FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Otazka na hard-core pilotov (edit) Jeden příspěvek | Celý strom
Otazka na hard-core pilotov (edit)   2. 5. 2005 / 16:22
North-Wind   
Zdravim , chcem sa spytat, hlavne tych , co su vybaveny kniplom a pedalmi :

Da sa odbrzdit tak ,ze nohami zatlacite pedale a tym sa lietadlo odbrzdi? ( z parkovacich brzd)


A ci by sa dalo spravit nasledovne :

Flight Sim Yoke USB - ako knipel , jedna z tych paciek by bola na ovladanie podvozku
Throttle Quadrant USB - Snad kazdy vie , o co sa jedna
Microsoft Precision racing wheel - pouzity ako trim (ak sa podari) , a pedale budu sluzit ako pedale
 

Re: Otazka na hard-core pilotov (edit)   2. 5. 2005 / 16:38
OK-Milda (BHA410)   
Dle mého názoru vidím největší problém v pedálech. Vzhledem k tomu že u leteckých pedálů vyšlápnutí jednoho pohybuje v opačném směru druhým, což pedály pro ovl. aut nedělají, a tím pádem to hýbe pouze jednou osou (u auto pedálů dvěma) neumím si představit rozumné řešení. To trimování volantem by mohlo být schůdný za předpokladu, že má feedbag, ale vypnutý. Pak snad.
 

Re: Re: Otazka na hard-core pilotov (edit)   2. 5. 2005 / 18:57
Zdeněk
Auto-pedály řídí jen jednu osu, takže jsou funkční, jen pro ten správný pocit chybí mechanické propojení. Ve spojení s minulým joystickem jsem je používal.
 

Re: Re: Re: Otazka na hard-core pilotov (edit)   2. 5. 2005 / 19:14
North-Wind   
Mne by stacilo , keby to slo osou YAW...
Aj keby slo otacat prednym podvozkom
 

Re: Re: Re: Otazka na hard-core pilotov (edit)   2. 5. 2005 / 22:24
kuma   
No jo, ale je to gumárna, protože jde (mechanicky)prošlápnout oba pedály současně, což ale u žádnýho skutečnýho éra ani mixéru nejde. Takže je to strašně falewšný a nedoporučoval bych to (taky jak by si to pak ten sim přebral, - při sešlápnutí obou pedálů - kterej by měl poslouchat?)
 

Re: Re: Re: Re: Otazka na hard-core pilotov (edit)   2. 5. 2005 / 22:41
PavelS
Mám tento druh pedálů a k mému velkému překvapení tato vlastnost ( mechanické nepropojení ) až tak moc nevadí. Jsou to CH-products , tedy poměrně dokonalý výrobek a současné prošlápnutí to řeší tak, že nedojde k žádné výchylce ( výstupní signál je diference mezi sešlápnutím levého a pravého , což je asi důležité vědět pro případné domácí konstruktéry ).

Mnohem , mnohem horší je funkce CH-Products beranů staré verze, které mají nedokonale mechanicky utvořenou "středovou polohu" což je k posrání a ani poměrně razantní zásahy do střev toto neodstranily k bezproblémovému používání. Hlavně pro GA létání je to zcela nevěrohodné.

Jen podotknu, že jsem létal o mnoho dříve v reálu než v simu, takže vím poměrně přesně , jak se chovají pedály a jiná řididla v reálu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Otazka na hard-core pilotov (edit)   2. 5. 2005 / 23:08
kuma   
Souhlas. I když já si představuju, že "prošlápnutí" obou pedálů už (pro mne) signalizuije destukci (přetržené lanko od kormidel- FUJ!). To jen pocit mých chodidel...

Široká nulová polohaje asi dána konstrukcí neutralizace. To pochopitelně na skutečných beranech není a z joysticku to dost dobře vykuchat nejde... Jediné řešení je udělat si berany sám - s přímým náhonem na potenciometr a bez "neutrálu" (nastavit nulová poloha - nula). Ale to se mi to kecá, když své pedálky mám z Merkuru a velké pedály, berany a dakotový throttle quadrant mám na papíře a v hlavě a k tomu pořád žádný čas na skutečnou realizaci...
 

Re: Re: Re: Re: Otazka na hard-core pilotov (edit)   3. 5. 2005 / 07:33
Zdeněk
A u kterýho skutečnýho éra jde otáčet kniplem? Volil jsem menší zlo, které je i přes drbné omezení použitelné. Zapojení obou potenciometrů je v serii, takže odpor se sčítá. Sešlápnutím jednoho pedálu se odpor na jeho potenciometru snižuje, sešlápnutím druhého se na druhém zvyšuje. To znamená, že při současném sešlapování zůstává +- drobné nelinearity stejný. Proto si sim nemusí nic přebírat, takže předem neodsuzuj něco, co jsi sám nevyzkoušel. Není to ideální, ale je to funkční. Jinak prošlápnutí obou pedálů by někde neznamenalo přetržené lanko ale spíš zlomené vahadlo řízení a to už by jsi musel mít ukrutnou sílu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Otazka na hard-core pilotov (edit)   4. 5. 2005 / 01:51
kuma   
No já to zkoušel... (má to třeba Vláďa Stoje a další). A je mi jasný, že ňáký pedály jsou lepší, než žádný. Nezkoušel jsem kroucení sticku místo pedálů - ale zkoušel jsem mimo jiné i kolečko za stickem, kterým se šoupe levým ukazovákem, Je to pakárna, ale zvykl jsem si celkem rychle.

NICMÉNĚ - omlouvám se všem za svůj soukromý pocit, který ale nedokážu překonat - vadí mi to - každá z těchhle odlišností od reálných směrů, pohybů, koordinace. Proto si zkouším budovat periferie vlastní.

A ktěm lankům - máš asi pravdu, ještě jesem to nezažil a doufám že nezažiju, ale u většího éra by asi první rupnul čep vahadla, u některých UL bych spíš vsadil na lanka (nebo jejich srdíčka). Ve virtuálu to není tak těžké - mé první Merkurové pedálky mi kámoši z AK Raná jedenou na letním soustředění v zápalu virtuální termiky rozšlapali na placku
 

Re: Otazka na hard-core pilotov (edit)   2. 5. 2005 / 16:47
anatolij   
Automobilové pedály sice nejsou moc košér - ten protipohyb (vahadlo) tam chybí, ale při srovnání s otočnou rukojetí nebo třeba kolébkou na POM u X45 je to super.
Nějakou takovou kombinaci jsem zkoušel a funguje - joy + plyn +pedály od volantu + volant. Pokud má volant feedback a nevrací se to do středové polohy, tak ti to bude fungovat.
 

Re: Otazka na hard-core pilotov (edit)   2. 5. 2005 / 16:50
Balooo   
Ve FS ano, v reálu záleží na typu. Teda já znám jenom takový, který mají parkovací brzdu oddělenou (uvažuju pouze airliners).
 

Re: Re: Otazka na hard-core pilotov (edit)   2. 5. 2005 / 17:55
North-Wind   
Na 737-300 SLL to viem na 100-pro ,ze sa to tak robi
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