FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 Jeden příspěvek | Celý strom
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 15:59
Willhelm   
Trochu už jsme diskutovali v jednom mém screenu a ve vláknu o testování dopadu ZL ortha na fps. Chtěl bych si tady ale založit kolem tohodle téma samostatné vlákno.

Dlouho jsem se Orthu bránil, protože mi vadily nekonzistentní stíny, barevné skoky (jaro/pozdim vedle sebe) vodotisk, grafické artefakty typu mraky, kondenzační stopy letadel apod. Mám koupenu od ORBX celou Anglii a i když v době vydání jsem byl k tomu hodně kritický, tak ORBX to k mému překvapení časem celkem opravil a vytunil.

Nechci čekat až se někdo rozhodne udělat Ortho ČR/SK jako komerční projekt. (Což je šance limitně se blížící nule.) Takže jsem si nedávno natrénoval tvorbu a retušování Ortha na projektu pěti dlažic Nepálu v ZL17 https://uloz.to/file/MLviJxCXafuq/yortho4xp-overlay-nepal-7z (1x overlay + 5 dlaždic Ortha).

Pro ČR mi jako nejlepší volba přijde zdroj ARCgis a to z několik důvodů. Je barevně nejkonzistejntnější, docela hezky sedí na XP11 defaultní krajinu, takže přechod z XP11 výchozích textur na Ortho není až tak do očí bijící, je hezky kontrastní, nemá moc skoků typu jarní zeleň vedle stromů bez listí na pozdní pozdim.

O víkendu jsem si dostahoval 34 dlaždic, které pokrývají celou ČR a Slovensko + dvě přilehlé dlaždice aby vykryly "rohy" na jihu Slovenska. Včera a dnes jsem to kontroloval lety z Užhorodu do Karlových Varů a opravoval meshe jako vzteklý - protože jak jsem to dělal za sebou, Ortho4XP občas vzalo špatný DEM soubor s výškovými definicemi, což rozbilo mesh.

Aktuálně tak mám 34 dlaždic co jsou z hlediska výškového reliéfu v pořádku a navazují na koncích na XP11 defaultní mesh bez grafických artefaktů.

Mým cílem teď je retušování dds textur v Photoshopu s dds pluginem. Byl tady zájem o výsledné ortho i nabídky pomocné ruky, aby to netrvalo tak dlouho.

Velikost: Těch 34 dlaždic má na disku 84,2GB (bez overlay vrstvy - protože jako overlay osobně používám X-Europe a myslím si, že většina Xplejnistů taky.) Pokud to, ale uložím na uloz.to tak na tom vydělá jen provozovatel tohoto serveru protože pokud si dobře vzpomenu, tak datový limit pro stažení ZL17 Ortha z Google map mě vyšel na cca 6-8 stovek. (Stahovat v rychlostně a na jeden soubor limitovaném free modu by bylo na dva měsíce času)

Uvítám tedy vaše nápady jak takový balík dat sdílet, případně nějaký efektivní způsob jak si vyměňovat pracovní data.

Pro představu dnes jsem si udělal pracovní kopii, v té smazal vše kromě dds textur a u dvou dlaždic promazal vše kde nebylo co retušovat - zbyly mi tak jen textury na které bude třeba sáhnout.
V +47+16 mi zbylo 34 textur z 216
V +49+18 pak 85 textur z 234 (schválně jsem zkusil nížinou a horskou dlaždici)

Ze zkušeností s Nepálem, kde jsem retušoval na pěti dlaždicích celkem cca 300 textur (horské oblasti jsou tradičně více ovlivněny artefakty mraků) si osobně dělím práci na:
A) jednoduchou - tady většinou stačí otevřít, jednou až třikrát použít healing brush tool a pak zase uložit. Načtení a uložení souboru nvidia dds pluginem tak zabere více času než samotná "práce".
B) středně složitou - tady se už přidává k healing brush klonovací razítko a třeba nějaká práce ovlivněných cestách
C) časově náročnou - to se někdy stane, že je pod mrakem větší oblast a algoritmus PS tak nemá k úspěšné a snadné rekonstrukci dost dat. Obvykle tak 3-6 textur v dlaždici, ale ty bohužel seberou 80% celkového pracovního času potřebného pro retuš celé dlaždice.
D) časově náročnou a zbytečnou - ARC se občas sekne s barvičkama a půlka textury je třeba vyblitá - jde si hrát s křivkama, colour a balance a dalšími nastaveními a ono třeba pak i celou texturu barevně sladíte - jenže ve výsledku k dané oblasti obvykle přilínají další tři textury a ty najít a sladit vše aby to sedělo i s nimi je časově velmi velmi náročné a ve výsledku pak takto upravená textura bije do očí často více než původně vyblitá. Takže do této úpravy se v projektu CZ-SK Ortha moc pouštět nechci. Nejvíce do očí bijí stejně hlavně bílé mraky.

