|  |  | Využití SIDů a STARů 10. 5. 2005 / 21:20 | |
|  | Chtěl by jsem se zeptat, jestli je vlastně možný nějak využít SIDy a STARy, když nelítám on-line.
Díky. |
| |
|
 |  |  | Re: Využití SIDů a STARů 10. 5. 2005 / 21:24 | |
|  | No .. muzes podle nich litat... a kaslat na virtualni FS ATC... to je tak vsechno .) |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Využití SIDů a STARů 11. 5. 2005 / 07:40 | |
|  | No to se lehko rekne, ale pak hrozi ze pristanes na nekom, navic ti ATC zcanceluje IFR let.. Ja jsem dotedka poradne nepochopil, jak funguje ta volba select another approach.. Kdyz si dam treba ILS RWY 31 na ruzyn, tak mi da jako transition point (co to je?) vzdycky OKL at letim treba od Vlasimi a dokud ho neprolitnu nedovoli mi klesat, resp. nadava pokud se o to pokusim. Jde to nejak vypnout, aby mne ATC dal pokoj a nechal me letet podle STAR dokud se nespojim s TWR na final approach?
Zajimavy je, ze treba do LKKV to funguje dobre, tzn trat LKPR, RAK, pak presne podle STAR - BALTU, LKKV |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Využití SIDů a STARů 11. 5. 2005 / 07:52 | |
|  | "Transition point" je v FAA terminologii totéž co je v ICAO terminologii IAF. Proto tě samozřejmě nechá klesat až po něm.
Jinak svého času jsem se snažil o update apporach procedur na LKPR v AFD datech, ale je to strašná dřina a ty mrši v reálu mi je pořád měnej, takže jsem to dočasně pozastavil, a věnuju se bohulibějším činnostem. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Využití SIDů a STARů 11. 5. 2005 / 09:22 | |
|  | To , ze pristanes na nekom, se ti v klidu muze stat i kdyz letis podle jeho ATC... naprostol nejlepsi je (kdyz uz chces nutne letet offline - podotykam, ze aby jsi letel offline, nemusis vypinat pripojeni k internetu) vubec nedelat IFR letovy plan, ale letet VFR a ATC Te pak neotravuje.... a mozna to bude jeste realnejsi IFR nez kdyz letis podle toho atc v fsce ...  |
| |
|
 |  |  | Re: Využití SIDů a STARů 10. 5. 2005 / 21:26 | |
|  | Jistě že je to možné, nikdo ti přece nebrání zaletět si SID/STAR sám podle libosti Ale nepočítej s pomocí ATC ve FS, ten SIDy ani STARy nezná.. |
| |
|
 |  |  | Re: Využití SIDů a STARů 10. 5. 2005 / 22:06 | |
|  | No, proc bys nemoh... i offline muzes litat "as real as it gets" |
| |
|
 |  |  | Re: Využití SIDů a STARů 11. 5. 2005 / 10:16 | |
|  | SIDy resim tak, ze se po vzletu hned neprehlasim na dalsiho ATC, SID zaletim a ozvu se az kdyz jsem usazen na trati. Se STARy je to pravda horsi. Kdyz to jde, tak pouziju nejaky approach ktery se nabizi a jinak cancel IFR a slysime se znovu az kdyz jsem v ILS  |
| |
|
 |  |  | Re: Využití SIDů a STARů 11. 5. 2005 / 10:38 | |
|  | Zkus variantu, kterou jsem si provozoval sám, že jsem Flightplaneru zadal trat včetně SID/STAR a fska mne pak neotravovala. Je to trochu pracnější,ale takhle to jde. Háček je jen v tom, že to nefunguje, když si rozmyslíš jinou dráhu. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Využití SIDů a STARů 11. 5. 2005 / 11:22 | |
|  | Když už řešíte ty sidy a stary, tak se zeptám.
V jaké vzdálenosti od letiště dostane pilot v reálu přidělený star.
Ptám se proto, že když si dám offline let v 737 z LKMT do LKPR, mám docela hoňky připravit letadlo k přistání, když mi ATC přidělí dráhu někde kousek před VLM.
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Využití SIDů a STARů 11. 5. 2005 / 11:40 | |
|  | STAR přiděluje ještě oblastní služba řízení ( tzv. Radar ne Approach ), čili určitě desítky mil před vstupem do TMA koncového letiště ( t.j. prakticky VLM ) a to i před zahájením klesání nebo nejpozději během něho.
