FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 21. 5. 2024, svátek má Monika Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?) Jeden příspěvek | Celý strom
Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 14:55
Honza "PickNick" Bartoň
Ahoj.
Mám dotaz, od rána nedělám nic jinýho, než že zkouším pochopit, proč mě všechny flight plannery navádějí na LOWI přes východní TULSI arrival TULS3A když se používá ze západu RWY08. Tím pádem mám k dispozici jen APPROACH LOCALIZERU pro RWY26... no a po několika hodinách zjistím, že existuje něco jako Circle-to-land maneuver - vím, že jsem to viděl na youtube JackeyCz, kdy s 737 přistával právě takhle.. z východu a pak to nad letištěm otočil na protiranvej. Našel jsem si i VISUAL APRCH CHARTS PRO CIRCLE TO LAND. a svět IFR je zase o něco jasnější.

Do hlavy mi ale nejde jak se s touhle procedurou pracuje v letovém plánu? V littlenavmaps mi to tuhle proceduru vůbec nenabízí, nebo nevím jak se k ní proklikat Určitě po tom okruhu letěl autopilot, takže to v počítači muselo být zadaný

Díky moc za každý TIP

https://www.dropbox.com/s/oosyywguxlm0nyy/Screenshot%202020-05-05%2014.50.49.jpg?dl=0
54164 B / 750 x 398 / Screenshot 2020-05-05 14.50.49.jpg
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 14:59
Honza "PickNick" Bartoň
Nabízí se ještě otázka, jak toto zadat už na úrovní SIMBRIEFu a dalších flightplannerů, když mi (předpokládám že správně) nabízí ARRIVALY z "druhé strany". Ten plánovač sám pozná na kterou RWY se bude přistávat přece. Jde tam už zadávat tahle procedura? Nebo se to řeší prostě dodatečně ve fázi letu?

Uf mám toho dnes dost...
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 15:44
Willhelm   
Hele tohle já osobně bych vůbec neřešil. Circle to land není úplně obvyklá procedura. Na úrovni plánování se to dělá tak, že máš plánovaný approach na 26 ale neklesáš a po navázání vizuálního kontaktu s dráhou provedeš obkroužení, vyklesání a přistání na 08. V Littlenavmap ti pak stačí mít STAR na 26...
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 16:23
Honza "PickNick" Bartoň
Tak já to řeším v momentě, kdy si chci hrát na "doopravdy" a snažím pochopit jak to v reálu funguje a dnes mě to právě naroutovalo s potřebou týhle neobvyklý procedury, kterou se snažím pochopit. V Innsbrucku jinak asi dost běžná věc přes tenhle STAR.

Já to asi nemusím nutně mít v Littlenavmap, ale samozřejmě chci vědět jak na tuhle proceduru správně nastavit letadlo. A vypadá to, že to je tak i správně: https://www.youtube.com/watch?v=Mbpke7SqwDc&t=1738s

Tady v čase 23:26 je to krásně vidět. Už zase chápu víc, než ráno. Jestli správně z MFD chápu je to tak, jak říkáš, plán je přímo na dráhu 26 a řídí se podle 19-10 VISUAL APCH CIRCLE TO LAND pokynů a ručně upravuje hodnoty AUTOPILOTA. Naklesal do 3700 ft a pak podle vzálenosti D4,2 od OEV točí ručně letadlo na kurzy v chartu. Na poslední zatáčku AP OFF.
67910 B / 643 x 550 / Screenshot 2020-05-05 16.23.32.jpg
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   6. 5. 2020 / 01:03
Rozšafín Ctibum   
Asi už to tady bylo možná řečeno, ale ani v reálu se s plánováním SID/STAR moc nemažeš. Protože se plánuje většinou 3 - 6 hodin dopředu, jedeme to podle větru z METARu / TAFu a u procedur prostě tak, jak fouká. Většinou ani nejsi schopen vyzjistit, jaká rwy se ve skutečnosti poletí, pokud to letiště extrémně neznáš a stejně je to s otazníkem. Takže vezmeš nejdelší SID i STAR a jsi na straně bezpečný no a releasneš to. Kapitán se na to podívá, přihodí si 200 kilo extra a letí.
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   6. 5. 2020 / 02:52
Honza "PickNick" Bartoň
Díky jasně. Chápu. Tady člověk ze začátku nevidí ty reálný faktory a tak mám pocit, že musí být všechno promyšlený a naplánovaný dopředu. To jsem se ještě nezačal řídit reálným ATC... takže je ten zážitek hodně sterilní.
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 16:24
OndraT
Á, moje oblíbená zatáčka .

Circling app LOWI rwy 08 je plně vizuální procedura, s částečnou výpomocí NDB, takže bys ji ani neměl nikde vidět, ať už ve FMS/GNS nebo v libovolném plánovači, tedy v tom smyslu, že ti vyprdne navigační body. Z downwindu se rovnou na finále pak zatáčí nad kostelem Axam (je pěkně vidět i v simu, ale jeden musí vědět, kde ho hledat).