První věc tedy bude hlavně sdílení dat a úložný prostor, kde by si to mohli stáhnout i uživatelé kteří nemají potřebné dovednosti k přiložení ruky k dílu.

Nevím kdo dělal to ZL17 ortho co je na uloz.to a zda sem chodí, ale hodily by se i vzpomínky z dob XP10. Nezdá se, ale jak jsou to kvanta dat (důvod proč ORBX tu Anglii udělal v tak rozplizlém nízkém ZL a u textur zase použil nízkou kvalitu aby snížili výslednou distrubuční velikost a datové toky na vlastním serveru) a i to, že někdo prohlídne a promaže aktuální syrové textury a nechá jen ty s artefakty pro retušování je třeba pomoc a úspora času který může být využit v PS.

Uvítám k projektu jakékoliv návrhy, připomínky, nápady.

Obrázky:
1. Rozsah projektu
2. Vzhled v oblasti bez potřeby úprav
3. Typický artefakt mraku - relativně snadný k odstranění
4. Nízké Tatry - tady je vidět, že mračné artefakty bijí do očí zvláště na vrcholcích kopců
5. Vysoké Tatry - kupodivu bez potřeby velkých zásahů
6. Přechod Ortha na XP11 default terén - vizuálně nejhorší situace "pohled po hranici ortha", ke které ale v praxi většinou nedojde a při pohledu cca 30 až 90° na hranici ortha je hranice skoro nepostřehnutelná hlavně díky velmi podobným barevným tónům XP11 textur.
99194 B / 750 x 542 / Ortho_CZ-SK_xpl.jpg
53163 B / 750 x 422 / ARC_ZL16-normalni.jpg
56393 B / 750 x 422 / ARC_ZL16-artefakt-mraky.jpg
45471 B / 750 x 422 / ARC_ZL16-Nizke_Tatry.jpg
46220 B / 750 x 422 / ARC_ZL16-Vysoke_Tatry.jpg
60379 B / 750 x 422 / ARC_ortho-konec.jpg
 1x  

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 17:00
JM   
To jak to tam umi protlacit i vyskovy data neni spatny. Ale napada me, jak to resi vodni plochy? Dela je to vubec, pripadne jak? Posledni verze Ortho4XP je jaka a kde se to da stahnout? Chvili jsem se snazil, ale ocividne to je desne tajnej tool
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 17:49
padackar
Ortho4XP berie OSM dáta, čiže vodná plocha tam bude, ak pre ňu existujú dáta v OSM (v našich končinách sú vodné plochy dosť presné).
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 18:02
Willhelm   
Vodní plochy - tady je proti předchozím metodám docela revoluce - v první fázi projede OSM data a geoservery a udělá png masky vody s transparentním přechodem. Tzn. že v orthu je ke každé textuře kde je voda i png maska. Výsledek vypadá super, protože je tam plynulý přechod do větších vodních ploch - třeba mělčiny je pak hezky vidět. To samé řeky - už žádné hnusné břehy a nerealistická šířka toku. Na větších řekách a vodních plochách se dá normálně přistávat s hydroplány.
Níže pár obrázků - Ostravice a Olešná.

