| | | apt_LKPD 1.0 Kuňka 27. 3. 2020 / 08:27 | |
| | Neznám ještě strukturu souborů v objektech X-plane(no neznám toho ještě daleko víc), tak se ptám. Součástí scenerky je Kunětická hora, výborný orientační bod, v objects je jako samostatný adresář, se soubory .png. Zobrazí se ale pouze se žlutou texturou. Zná někdo řešení ? |
| |
|
| | | apt_LKPD 1.0 Kuňka 27. 3. 2020 / 08:50 | |
| | To vypadá jako nějaká podivná/chybná textura toho objektu; můžeš poslat odkaz na tu scenérku na rychlé omrknutí? Bez toho asi moc nelze řící, co je špatně.
Podle mě nepůjde o chybu objektu nebo že by chyběla textura, to by XP ten objekt nenahrálo vůbec (no, u té chybějící textury si nejsem tak docela jist ). |
| |
|
| | | | apt_LKPD 1.0 Kuňka 27. 3. 2020 / 09:44 | |
| | | |
|
| | | | | apt_LKPD 1.0 Kuňka 27. 3. 2020 / 09:57 | |
| | Chyba zobrazení textury je daná tím, že XP podporuje pouze 1 texturu na daný obejkt (+nrm textura).
Když se podíváš na ten .OBJ v texťáku, tak uvidíš:
I
800
OBJ
TEXTURE Stone_Brushed_Khaki.png
POINT_COUNTS 7388 0 0 20190
Tzn. přes celý objekt je namapovaná jen ta jediná textura "Stone_Brushed_Khaki.png".
Jestli jsem se díval dobře, tak to jsou modely ze Sketchupu, pokud je to tvá tvorba, pak to musíš ve Sketchupu zařídit tak, aby všechny textury byly v jedné, zkrátka aby ten objekt měl jen jednu texturu. Sketchup bohužel nepoužívám, ale vím, že to je vcelku běžná záležitost, že tohle lidi s XP, co tvoří ve Sketchupu, řeší (ono to samé je potřeba udělat i v Blenderu nebo kdekoliv jinde, kde program umožňuje násobné materiály/textury na objekt, pro export do XP je pak potřeba, aby to byla jen jedna textura - všechny materiály a textury z objektu budou "zapoečené" do jedné textury .png). |
| |
|
| | | | | | apt_LKPD 1.0 Kuňka 27. 3. 2020 / 18:30 | |
| | Já toho taky moc neumím,ale dělám si obj ve sketch. a textury musí být dané do koláže.Takže to může upravit jen výrobce nebo se musí udělat nový model.Neumím získat ten model a dát ho do sketch.abych ho otexturoval.Poraďte jetli to jde. |
| |
|
| | | | | | | apt_LKPD 1.0 Kuňka 27. 3. 2020 / 18:43 | |
| | Jestli se nepletu, tak leguan dělá ve Sketchupu, třeba poradí. |
| |
|
| | | | | | | | apt_LKPD 1.0 Kuňka 27. 3. 2020 / 19:24 | |
| | 1 objekt-1 textura. Já si udělám nejprv texturu pak teprv model potahuju.
Obj se dá do skp importovat. Dáš import, rozbalíš nabídku, vybereš obj.xplane, nebo jek to tam je. Z hlavy nevím. Odpráskneš a hotovo. Před tím je ale dobré dát si jak model tak texturu do jedné složky, jinak ti to pravděpodobně nenačte. Jak mile to importuješ, vyhodíš z toho tu starou texturu, uděláš si svoji a model znovu potáhneš. Ovšem občas jsou ty modely tak domršené, že to nejde potáhnout, zejména u kulatejch věcí (věže a pod...) . Většinou si to přemodeluju znovu, než se s tím sráti....
Tak asi ták... |
| |
|
| | | | | | | | | apt_LKPD 1.0 Kuňka 27. 3. 2020 / 20:07 | |
| | Jak řekl klasik:"My mu sice nerozumíme, ale my mu věříme". Autorem LKPD nejsem, pravděpodobně je dělaná konverzí z FS2004 , obsahuje i model Kuňky ve Sketchup. Pochopil jsem snad ten zásadní rozdíl od FSX 1 objekt *.obj má jednu texturu *.dds. Jak se ty původní textury do ní našlapají už jde mimo mně. Pokud najdu v archivech starou původní scenerku v .bgl, zkusím to znovu. Dík všem za snahu. |
| |
|
| | | | | | | | | | Kuňka 27. 3. 2020 / 22:28 | |
| | Textury kopce hrozné, ale aspoň není žlutá. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Kuňka 28. 3. 2020 / 11:01 | |
| | To už je jiná kávička. Gratuluji k pokroku .
Jo, při pohledu na textury mě napadlo, že to je nějaký divný ne-konvert z MSFS. Ale stejně nechápu, že to takhle někdo vypustil. Navíc fsx2XPlane jsem kdysi párkrát zkoušel a s objekty myslím nikdy nebyl problém (spíš s pozemními polygony jako asfalt, tráva, značení apod.). Tak dobře, že se ti to podařilo prošťouchnout. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Kuňka 28. 3. 2020 / 16:02 | |
| | No já nevím, že by byl někde konvert LKPD pro XP dostupný. Kvůli UUDD-LKPD IVAO eventu jsem si spíchnul LKPD narychlo za dopoledne konvertem sám z dostupné FS2004/FSX verze tady z péráku. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Kuňka 28. 3. 2020 / 17:55 | |
| | Tož dodaj, pachtím po tem... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Kuňka-levitace 28. 3. 2020 / 18:39 | |
| | Marně se snažím dohledat odkud jsem to LKPD 1.0 stáhl, to jsem měl ještě XPL9. Tedˇjsem si to pro jistotu zkonvertoval znovu přímo z FSX. Normálně to funguje , je tam ale apt.dat a fullapt.dat, zkouším rozdíl. Kuňku mám zatím zvlášť a musím ještě vyřešit výšku, nesedí na terén vznáší se. V FSX bych to udělal v Converteru, v X-plane zatím nevím.Poradíš? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Kuňka-levitace 28. 3. 2020 / 19:16 | |
| | Pošli mi ten zkonvertovaný model Kuňky (*.obj) a texturu na willhelm@seznam.cz
Načtu ti to do Blenderu a nadstavím tam stěny v Z ose do -1 nebo -2m aby se to nabeton zarylo do terénu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Kuňka-levitace 29. 3. 2020 / 09:22 | |
| | Možná vám to během dneška nebo max 2 dnů dodám.Rozdělil sem to,hlavně zrušil ten kopec a ještě to u pravím trochu rozměrově aby to sedělo v xpl11.Výšku sem už upravil. |
| |
|
|