Jinak - nelze úplně zaměňovat informaci o dráze v používání a přidělený STAR. Dráhu v užívání lze zjistit poslechem ATIS informace, což může být dál než oněch 10-50 NM před TMA a podle toho si připravit začátek klesání.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Využití SIDů a STARů 11. 5. 2005 / 14:34 | |
|  | Jinak snad máš i výstupní bod tratě, kde by ti měl navazoval STAR.
Když máš BODAL jako poslední bod tratě, tak by jsi tak mohl očekávat, že z toho bodu by jsi měl dostat STAR BODAL xxx. na LKPR.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Využití SIDů a STARů 11. 5. 2005 / 15:05 | |
|  | A dalsi dotaz na online+online litani (VATSIM/IVAO):
Vetsinou se mi stava, ze sice dostanu SID, odstartuju, ale dostanu hned dct na vystupni prostor z FIRu. To je OK a slusne podekuji ridicimu za zkraceni letu.
Pri priletu k cili ale v 90% dostavam radar vectors az po intercept ILS/Approach, to znamena, ze STAR + transitions vubec nepouziju. A ja se vzdycky tak tesim, ze to mam nacvakany ve FMC, nebo naladeny a nastudovany, feety prepocitany na metry pro Jak-40 a potom me stejne vede az do konce.
Je to proto, ze provoz neni tak husty, aby bylo potreba STARy pouzivat a je to tak i v realu? Po dlouhe dobe se mi to stalo vcera, kdy jsem dostal STAR v LKPR i LKMT. V LKPR jsem byl ale hned po naletnuti vstupniho bodu STARu rozhazen z duvodu udrzeni rozestupu za SVK960?, ktery letel paralelne se mnou od BNO a dostal "rychlejsi" STAR a No.1 for landing (Proc ne ja ????? Stejne se potom pri taxovani flakal 5-10 GS a ja se pri tom chtel jeste podivat s prckem ctyricitkou na LZIB  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Využití SIDů a STARů 11. 5. 2005 / 15:15 | |
|  | Ano, je to podle reálu ( ty zkratky ).
Obecně by se měl STAR přidělit v zásadě všem letadlům na CTR.
Approach si je převezme s platným STARem a podle situace v TMA je zkrátí buď direct XXX nebo přímo vektorováním. Opakuju, je to podle reálu.
Proč byl Nr. 1ten Slovakia netuším - podotýkám, že já tam nebyl - ale asi z důvodů usmířená za porážku v kokeji.
Ty máš v Jaku FMC ??? A jakto, že trváš na NON-RNAV tratích ???? Tobě se ještě podíváme na zoubek .
Když si chceš vychutnat STAR do konce silně doporučuju STARy pro dráhu 11 v LKKV, které se obvykle nijak nezkracují a nechají se zaletět celé ( není - jako - spolehlivé krytí radarem pro vektorování ).
PavelS )))))))))
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Využití SIDů a STARů 11. 5. 2005 / 15:51 | |
|  | No to je jednoduchý...tys měl chuť letět přes Vožici, což je na KENOKa o 5 majlí dál než od Vlašimi. A protože jste byli oba cca ve stejnou dobu na obou VORech na zhruba stejné rychlosti a Slovakia o schodek níž, dostal holt přednost To že jsi pak začal podle zrychlovat v klesání (asi ve snaze dostat přednost) bylo ihned detekováno a tak jsi byl vykázán do patřičných mezí jak směrově, tak rychlostně A nestěžuj si, sedal jsi 2 minuty po něm A mám takovej pocit když čtu tohle remcání, že tam příště šoupnu ještě toho heavíka co byl za váma ;o)
Jinak obecně jak už bylo řečeno - STAR je pro usnadnění koordinace, zejdnodušení a taky pro procedurální řízení, ale když je k dispozici radar, proč to nevektorovat, že. My se na radaru taky nechcem nudit, stejně jako většina pilotů co nelítají jen stylem on/off ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Využití SIDů a STARů 11. 5. 2005 / 16:50 | |
|  | 1) virtualni litani neni o tom, ze na vychozim letisti nabusis trat se sidem, a pak tam nabusis star a letis az na zem ...
(na to co v Jak40 dela FMSka se ptat nebudu .. uz se na to ptal pavels  |
| |
|
|