Odkaz na stažení 1.3 je snadný: https://github.com/oscarpilote/Ortho4XP
Peklo bylo sehnat pro projekt Nepál starší verzi 1.2 protože 3D Himalaya custom mesh patche byly udělané pro 1.2 a s ničím jiným nefungovaly.
63000 B / 750 x 422 / Ortho-reka-Ostravice.jpg
56932 B / 750 x 422 / Ortho-prehrady-Olesna.jpg
26554 B / 750 x 422 / Ortho-prehrady-Olesna-2.jpg
29875 B / 750 x 422 / Ortho-prehrady-Olesna-3.jpg
25668 B / 750 x 422 / Ortho-prehrady-Olesna-4.jpg
23707 B / 750 x 422 / Ortho-prehrady-Olesna-5.jpg
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   3. 9. 2020 / 17:23
Madvlk   
Můžete mi prosím poradit,jak tot ORTHO4Xp naistalovat,či to stačí je překopírovat ? S X-plane začínám a je to pro mě španělská vesnice..Díky
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   3. 9. 2020 / 17:27
Willhelm   
Ortho4XP se neinstaluje, jen rozbalí z archivu na disk kde ho chceš mít - pozor při práci generuje jpg soubory do své složky - tedy tam kde si Ortho4XP rozbalíš - do XP pak exportuje hotovou scenerku - takže poud máš C: 512GB SSD tak na něj to rozhodně nedoporučuji mít.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   3. 9. 2020 / 17:30
Madvlk   
Rozbalil jsem ho ve stažených souborech,je nutný ho tedy přesouvat do X planu ?
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   3. 9. 2020 / 17:47
JirkaK
Ne není a není nutné přesouvat ani výslednou scenérii, ono vůnec není třeba vůbec nic přesouvat v počítači, existují zástupci a symbolické linky.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   4. 9. 2020 / 08:15
JM   
http://xpl.cz/wiki/Jak_nainstalovat_novou_krajinu
 1x  

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   4. 9. 2020 / 11:49
Madvlk   
Díky,každou radu si cením
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 17:05
Jennik   
Krásná práce. Ulož to je fakt vyhazování peněz. Já bych to viděl ideálně na torrent, jen je potřeba aby nějakou dobu soustavně sdílelo více lidí... Druhá možnost je nějaký placený drive. Mám například 200GB na iCloud a teoreticky mohu nesdílet adresář... otázka na jak dlouho a moc místa mi tam nezbyde...
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 17:54
padackar
Torrent by som videl ako finlne riešenie pre hotový projekt, celý balík. Na tie samotné úpravy a opravy, kde k tomu má mať prístup viacero ľudí torrent fungovať nebude, tam by& bolo lepšie riešenie ten drive, resp. akýkoľvek cloud so zdieľaným prístupom...

Prípadne... mám v Nemecku jeden server, ktorý momentálne moc nevyužívam, ak by sa tam rozbehalo FTP-čko, myslím, že by to splnilo danú úlohu. 100GB by tam určite bolo voľných a každý by si vedel cez hocijakého FTP-klienta posťahovať to, čo by potreboval.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 18:06
Willhelm   
No to ftp by bylo optimální pro výměnu těch pracovních dat. Dvě složky - na zpracování a hotové.
Tam by asi ani nebylo potřeba těch 100GB, nepředpokládám, že se najde 34 lidí aby každý stáhnul "svoji" dlaždici a pak ji po retuši nahrál zpět. Děkuji za nabídku. Uvidíme kam se to v diskuzi posune.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 18:43
jazan
Koukám na ty screeny a odkud máš stažený ty Tatry.Já mám Ortho4XP v.120b a stáhnul sem minulý týden
130,která je jednodušší ale nenabízí víc servrů.Ty Tatry a celé slovensko mám bez mraků z CZ map.Před tím sem stahoval bing.Arcové mapy po porovnání využily bing mapy.Jsou tam stejné mrakové překryvy.A USA2 a Arc mapy jsou v podstatě totožné.Rád bych ti pomohl,protože se s tím hraju už 2 roky,ale nerozumím té vaší debatě.Neumím upravovat mesh a jiný než stáhnu spolu s mapama nepoužívám.Tohle je jeden čtverec CZ ZL17 z Tater (44912_72816_CZ17)
66468 B / 550 x 550 / 44912_72816_CZ17.jpg
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 19:09
Willhelm   
Zdroj snímků ARCgis.
CZ mapy co pamatuji z mých pokusů za poslední dva roky měly vždy problém s vodoznakem a přílišným laděním do sytě hráškové zelené co je k XP11 texturám moc kontrastní (seznam mapy) a ty z O4XP 1.2 (CZ zdroj) mají kromě vodoznaku Eurosense (c) šíleně nejednotnou barevnost, plus díky naší lokální "Křovák" projekci nesedí s X-Europe - a to v rozmezí 5-10m, což je už u cest dost poznat.

Pravda, že 1.2 měla více zdojů, ale 1.3 zase líp pracuje s vodou. Já zkoušel 1.2 a různé zdroje pak 1.3 a tam Google, Bing a Arc (jediné tři použitelné v naší oblasti).

Ale je vidět, že je nás tu šťouralů více a moc si nevyměňujeme zkušenosti, postupy. Možná škoda. Nečekám, že se nás tu dá dohromady taková síla, abychom konkurovali projektu Hungary VFR co dělají kolegové xplejnisti v skoro sousedním Maďarsku, ale kdo ví...
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 18:59
JirkaK
Na ZL16 mi to přijde mrhání zdroji, ale je to tvůj busines.

"jsem si nedávno natrénoval tvorbu a retušování Ortha"

lepší bylo vytrénovat AI


Celé to můžu hodit a nasdílet na OneDrive, 80-100GB nepoznám
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 19:24
Willhelm   
Hele s tou AI v FS2020 to možná nebude tak divoké jak to MS a Asobo prezentují.
Dopoledne jsem si stahoval v pdf dvě práce. První pojednávala o odstraňování mraků a grafických artefaktů pomocí termosnímkování a dalších druhů satelitních snímků dostupných v GIS vrstvením a jednoduchou interpolací. V podstatě to šlo pomocí makra nebo skriptu a podobá se to dvěma vrstvám v photoshopu a funkci blend - use darker, což využívám např. pro odstraňování mnoha vodoznaků.

Ta druhá práce na to jde trochu více matematicky a přiznám se, že to na mě bylo moc složité na pochopení, ne tak na to, abych si z toho něco užitečného pro XP tvorbu vzal. Ale každopádně zajímavé výsledky:

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj8o9P-usjrAhVGeMAKHR4MBpIQFjATegQIAhAB&url=https%3A%2F%2Fresearch.google.com%2Fpubs%2Farchive%2F37743.pdf&usg=AOvVaw34zvfn4n0xxXl9Y6hqYP6b

 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 20:06
jazan
Pánové tohle je pro mě vyšší dívčí.Já sem si pouze zájmové území vyfotil z googl earthu a ve fotosh. vložil do ortho a převedl na DDS.O tohle asi zájem nebude.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   2. 9. 2020 / 00:00
JirkaK
Jde o to že AI ti dokáže rekonstruovat kusy chybějících fotek, když ji to naučíš. Většina těch mraků je typicky nad horama, kde ten pattern na naučení bude snazší.

Osobně nemám páru jak se tyhle algoritmy pro autonomní učení programujou, nebo zda jsou nějaké hotové, ten kdo se tomu věnuje by to nemusel považovat za problém, větší problém by bylo to tu AI naučit, resp. sehnat materiál na kterém se naučí.

Třeba DLSS od NV rekonstruuje vyšší rozlišení z nižšího a vesměs to zvládá tak jako by to byl nativní obraz, jenže k naučení potřebuješ větší rozlišení než je to cílové, dnes se DLSS trénuje na 16k rozlišení, tedy 64x full hd a rekonstruuješ z toho max 4k Ty bys musel mít nějaké vzorky v tom 16k s mraky a bez, čím více vzorků, tím lepší učení.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 20:22
Willhelm   
Narazil jsem teď na diskusi zahraničních tvůrců scenerek pro XPL na to, že v mém pracovním postupu je vážná chyba. Nejsem první koho napadlo editovat přímo dds, ale pravověrní grafici tvrdí, že pokud Ortho4XP potřebuje retuše, je třeba pracovat s původními jpg soubory co zůstávají ve složce Ortho4XP a kterou lidi poté co mají hotovou dlaždici v Custom Scenery často mažou. Tzn. správně udělat kopii editovaných dlaždic ze zdrojáků Ortho4XP retušovat, barevně sladit a já nevím co ještě, pak to nakopírovat zpět a přepsat původní soubory a pak nechat Ortho4XP každou dlaždici vygenerovat znovu. Konverze do DDS je prý ztrátová a ten Nvidia plugin do Photoshopu nebo do Gimpu sice umožní přímou editaci a přeuložení, ale s další ztrátou. Tak nevím. Ale jsou tu i profi grafici, tak tento problém možná ještě rozeberou.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   2. 9. 2020 / 00:01
JirkaK
Mě by přišlo taky snazší to nejdříve vyretušovat v staženém souboru a pak to hromadně konvertovat na dds
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   2. 9. 2020 / 17:17
Willhelm   
Snažší a vzhledem k "rychlosti" PS s dds pluginem to je i rychlejší. Někteří tvůrci nicméně reportují problémy Orto4XP při konverzi editovaných souborů. Takže teď dělám zkusmo +49+18 kde si ověřím, zda u mě problémy při opětovném zpracování nastanou či ne.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   3. 9. 2020 / 22:06
Willhelm   
Tak za dvě odpoledne mám 88 ručně vyretušovaných jpg souborů a konečně jsem mohl vyzkoušet to nasypat zpět do \Ortho4XP-1.30\Orthophotos\+40+010\+49+018\ a bohužel tato metoda nefunguje.

