| | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 14. 8. 2020 / 08:54 | |
| | Měl jsem na S-TEC nastaven HDG mod - směřoval jsem k NDB po radiálu 36°. Nicméně, aby autopilot udržel letoun na radiálu 36°, musel jsem mít HDB bug nastaven na cca 28°. Jaké je pro to vysvětlení? V HDG modu by měl autopilot lětět přesně tam, kam nastavím HDG bug, ne?
Pozn. v GPS jsem měl pro kontrolu zadán letový plán, takže je na GPS vidět správně fialová linka k NDB.
Situace na palubce C172:
http://www.warbirds-blog.cz/download/STEC-HDG.jpg |
| |
|
| | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 14. 8. 2020 / 09:09 | |
| | Vidím, že problém máš v XP11, kde asi nemáš nastaveno nebo nepoužíváš synchronizaci vákuových přístrojů na magnetický sever. Ale nic si z toho nedělej, nejsi ani první a určitě né poslední co na tuhle "záhadu" natrefil.
Zkontroluj zda máš přiřazenu klávesu v:
Settings - Keyboard - Navigation & Radios - Indicators - vacuum DG sync to magnetic north
(Já mám d a mám takové tušení, že defaultně tam nebylo nic.)
Synchronizaci je třeba dělat po startu motoru a zapnutí avioniky a pak cca co 15-20 minut letu.
|
| |
|
| | | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 14. 8. 2020 / 09:31 | |
| | Ani som nevedel, ze je na to aj klavesova skratka, diky za tip.
Ja mam len aktivovanu hlasku, ze nemam synchronizovany HDG a robim to manualne cez ten cudlik vlavo |
| |
|
| | | | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 14. 8. 2020 / 09:35 | |
| | Ak si dobre pamätám FSX to mal defaultne nastavené takto:
Heading reset: "D"
Altimeter rest: "B"
V XPL 11 si treba klávesovú skratku priradiť. |
| |
|
| | | | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 14. 8. 2020 / 12:07 | |
| | Tak ještě deaktivovat hlášku a hlídat si to sám a jsi na dobré cestě . |
| |
|
| | | | | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 14. 8. 2020 / 12:12 | |
| | Ono je to jedno, ci tu hlasku mam, teraz pred kazdym letom staci stacit klavesu a je vyriesene |
| |
|
| | | | | | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 14. 8. 2020 / 14:40 | |
| | Jak to myslíš "před každým letem"? Obvykle je to co 10-15 minut letu, ale někde, kde je mag. pole "divočejší" a víc se mění jeho deklinace to může být i co 5 minut . |
| |
|
| | | | | | | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 14. 8. 2020 / 14:46 | |
| | Myslim to tak, ze uz sa nemusim babrat s cudlikom, staci stlacit klavesu a kludne aj kazdych 5 minut |
| |
|
| | | | | | | | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 14. 8. 2020 / 14:49 | |
| | K Vánocům dostaneš LUA skript, co to bude dělat sám . |
| |
|
| | | | | | | | | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 14. 8. 2020 / 14:57 | |
| | Ziadne externe LUA scripty mi do X-Plane nesmu.
Je to len zdroj problemov.
Ale diky za ponuku |
| |
|
| | | | | | | | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 14. 8. 2020 / 15:05 | |
| | Ano přesně tak jsem to myslel. Ale od Onry je zase hezké že připomenul, že magnetická deklinace je sviňa svinutá a neměla by se paušalizovat. |
| |
|
| | | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 14. 8. 2020 / 12:22 | |
| | Este vyuzijem toto vlakno, i ked trochu OT.
Neviete ci existuje aj klavesova skratka na aktualny tlak ?
Tak ako je to v MSFS, ked sa stlaci B (Baro), tak nastavi aktualny tlak.
Diky. |
| |
|
| | | | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 14. 8. 2020 / 13:50 | |
| | Nevím o tom, ale pamatuji, že jsem na tohle kdysi potkal LUA script... Rychle jsem přešel na druhou stranu cesty a dělal, že ho nevidím. Mě točení s tlakem nevadí i když u Tu-154M kde je pět výškoměrů to vše synchronizuju přes kapitánův výškoměr. |
| |
|
| | | | C172 S-TEC autopilot - dotaz 15. 8. 2020 / 11:01 | |
| | Moc díky! Jsem to hlava, že mne to netrklo! O DG sync vím, ale při tomto letu jsem to nevím proč vypustil a toto byl důsledek No mám poučení pro příště... |
| |
|
|