FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 6. 7. 2025, Den upálení mistra Jana Husa Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
apt_LKPD 1.0 Kuňka Jeden příspěvek | Celý strom
apt_LKPD 1.0 Kuňka   27. 3. 2020 / 08:27
dvojan
Neznám ještě strukturu souborů v objektech X-plane(no neznám toho ještě daleko víc), tak se ptám. Součástí scenerky je Kunětická hora, výborný orientační bod, v objects je jako samostatný adresář, se soubory .png. Zobrazí se ale pouze se žlutou texturou. Zná někdo řešení ?
30050 B / 750 x 422 / Bell412 - 2020-03-27_Kuňka.png
 

apt_LKPD 1.0 Kuňka   27. 3. 2020 / 08:50
OndraT
To vypadá jako nějaká podivná/chybná textura toho objektu; můžeš poslat odkaz na tu scenérku na rychlé omrknutí? Bez toho asi moc nelze řící, co je špatně.

Podle mě nepůjde o chybu objektu nebo že by chyběla textura, to by XP ten objekt nenahrálo vůbec (no, u té chybějící textury si nejsem tak docela jist ).
 

apt_LKPD 1.0 Kuňka   27. 3. 2020 / 09:44
dvojan
Dík za snahu http://leteckaposta.cz/231373149
 

apt_LKPD 1.0 Kuňka   27. 3. 2020 / 09:57
OndraT
Chyba zobrazení textury je daná tím, že XP podporuje pouze 1 texturu na daný obejkt (+nrm textura).

Když se podíváš na ten .OBJ v texťáku, tak uvidíš:

I
800
OBJ

TEXTURE Stone_Brushed_Khaki.png
POINT_COUNTS 7388 0 0 20190

Tzn. přes celý objekt je namapovaná jen ta jediná textura "Stone_Brushed_Khaki.png".

Jestli jsem se díval dobře, tak to jsou modely ze Sketchupu, pokud je to tvá tvorba, pak to musíš ve Sketchupu zařídit tak, aby všechny textury byly v jedné, zkrátka aby ten objekt měl jen jednu texturu. Sketchup bohužel nepoužívám, ale vím, že to je vcelku běžná záležitost, že tohle lidi s XP, co tvoří ve Sketchupu, řeší (ono to samé je potřeba udělat i v Blenderu nebo kdekoliv jinde, kde program umožňuje násobné materiály/textury na objekt, pro export do XP je pak potřeba, aby to byla jen jedna textura - všechny materiály a textury z objektu budou "zapoečené" do jedné textury .png).
 

apt_LKPD 1.0 Kuňka   27. 3. 2020 / 18:30
jazan
Já toho taky moc neumím,ale dělám si obj ve sketch. a textury musí být dané do koláže.Takže to může upravit jen výrobce nebo se musí udělat nový model.Neumím získat ten model a dát ho do sketch.abych ho otexturoval.Poraďte jetli to jde.
 

apt_LKPD 1.0 Kuňka   27. 3. 2020 / 18:43
OndraT
Jestli se nepletu, tak leguan dělá ve Sketchupu, třeba poradí.
 

apt_LKPD 1.0 Kuňka   27. 3. 2020 / 19:24
leguan
1 objekt-1 textura. Já si udělám nejprv texturu pak teprv model potahuju.
Obj se dá do skp importovat. Dáš import, rozbalíš nabídku, vybereš obj.xplane, nebo jek to tam je. Z hlavy nevím. Odpráskneš a hotovo. Před tím je ale dobré dát si jak model tak texturu do jedné složky, jinak ti to pravděpodobně nenačte. Jak mile to importuješ, vyhodíš z toho tu starou texturu, uděláš si svoji a model znovu potáhneš. Ovšem občas jsou ty modely tak domršené, že to nejde potáhnout, zejména u kulatejch věcí (věže a pod...) . Většinou si to přemodeluju znovu, než se s tím sráti....
Tak asi ták...
 

apt_LKPD 1.0 Kuňka   27. 3. 2020 / 20:07
dvojan
Jak řekl klasik:"My mu sice nerozumíme, ale my mu věříme". Autorem LKPD nejsem, pravděpodobně je dělaná konverzí z FS2004 , obsahuje i model Kuňky ve Sketchup. Pochopil jsem snad ten zásadní rozdíl od FSX 1 objekt *.obj má jednu texturu *.dds. Jak se ty původní textury do ní našlapají už jde mimo mně. Pokud najdu v archivech starou původní scenerku v .bgl, zkusím to znovu. Dík všem za snahu.
 

Kuňka   27. 3. 2020 / 22:28
dvojan
Textury kopce hrozné, ale aspoň není žlutá.
31609 B / 750 x 422 / Bell412 - 2020-03-Kuňka.png
 

Kuňka   28. 3. 2020 / 11:01
OndraT
To už je jiná kávička. Gratuluji k pokroku .

Jo, při pohledu na textury mě napadlo, že to je nějaký divný ne-konvert z MSFS. Ale stejně nechápu, že to takhle někdo vypustil. Navíc fsx2XPlane jsem kdysi párkrát zkoušel a s objekty myslím nikdy nebyl problém (spíš s pozemními polygony jako asfalt, tráva, značení apod.). Tak dobře, že se ti to podařilo prošťouchnout.
 

Kuňka   28. 3. 2020 / 16:02
Willhelm   
No já nevím, že by byl někde konvert LKPD pro XP dostupný. Kvůli UUDD-LKPD IVAO eventu jsem si spíchnul LKPD narychlo za dopoledne konvertem sám z dostupné FS2004/FSX verze tady z péráku.
 

Kuňka   28. 3. 2020 / 17:55
happypetr   
Tož dodaj, pachtím po tem...
 

Kuňka-levitace   28. 3. 2020 / 18:39
dvojan
Marně se snažím dohledat odkud jsem to LKPD 1.0 stáhl, to jsem měl ještě XPL9. Tedˇjsem si to pro jistotu zkonvertoval znovu přímo z FSX. Normálně to funguje , je tam ale apt.dat a fullapt.dat, zkouším rozdíl. Kuňku mám zatím zvlášť a musím ještě vyřešit výšku, nesedí na terén vznáší se. V FSX bych to udělal v Converteru, v X-plane zatím nevím.Poradíš?
 

Kuňka-levitace   28. 3. 2020 / 19:16
Willhelm   
Pošli mi ten zkonvertovaný model Kuňky (*.obj) a texturu na willhelm@seznam.cz
Načtu ti to do Blenderu a nadstavím tam stěny v Z ose do -1 nebo -2m aby se to nabeton zarylo do terénu.
 

Kuňka-levitace   29. 3. 2020 / 09:22
jazan
Možná vám to během dneška nebo max 2 dnů dodám.Rozdělil sem to,hlavně zrušil ten kopec a ještě to u pravím trochu rozměrově aby to sedělo v xpl11.Výšku sem už upravil.
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