Editace jpg souborů je opravdu rychlá, protože PS má jpg otevřený a hlavně po editaci uložený asi tak 20x rychleji. Což je u souborů, kde se nějaký malý mráček odstraní na pět kliků, dost podstatný rozdíl.

Bohužel Ortho4XP editované jpg soubory odmítá a neumí je zkonvertovat do dds. Nevím proč. Formát, rozměr všechno sedí - PS si do editovaných akorát navíc přidá EXIF, který u těch jpg souborů co stahuje Ortho4XP není. Žádný jiný rozdíl tam nedokážu najít.

Sere mě to protože po všech možných špecích a problémech při retušování, nakonec dojedu na takovouhle blbost.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   3. 9. 2020 / 22:10
xWing   
Asi budem za idiota, ale neda sa ten EXIF proste odstranit a mozno to pojde ?
Alebo neni rozdiel 24bit vs 32bit ? Ale to strielam len tak od boku
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   3. 9. 2020 / 22:21
JirkaK
Ve starších PS se EXIF ukládal vždy, ale... pokud se salo save for web, tak se exif vypustil.

Další co mě napadá zda je to prokládaný režim vs neprokládaný, je to vůbec u JPG?

Co vyzkoušet ten překlad z příkazového řádku pomocí utilitky co má třeba Forkboy u svých ortho?
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   3. 9. 2020 / 22:36
Willhelm   
To jsem našel na Ortho4XP fóru - Forkboy utilita na batch konvert funguje, ale všechny textury šíleně ztmavuje. Takže to pak je barevně úplně mimo. PS mi u ukládání JPEG souborů umožní jen jednu volnu - uložit v sRGB, ale původní jpg před editací je RGB. Ten problém řešilo na Ortho4Xp fóru více lidí, ale nikde jsem se nedohledal nějakého úspěchu nebo účinného řešení.

Prokládaný řežim u jpg není to je možnost u png a super png.

Prostě PS ty jpg uloží nějak tak, že to tomu konverznímu dll co Ortho4XP používá vadí a neumí s tím pracovat.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   4. 9. 2020 / 08:13
JM   
Zkus to pres to Export / Save for web, tam jde pro ten jpeg vyklikavat veci typu optimized, progresive, ty profily, metadata... jde tam vsechno zrusit a dostat tak snad celkem cistej jpeg, kterej to treba pozere.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   4. 9. 2020 / 08:21
Willhelm   
Já vůl! Na tuhle možnost jsem úplně zapomněl. Máš samozřejmě pravdu náčelníku. Vyzkouším.
Problém je v nových nvtt.dll a nvcompress.exe u Ortho4XP 1.30 - když použiju staré z 1.20 tak ty to umí schroupat. Ale výsledek konverze do dds je pak barevně trochu jinde. Jedno řešení tedy mám a ještě zkusím ty jpg po editaci ukládat pro web a zkusit to očesat ať se vyhnu používání staršího kompresního exe a dll.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - demo   4. 9. 2020 / 09:04
Willhelm   
Takže kdo by chtěl vyzkoušet mou dvoudenní snahu v Photoshopu má možnost.
První testovací "demo" dlaždice +49+18 ke stažení zde:
https://mega.nz/file/h5NzQYaa#dePCegd8wI4KJ9z_UrCRANzQIOjHl3hMX_YHX8QJZu8

