|  | |  | |  |  | | Scenerie do XP   12. 7. 2019 / 21:02 |  | 
 |  |  |  | | Čaute, 
 takový trošku debilní dotaz...
 
 Existuje někde nějaký přímočarý návod pro blbce jako já, jak udělat objekt a vložit ho do XP? Zkoušel jsem hledat jak dostat věci z Gmaxu, který už trošku ovládám, do XP, ale je to nějaké znásilňování přes několik programů... A tak mně zvědavost kroutí, jak jinak to udělat. S Blendrem jsem před nějakou dobou něco zkoušel a moc jsme se nekamarádili, tak bych asi radši Gmax.
 
 A druhá věc jak přidat efekty, jako osvětlení (červené překážkové nebo bílé jako třeba pouliční lampy)? Jsou tam pak nějaké ground polygony, které by uměly kopírovat terén?
 
 A pak ještě nějaké pravidla, jako vliv library na výkon (je lepší větší množství 3D objektů na jeden .obj nebo více .obj a ty pak nasázet přes WED?), čemu se vyvarovat, atd.
 
 Díky
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   12. 7. 2019 / 21:25 |  | 
 |  |  |  | | Ja používam Blender (ktorý si neviem vynachváliť  ) takže z Gmaxom ti moc neporadím. Draped polygony kopírujú terén, ohľadom svetiel, polygónov, strigov, fasád atď. nájdeš veľa informácii tu https://developer.x-plane.com/docs/
 
 X-Plane zvláda veľa objektov, viac objektov v jednom obj súbore by tiež mohlo robiť problémy lebo nie každý ma rovnaký mesh, takže niektoré objekty by lietali alebo boli ponorené, doporučujem prečítať toto https://developer.x-plane.com/2016/02/third-party-cars-should-really-be-instanced/
 A ak budeš používať rovnaký objekt vo viacerých scenerkách tak doporučujem vytvoriť knižnicu.
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   12. 7. 2019 / 21:30 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   12. 7. 2019 / 22:52 |  | 
 |  |  |  | | Moc díky, jdu se tím prohrabat  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   13. 7. 2019 / 19:48 |  | 
 |  |  |  | | Na GMAX zapomen  Ale zkus posledni Blender (2.79) uz je na tom trochu lip. A nebo jeste chvili vydrz (tak rok) a pak zacne byt podporovany Blender 2.80 a ten je rozhranim dost jinde
  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   14. 7. 2019 / 08:10 |  | 
 |  |  |  | | Tak jsem to včera vyzkůsil a teda gmax mi přijde proti blenderu jako malování  úplně jiná filozofie a dost neintuitivní. Ani blbou kostku jsem nezvládnul udělat v přesných rozměrech a otexturovat přesně jak bych chtěl... no je to výzva   | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 08:46 |  | 
 |  |  |  | | Ver mi, ze Ti naprosto rozumim  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 10:48 |  | 
 |  |  |  | | Mistr leguan pracuje ve skecupu a musim rict, ze k velke spokojenosti nas vsech  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 13:47 |  | 
 |  |  |  | | Já jsem dokonce žil dost dlouhou dobu v tom, že Leguan dělá v Blenderu. Sketchup se u mě negativně zapsal hlavně díky výtvorům paulmorta na orgu. Ale evidentně není sketchup jako sketchup. Honzovy výtvory jsou opravdu zpracované pečlivě a do krajiny XPL zapadnou a rozhodně nepůsobí jako pěst na oko, což nemohu říci u toho výše zmíněného pána z Anglie. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 15:05 |  | 
 |  |  |  | | No jooo, no já holt dělám fšecko nesystémově....... A to z toho Sketchupu umím, tak možná 1% z toho co to umí
      Naučil jsem se jen to co potřebuju.....mě to stačí ....
  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 23:09 |  | 
 |  |  |  | | Heh......kdyby jen tobě...    a to v něm neumím vůbec nic....úplně nejblíž sketchupu jsem v momentě když stahuju nějaký tvůj nádherný výtvor a následně při jeho virtuálního přeletu     | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 09:30 |  | 
 |  |  |  | | Nám taky  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 09:32 |  | 
 |  |  |  | | O to se pokouším s tím Blenderem taky  No zatím mně to nepřešlo, tak uvidíme, co z toho vznikne, hehe | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 14:45 |  | 
 |  |  |  | | Podařilo se mi nějak udělat otexturovanou kisňu a přidat na plochu  
 Jen dotaz... jaký je rozdíl mezi Scenery object a Instanced scenery object?
 
 Když chcu udělat barák a vrazit ho někam na zem, co mám zvolit?
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 15:36 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 19:45 |  | 
 |  |  |  | | Už jsem na to narazil a moc chytrý jsem z toho nebyl, ale co jsem pochopil, tak asi, že pokud se to neopakuje nějak závratně, nemá smysl to instancovat. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 21:08 |  | 
 |  |  |  | | Vždycky má smysl to "instancovat". Tahle volba zajistí, že se exporter snaží co nejlépe optimalizovat shader a atributy objektu. V podstatě pro statické scenery objekty je to doporučená volba. Pouze pokud máš animovaný nebo jinak komplikovaný objekt, který z principu nelze instancovat, pak zvol pouze "Scenery object". Jinak je vždy lepší instanced. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 22:18 |  | 
 |  |  |  | | Tak je to přesně naopak, než jsem to pochopil  Okej, budu se snažit  
 Teď jsem objevil úchvatnou funkci blenderu, který si vytvoří texturu z objektu, na který naplácám více textur. Je to super, ale zatím to nejsem schopen využít, protože mi zábradlí nevykreslí jako zábradlí, ale nějaký flekatý nesmysl, co nemá ani průhlednost, ani vzhled zábradlí. A v texture modu to vypadá normálně
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   19. 7. 2019 / 14:01 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   19. 7. 2019 / 16:11 |  | 
 |  |  |  | | díky za odkaz, přečet a zkouknul jsem toho už spousty, pomalu se do toho začínám dostávat  Ale naznačovat nic nebudu  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Scenerie do XP   19. 7. 2019 / 16:27 |  | 
 |  |  |  | | To ani nemusis Ivo, ten Mosnov je i tak nadherny. Stravil jsem tam furu casu. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |