATR-ku troubí? )) Ale zpět, bylo to v cca. 23:00 našeho času a TWR byl na frekvenci 118.100 MHz. Co se týče mých pocitů, když jsem vjížděl na pojezdovku z parkingu, uslyšel jsem za sebou motory. Ihned jsem si dal pohled zvenku letadla a viděl jsem za sebou Learjet a nevypadalo to, že by do mě naboural nebo naopak já do něho. Ale jak jsem řekl, to může být dáno zpožděním v zobrazení pohybu jiného letadla. Jinak Borkovi jsem za tu "odplatu" už odpustil ))
MT.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT ale ne zase tak docela   30. 4. 2005 / 16:48
Latom   
Když už se tu probírají chyby, pilotů i ATC, tak sem dám k dobru taky jednu situaci.
Letěl jsem z BIKF jako CVZ041, od HDO jsem pravidelně kontroloval, jestli v LKAA někdo vůbec funguje. Jelikož tam nikdo nebyl, tak jsem si to dal direct IAF EVANA na RWY13. Nad EVANou jsem to zkontroloval ještě jednou a ejhle LKPR_TWR 123.45 MHz. Tak hurá na ní. Je mi jasné, že tohle není frekvence TWR, ale když už jsem skoro na finále, IMHO jsem brzdil vším co to šlo, tak jsem se naladil na tuto frekvenci a ohlásil jsem se. Nikde nikdo. Zkontroluji, kliknu na danou frekvenci ještě jednou, ohlásím, stále nikdo. Podotýkám, že přiblížení na RWY13 není ILS, navíc jsem zkoušel si přiblížení NDB, DME růčo. Takže moc času na volání není. Přistanu, pojíždím k terminálu JIH, zastavím, předělám FMC na LKPR - LKTB, zkusím opět frekvenci, nikde nikdo, tak textem ohlásím taxování. V polovině taxiway P mi TWR pošle msg, kam jedu bez povolení ! Tak mne nenapadne nic jiného, než se tedy podívat na frekvenci TWR. A ejhle najednou správná frekvence 118,1 MHz. Samozřejmně já začnu nadávat a on mi taky. To je logické. Ale může mi tedy někdo z těch povolaných, třeba ATC prozradit, jakým způsobem tedy mám poznat, že se někdo z nich připojil bez neustálého refreshování nebo kontrolování? A k tomu navíc správně? Dotyčný navíc neměl sluchátka, takže komunikace jen přes text !!!! No ať se na mne nezlobí, ale tohle opravdu odmítám. Nejsem datel, abych během povolení vše přepisoval apod. Já chci lítat a ne se učit psát na stroji. ATC to má o trochu jednodušší než piloti v tom psaní. Navíc jak mám ATC odpovědět, když stoupu a mám to v ruce? Jsou přece nějaké postupy pro zapínání AP a já je budu dodržovat, tak nemůžu datlovat a někde mezi tím zavírat podvozek, klapky, zapínat AP atd.
Tahle událost je starší víc jak týden, proto ji nechci dál řešit, ale měly by platit určitá pravidla, že když se ATC připojí v době, kdy už někdo je v nějaké letové nebo jiné konfiguraci, tak by to měl respektovat a jen třeba upozornit, že by se dotyčný už mohl i hlásit. To se opravdu nedá, co 5 sekund refreshovat kdo je z ATC online.
Včera se mi večer stalo to samé. Taky jsem se mohl ohlásit TWR na LKPR až v ustabilizované poloze, přesto že jsem před KENOKem kontroloval jestli na LKPR někdo funguje. Takhle si to já představuji, jen se mu ohlásím, že se mu tam řítím a on mi pak dá povolení, jak má být. A ne, že se mu tam řítím bez povolení, jak jsem psal výše.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT ale ne zase tak docela   30. 4. 2005 / 17:19
PavelS
No první poznatek je, že když nechceš psát , tak komunikuj hlasem, což bych doporučil obecně

VATSIM toto řeší tak, že když se přihlásí nový ATC, tak tento se sám ozývá jednotlivým pilotům , přičemž je tam vestavěná funkce, že pilototvi přijde textová hláška s automatickým označením ATC a jeho frekvence bez ohledu na to, na kterou frekvenci je pilot naladěn.