Můžete tak vyzkoušet trochu polítání v Beskydech - Dlaždice pokrývá Česko-Slovensko-Polské pomezí mezi Ostravou a Žilinou. Upozorňuji, že to je jen ortho - overlay vrstvu jsem nedělal, protože si myslím, že X-Europe v5 to udělá líp (a sám ho používám).
Super utilitku na lokalizaci dlaždic má Jirka Masník tady: http://masnik.eu/xplmap/ - pro vizualizaci rozsahu dlaždic stačí stačí stisknout vpravo nahoře tlačítko "čtverce".

Na téhle dlaždici bylo retušováno 88 textur. Doufám, že mi v rámci provozní slepoty nic vážného neuteklo.
Odstraněny byly stovky mraků, tři letadla s kondenzačníma čárama.

Pro kutily jsem v archivu nechal i použitý config z Ortho4XP 1.30 kde vidí použité nastavení.

Jediný problém kterého jsem si všiml (a který jsem i čekal) je u dlaždic co měly mrak v rohu. Tam se není čeho chytit a logicky pak nesedí barvičky - i přes to, že Ortho4XP se to při konverzi nějak snaží dle okrajů barevně "normalizovat". Řešením by bylo najít přiléhající texturu, spojit je, zeditovat a pak zase rozdělit, ale je s tím už tak dost "ruční" piplačky i bez téhle procedury.

Pokud je v XP slunečno je ten přechod textury vidět víc než když je pod Mrakem. Viz obrázek níže.

Budu postupně pokračovat s navazujícími +49 čtverci - ty vedou celou ČR. Očekávám, že v nížinách bude práce méně. Hrozím se oblasti Nízkých Tater.

Mám momentálně free účty na uloz.to, mega.nz, google drive, one drive.
- ulož mě nic nestojí, ale stojí ty co stahují což beru u projektu takového rozsahu jako vyložené parazitování na své práci, takže tam ne.
- mega, google a one mají limity, takže si asi zvolím měsíční předplatné u jedné z těchto služeb. Dokud mi pojede firma a bude zdraví sloužit neměl by to být problém.
Mega je trochu lepší ulož-to - má štědřejší limity a free rychlosti než ulož, ale 84GB z ní bez placení rychle nestáhnete. Takže se rozhoduji mezi googlem a MS a kloním se spíše k předplacení 100GB toho one drive. To budu řešit až jak budou hotovy více jak tři dlaždice...
47980 B / 750 x 422 / 29S_XP11 - 2020-09-03.jpg
 1x  

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - demo   4. 9. 2020 / 22:36
JM   
Tak jsem to ted v rychlosti skouknul a vypada to pekne, libi se mi to. Urcite ma smysl tomu nejakej cas dat, jestli te to zatim jeste bavi
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - demo   4. 9. 2020 / 22:58
Willhelm   
Ale jo, akorát dnes jsem stihl jen dostahovat pro +49+17 textury z Google a Bingu - pro obzvláště náročné rekonstrukce krajiny pod velkými mraky a z 84 textur s artefaktem v téhle dlaždici zvládnul jen osm. Bude to tak 3 dny na dlaždici, ale dokud bude zdraví sloužit a vyjde čas, tak budu pomalu pokračovat.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - demo   5. 9. 2020 / 08:41
dvojan
První dojem po 15 minutách +++, výraznější textury proti ZL17, s XEur5 všechno sedí. I Trůba a Starý Jičín výškově v pohodě. Navíc úspora místa 2,7 GB proti ZL17 9,2GB, zkrácení načítání cca o 30%. Na víc zatím nebyl čas. Dík a vydrž.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - problém konverze jpg do dds - vyřešeno   4. 9. 2020 / 15:20
Willhelm   
Takže problém zpětné konverze v Photoshopu editovaných jpg nalezen a odladěn. Komunita Orho4XP bude ochuzena, protože mám účet na orgu stále zabanovný takže alespoň tady.