Jestli nemáš žádné placené charts jako Navigraph nebo Aerosoft a nemáš třeba ani registraci na Eurocontrolu (zdarma), tak to poslední doporučuju, máš pak přístup ke všem možným charts (nejen terminal) pro celou EU https://www.ead.eurocontrol.int/cms-eadbasic/opencms/en/login/ead-basic/ .

Jinak letět tohle s AP mi přijde, že se rovná přijít o tu radost po dosednutí přesně v TDZ, kdy to celé odřídíš ručně. Okruhy se taky nelétají na AP a tohle je v podstatě okruh,
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 16:26
OndraT
Koukám, že než jsem to všechno celý rozepsal, že už sis poradil sám . +++
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 16:27
Honza "PickNick" Bartoň
Díky Ondro... před chvilkou jsem to už skoro pochopil - viz. můj post o kousek výše s chartem. No včera jsem si právě zaplatil Navigraph, tak jsem zase o kus zmatenější jak je to celý krásný.
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 16:33
OndraT
Tos udělal dobře . Navigraph je super, dobrý je ten přístup k charts i přes web. A když si plánuješ nějakou trasu, tak si můžeš myslím i nechat zobrazit terminal charts jako overlay nad plánovanou trasou. Teda, ne že bych lítal nějak moc a už vůbec ne IFR, to už ani nevím, kdy jsem naposled letěl (nebo prostě kloudně "od někud někam", obvykle se jen tak motám nad krajinou), ale třeba díky Navigraphu jsem se tay naučil kouzlo charts.

Tak užívej .
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 16:38
Honza "PickNick" Bartoň
Určitě Ty vrstvy jsou super pro představu jak to celý funguje. Taky náhledy na cesty tam a pryč Krása
39784 B / 750 x 399 / Screenshot 2020-05-05 16.35.08.jpg
29476 B / 750 x 425 / Screenshot 2020-05-05 16.37.38.jpg
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 16:34
Honza "PickNick" Bartoň
JJ jsme zase kousek dál V tuhle chvíli je tedy pro mě úkol nastavit si přístroje tak, abych viděl data z NDB vzdálenosti D4,2 OEV. Dnes jsem to chtěl letět s EPICEM E1000, takže na G1000.... G1000 máš rád viď?
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 16:43
OndraT
To je to na mě tak vidět, že jsem se s ní zatim nikdy pořádně nenaučil a že mám radši starý dobrý budíky?
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 16:54
Honza "PickNick" Bartoň
No, jen si snad správně pamatuju, že jsme spolu vedli debatu ohledně nákupu DA-42

Když už jsme nakousli ty autopiloty... Kdy se vlastně na různých letadlech a postupech správně bere letadlo na přistání do vlastních rukou? Je to daný vzdáleností? Viditelností? Leností?
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 17:15
OndraT
Já si myslím, že je to jedno, nicméně něco určitě definují konkrétní aerolinky. Pokud si letíš soukromě, tak je to podlě mě jedno a záleží na pilotovi, jak moc chce riskovat, letět v totálním mlíku manuálně ILS, jako proč ne . Jinak obecný úzos v aerolinkách si myslím je ten, užít si manuální finále i přistání. Dokonce jsem opakovaně viděl "konečně vydělám nějaký peníze" v tom smyslu, že za chvíle letu bez AP jsou nějaký peníze navíc, ale zase to bude specifické pro tu kterou aerolinku.

Ale je to všechno je taková směska toho, co jsem vyčetl a vykoukal na internetu, může to být zavádějící, neber mě za slovo, třeba nám k tomu řekne něco nějaký reálný pilot se zkušenostmi s létáním i pro aerolinky.
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 18:29
xWing   
A ja ma zas pocit, zesu aerolinky, kde piloti zasahuju co najmenej.
Po vzlete hned autopilot a vypnutie na minimach pred pristatim.
 

Circle to land procedure ve flightplanu (LITTLENAVMAP?)   5. 5. 2020 / 19:25
OndraT
Jj, tak i tak. O těch kalkulačkových aerolinkách se sem tam někde dočtu, jak u některých aerolinek piloti prostě neumí vzít éro "do teplejch" a pak je větší šance průseru při nějaký poruše na éru, protože jsou prostě zvyklý hlavně mačkat čudlíky. Samozřejmě takové dané aerolinky to obhajují tím, že lidský faktor zapřičiňuje chyby a že pokud možno co nejplnější automatizací se snižuje riziko problémů indukovaných lidským faktorem .

Navíc Airbus u A350 koketuje s automatickým pojížděním i startem, takže u některých aerolinek si časem piloti už nesáhnou nejen na nic mezi nohama, ale ani na ten sidestick ...
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