Souhlasím, že je nemravné osospit se na piloty v nějaké kritické fázi letu a je lepší je nechat raději neřízeně přistát než nutit nepřipravené k readbacku povolení na 1NM finale.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT ale ne zase tak docela   30. 4. 2005 / 17:29
Latom   
No, tak tohle PavleS vím, že když nechci psát, tak komunikuji hlasem. To je právě ten největší problém onoho dne. Jak chce někdo řídit, když může jen psát? IMHO to sám potvrdil, že nemůže hlasem.

Já lítám na IVAu, tam to asi takhle nefunguje, proto se na tohle ptám.
Na VATSIMu jsem letěl jen jednou. Podotýkám, že je mi naprosto jedno, na které síti lítám, protože chci lítat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT ale ne zase tak docela   30. 4. 2005 / 17:37
PavelS
Jo aha, pokud ATC nemá hlas , tak to je jasný, to špatně pochopil
Ovšem musím podotknout , že na obou sítích je řízení jenom přes text povoleno a nelze to ATC vytýkat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT ale ne zase tak docela   30. 4. 2005 / 17:40
Rozšafín Ctibum   
Mno, na IVAO Ti taky ale prijde zprava " Pls contact "toho a toho tady a tady"....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT ale ne zase tak docela   30. 4. 2005 / 17:45
Latom   
Hm, tak to se mi ještě nestalo. Dám si na to pozor. Dík.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT ale ne zase tak docela   30. 4. 2005 / 18:03
xWing   
To ze sa mu ta hlaska nezobrazila, znamena, ze je to chyba ATC, pretoze ero, ktore je v kontrolovanej zone, by si mal ATC strazit a v IVAC kliknut na ASSUME. Potom sa zobrazi hlaska Contact Me....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT ale ne zase tak docela   30. 4. 2005 / 17:43
Latom   
Souhlasím, je to povolené, ne každý má mikrofon, ale v tom případě by se sám podle toho měl řídit a ne někomu něco vytýkat. Pokud sám lítáš, tak určitě víš, že to nejde neustále kontrolovat.
Ono totiž když jsem letěl přes Německo zpět a někdo z tamních ATC se připojil, mluvím stále o IVAO síti, tak mne kontaktoval sám rovnou. A vše bylo v pohodě a klidu, proto jsem taky já hned začal prskat, že mi někdo nadává za něco, co nejde hned registrovat.
Ale psal jsem to tady hlavně proto, aby se i piloti dověděli, co se děje jiným a taky pro naše ATC, aby věděli, jak to bereme my, piloti.
Je to jen poznatek z lítání. Každý se učí.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT ale ne zase tak docela   30. 4. 2005 / 18:10
PavelS
Jo, 100%souhlas. Mimochodem jednoznačně doporučuju každému uchazeči o virtuální ATC aby měl nějaký nálet v onlinu a věděl , jak to vypadá na druhé straně .
Mimochodem stjně to dělají reálné aerolinky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT ale ne zase tak docela   1. 5. 2005 / 20:02
Marky Parky   
Nechtel jsi psat stejne to delaji reale sluzby RLP ? ale to potvrzuju, treba u nas je to v ramci vycviku na RLP cca 20 hodin v letadla s kniplem v ruce ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT ale ne zase tak docela   1. 5. 2005 / 18:04
Marky Parky   
Na IVAO to samozrejme funguje take naprosto presne, tedy ridici ktery se pripoji si nejprve pripravi vse ( ATIS, frekvenci, Teamspeak ) a pak jednim kliknutim na letadlo posle pilotovi automatickou zpravu ze ho ma naladit.

Pokud se tohle nestalo, neni to tim ze by to na siti nefugovalo, ale jen osobni chyba toho ktereho ridiciho.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