1. Prvním řešením je použít v \Ortho4XP-1.30\Utils\nvcompress\ nvtt.dll a nvcompress.exe z Ortho4XP-1.20 - to jsem odzkoušel včera při kompilaci "demo" dlaždice +49+18

2. Druhým řešením je odstranit příčinu nejpříčinovatější a to způsob jak Photoshop ukládá jpg. JM nakopl správným směrem a uložení jpg přes File - Export - Save for Web (legacy) funguje pokud se tam vypnou všechny volby.
Nicméně je to poměrně zdlouhavé vyklikávání a začíná se vytrácet kouzlo rychlosti práce s jpg formátem. Takže po asi osmi pokusech jsem došel na to, že tomu vadí miniatury a ukládání jpg jako "Proggresive" (což je v PS default nastavení, soubory mají nejmenší bitovou velikost v porovnání s dalšími volbami a zřejmě proto tento problém řeší tolik uživatelů PS na Ortho4XP support fóru).
- Edit - Preferences - File handling a Image Previews přepnout na "Never Save"
- Při uložení editovaného souboru je nutné přepnout se na Baseline ("Standard")
EXIF co si PS uloží pak při konverzi problém není (a jeho odstranění z jpg souboru uloženého s miniaturou v Proggressive módu je jedno z nefunkčních řešení tohoto problému).
 1x  

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - problém konverze jpg do dds - vyřešeno   4. 9. 2020 / 15:30
JirkaK
"Proggresive"

to jsem myslel tím prokládaným, co jsem psal, holt jde vidět že mě práce s PS už druhou dekádu neživí
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   2. 9. 2020 / 17:34
Willhelm   
Narazil jsem na něco s čím jsem se u "Nepálu" nesetkal. Mraky nad městskými oblastmi. Na to je Spot Healing Brush i Fill - Content Aware krátké, takže jsem musel přidat do repertoáru další metodu.

Stáhnout pomocí Ortho4XP se stejným nastavením ortho z Bing zdroje. (Google je fakt nepoužitelný, kvůli copyrightovým značkám a příliš velké barevné odlišnosti s převládající hráškově zelenou všude - v městských oblastech jako Ostrava pak přesaturované barvy co používá 3D view google map.)

- Otevřít ARC jpg s mrakem do něj vložit jako druhou vrstvu stejně číslovaný BING jpg
- vybrat pomocí Polygonal Lasso oblast s mrakem - raději větší a sledovat hranice jako cesty, kraje lesů, polí atd.
- Přepnout se do BING vrstvy a dát Layer Via Copy - a přepnout tuto vrstvu jako pracovní
- Pak Image - Adjustments - Match Colour a zde vybrat jako zdroj ARC vrstvu
- Smazat BING Vrstvu, a Merge visible
- Uložit
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   4. 9. 2020 / 19:17
dvojan
Můžeš prosím dát ten čtverec +49+18 na ulozto? Na mega.nz jsou problémy se free stahováním. EDík.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   5. 9. 2020 / 08:44
Vačice   
Z mega právě naopak jde vše nádherně. Uložto ve free jede jak slimejš.
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - problém třídění dat   8. 9. 2020 / 15:09
Willhelm   
Možná to někomu přijde jako směšně jednoduchý problém a popravdě v to i doufám, protože preferuji raději být za lopatu a ušetřit nějaký čas.

Mám dva adresáře - v jednom protříděné jpg k editaci - např. 22224_35680_Arc16.jpg
V druhém adresáři jsou pak zruba dvě stovky jpg souborů pro eventuální záplaty - ty jsou ve formátu 22240_35712_BI16.jpg

Potřeboval bych nějaký efektivní způsob na to, abych v tom druhém adresáři vymazal vše až soubory co mají shodu v prvních 11ti znacích. Nějak jsem spoléhal na to že to zvládnu v total commanderu pomocí některé z voleb výběr, ale vzdal jsem to, protože jsem na nic použitelného nepřišel.

Jde to sice manuálně soubor po souboru, ale to je zdlouhavé a po prvních pěti souborech taky dost nepřehledné...
 

XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - problém třídění dat   8. 9. 2020 / 16:51
JirkaK
TC a regulerní výraz by měl stačit. Tuším to používá Perlovské reguláry, ale to si nejsem jistý.
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