|  |  | sudé & liché hladiny (foto na planes.cz) 6. 5. 2005 / 10:38 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: sudé & liché hladiny (foto na planes.cz) 6. 5. 2005 / 11:08 | |
|  | no sak jo .. co se ti nezda? Ten obrazek tomu nijak neodporuje ...Ta carecka nemusi nutne znamenat smer, jakym to ero leti ..  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: sudé & liché hladiny (foto na planes.cz) 6. 5. 2005 / 11:59 | |
|  | Ta čárečka v tomto zobrazení znamná "odkud" letí a jak jsem to zkoukl, tak to snad u všech přesně odpovídá zmiňovanému pravidlu.
Pochopitelně může tam být stav, kdy letadlo klesá , stoupá apodobně ... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: sudé & liché hladiny (foto na planes.cz) 6. 5. 2005 / 12:08 | |
|  | presne to jsem mel na myslim tim, ze ta carecka nutne nemusi znamenat smer kam leti  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: sudé & liché hladiny (foto na planes.cz) 6. 5. 2005 / 12:27 | |
|  | aha, no nejsem ani virt. řídící, tak to neznám, ale z pohledu laika jsem automaticky považoval čárku za směr letu. Alespoň, co jsem viděl Ivac, tak to tam taky tak nějak je. A je zvláštní, že směr čárky odpovídá i změně FL, takže to potom musí znamenat, že čárka je vlastně ocásek a letadlo směřuje tam, kde je puntík... No, nezvykl bych si. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: sudé & liché hladiny (foto na planes.cz) 6. 5. 2005 / 14:15 | |
|  | ale zvykl To, co jsi videl na IvAcu či na ASRC je timeline vektor, jehož délka se dá nastavit a který ti ukazuje propočtenou polohu, kde bude daný letoun při dodržení současných parametrů letu. Dá se nastavit od 1 minuty až třeba do 10.
To co je na obrázku jsou "stopy" po letounu. Nejsem si jist, ale je to po cca 20 vteřinách??? Takže je to ocásek ukazující trasu, kudy se letoun pohyboval posledních x minut.
Ještě bych chtěl podotknout, že letoun může být samozřejmě v jiné hladině, než která by odpovídala semicircular pravidlu. Může jej povolit tam ATC, nebo sama letová trať je definována v daném směru na jiné hladině. Např. UN798 (nebo nějak hoooodně podobně), která vede z NOGRA přes Německo, Švýcarsko, Francii a Španělsko, se létá z východu na západ na liché hladině. Btw. je to právě ta trať, po které měl letět stroj DHL, který stoupal od jihu, ale bohužel se srazil s TU154M letícím od východu z Munich FIR. Výsledkem byla smrt více než 70 lidí + jedna vražda
Karel |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: sudé & liché hladiny (foto na planes.cz) 6. 5. 2005 / 14:34 | |
|  | Přidělování podle "lichá- sudá" v Evropě je složitější.
V zásadě je to tak, že RVSM definuje hladiny podle pravidla na na východ - na západ.
Současně v poznámce říká, že na národní úrovni může být toto přidělení hladin změněno do systému 090-269, čili do systému "na sever - na jih", pokud toto rozdělení je v dané zemi již používáno.
Uvedené vyjímky jsou zmíněny v tomto seznamu :
"IFR Cruising Level for Tracks 000° - 179°
(or 090° - 269°in the FIRs/UIRs of Italy, France, Portugal and Spain)"
"IFR Cruising Level for Tracks 180° - 359°
(or 270° - 089° in the FIRs/UIRs of Italy, France, Portugal and Spain)"
čili Italové, Francouzi, Portugalci a Španělé přidělují
liché hladiny při letech na jih a sudé při letech na sever .
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sudé & liché hladiny (foto na planes.cz) 6. 5. 2005 / 17:30 | |
|  | Cruise Altitude:
Another important aspect of vertical navigation is choosing a cruise altitude. We cannot simply choose any altitude that seems economical. When flying Eastbound (on a track of 0 to 179 degrees) we always use odd thousand feet altitudes (called Odd Levels). When flying Westbound (on a track of 180 to 359 degrees) we use even thousand feet altitudes (called Even Levels). This way, at least 1000 feet vertical separation is maintained between aircraft flying in opposite directions on the same airway.
Above a certain altitude, however, the required vertical separation increases to 2000 feet, so Even Levels are no longer used, but every second Odd Level is allocated for Westbound flights instead. The changover altitude is 29,000 feet for NVSM (Normal Vertical Separation Minima) and 41,000 feet for RVSM (Reduced Vertical Separation Minima, effective over Europe and the North Atlantic) operations. I've made a table for flight levels under NVSM and RVSM rules:
Direction Up to FL290
000 - 179° ODD Levels
180 - 359° EVEN Levels
Above FL290
000 - 179° 330, 370, 410, 450, 490, 530
180 - 359° 310, 350, 390, 430, 470, 510
From the above examples, you can easily calculate the nearest suitable flight level for any target altitude.
Dodnes se tou tabulkou řídím, i když v reálu je možné mít i sudé hladiny. Navíc se to opravdu liší stát od státu.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sudé & liché hladiny (foto na planes.cz) 6. 5. 2005 / 17:39 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: sudé & liché hladiny (foto na planes.cz) 10. 5. 2005 / 17:45 | |
|  | Naopak je to velmi logické. Pulci nevypadají jinak, akorát se jim ty ocásky mrskaj (a nejen pulcům, že...) )) |
| |
|
|