To záleží, více threadů = více režijí. Pokud získaný výkon převýší režie je to ok.
Tuším někdy loni HW Unboxed měli poměrně velký test s HT/SMT on a off ve hrách a vyšlo to ve prospěch zapnutého hyperthreadingu. Pokud byly měřitelné rozdíly tak v řádu procent. Záleží na konkrétním titulu, někde je o chlup lepší to někde ono. fakticky to nepoznáš.
U X-Plane 8c/16t je maximum co nemá výrazný dopad na výkon, kup si 10, 12, 16 jader a už ten výkon klesá. není to tragédie, ale přecejen...
Testů škálování výkonu s počtem jader v herním nasazení najdeš více. Jeden docela nedávno, tuším od Gamer Nexusu... Nové moderní herní tituly 4c/4t nestíhá a 4c/8t to ještě zvládá. 6c/12t pak téměř všude navyšuje výkon a 8c/16t také ještě něco, obvykle přidá.
Z pohledu poměr cena/výkon jsou nejlepší ty nové 4c/8t jako právě Ryzen 3100/3300X nebo i3 10. gen. Nicméně těm už dochází dech, takže dnes OK, zítra už ne. Proto je pro hraní ideální uvažovat o 6c/12t protože přidá nějaký ten výkon navíc, pořád stojí poměrně málo. 8c/16t sice přidává ale tak málo že se to za příplatek nevyplatí.
Víc než hrubý výkon, tedy průměrné FPS je dobré sledovat 1% low, tedy hodnota na kterou bude ve hře framerate klesat. Víc jader má často vliv právě na ty minima.
MSFS má v doporučené konfiguraci 6. jádrové procesory, byť bez HT/SMT ale 6 jader, tzn i5. 8. generace a Ryzen 5 (ne však APU 2400G a 3400G, ty jsou 4c/8t). |
|