FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 26. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Převod Scenerek FSX na MSFS 2020 Jeden příspěvek | Celý strom
Převod Scenerek FSX na MSFS 2020   23. 11. 2020 / 17:23
Brácha
Zdarec, mám otázku ohledně převodu scenerek z FSX na MSFS2020. Co je vše potřeba abych je mohl převádět. Někde na YT jsem viděl že se převádí přes Visual Studio ale to jsem zkoušel a psalo mi to chyby. díky za info
 

Převod Scenerek FSX na MSFS 2020   24. 11. 2020 / 13:28
DEJV
Brácho, ty žíješ!
 

Převod Scenerek FSX na MSFS 2020   24. 11. 2020 / 17:28
Brácha
Ano ještě jooo
 

Převod Scenerek FSX na MSFS 2020   3. 10. 2021 / 14:45
Willhelm   
Z FSX do FSXX asi nejlíp přes developerský build ModelConvertorX.
Umožní ti to celkem snadno dostat objekty z bgl do *.gltf formátu, se kterým si rozumí FSXX i Blender.
https://www.scenerydesign.org/development-releases/
 1x  

Převod Scenerek FSX na MSFS 2020   3. 10. 2021 / 20:45
Willhelm   
Obrázek dole asi poznáváš, z tvého FSX přes ModelConverterX do *.glft formátu.
ModelConverterX umí i převádět a optimalizovat textury, takže původní bmp šla do png.
A protože mě FSXX už nezajímá, tak jsem musel ještě přes malou odbočku v Blenderu naimportovat *.glft a nastavit parametry pro export do XPL *.obj a umístit do XPL scenerky ve WEDu.
No a takhle vypadá tvůj FSX objekt přetažený přes ModelConverterX v XP11 po prvním nástřelu, ještě vyretušovat ortho pod budovou, nebo ho přikrýt polygonem a defaultní 2D placka bude konečně trochu oživena:
41692 B / 750 x 366 / ASK21-2021-10-03.jpg
 

Převod Scenerek FSX na MSFS 2020   4. 10. 2021 / 07:30
ulitej
Pěkně podaný , ještě by to chtělo nějakého česky mluvícího jůtubera, který by ten návod česky natočil pro nás co nechtějí študovat návody a jen to okoukají
 

Převod Scenerek FSX na MSFS 2020   4. 10. 2021 / 08:44
Willhelm   
ModelConverterX je v základu jednoduchý jako facka, videonávod na něj by byl jako návod na notepad.
Já osobně jsem se naučil pokročilejší funkce používat jen stylem pokus omyl. Pravda pro FS9, FSX je potřeba tam nastavovat cesty k SDK a kompilátorům bgl a tyhle brzdy XPL nemá tam je svým způsobem proces jednodušší, pokud se človět trochu orientuje v omezeních samotného simulátoru (Jeden model = jedna textura apod.) Bohužel lidí co to sim lítání mají v ČR/SK jako vážného koníčka je tak padesát. Lidi co mají čas a schopnosti něco tvořit by člověk spočítal na prstech jedné ruky. Pořád je tady máme pérák, kde se dá poprosit o radu a sdílet nějaké ty zkušenosti.
 

Převod Scenerek FSX na MSFS 2020   4. 10. 2021 / 09:23
ulitej
Ale jo , při určitě při trošce usílí a snahy a pomoci třeba tady na péráku se to asi dá naučit , ale už bych se ptal jak je míněno toto ...jeden model= jedna textůra... to asi je právě to na co člověk příjde až když začne se s tím zabývat a o něco se pokusí.
 

Převod Scenerek FSX na MSFS 2020   4. 10. 2021 / 10:45
Willhelm   
Přesně, je třeba začít a ponořit se do řešení konkrétních problémů, bohužel to bez čtení v angličtině ani v XPL ani v FSXX nejde. V obou simech je nejjednodušší začít si utvořit nějakou scenerku pomocí knihovnových objektů - to je úplný základ, ten bývá následován tím, že si člověk zkusí udělat nějaký custom objekt - typicky svůj dům, nebo něco co člověk zná ze svého blízkého okolí. No a už v tom jede. Ti nejvytrvalejší a zdatní s modelářskými a programátorrskými skilly se nakonec mohou pustit i do tvorby letadel.
 

Převod Scenerek FSX na MSFS 2020   4. 10. 2021 / 17:01
Tucano
Dá sa s ModelConvertorX aj pretransformovať scenéria z MSFS 2020 do X-Plane 11?
 

Převod Scenerek FSX na MSFS 2020   4. 10. 2021 / 19:33
Willhelm   
Teoreticky by se měly dát přeuložit modely budov, ale když jsem to cvičně zkoušel tak výskledky nebyly moc přesvědčivé. U některých scenerek z GA revival (tedy předvedené z FSX do FSXX) nebyl problém, ale třeba scenerky dělané z partesu pro FSXX - např. Trenčín, tak tam se mi vždy sekl při načítání. Ale to může být tím, že tam byly ty budovy modelované v pConu. No co jsem s ním zkoušel dělat nový handár Kryštofa 5 v OV, tak budova vypadala fantasticky - s neskutečnými detaily oken, dveří, okapů, střechy, ale z hlediska toho co potřebuje sim tam bylo tak 50x tolik ploch, než kolik by vzniklo čistým modelováním v 3D studiu nebo Blenderu či Sketchupu. Zkoušel jsem pak sice model z pConu naimportovat do Blenderu a vyčistit nepotřebné vnitřní rámy oken apod., ale to není cesta. Protože tu samou budovu jsem pak dokázal namodelovat pro sim korektně a za poloviční čas. (Pravda když člověk dělá podruhé totéž je apriori vždy o něco rychlejší než napoprvé - můj bývalý šéf v konstrukci rád zdůrazňoval, že o polovinu, ale vzhledem k tomu, že pro každé měření jsem použil jiný modelář, bych tuto poučku rozhodně neuplatňoval v plném rozsahu.)
 

Převod Scenerek FSX na MSFS 2020   4. 10. 2021 / 20:31
Tucano
Ďakujem za podrobné informácie. Presne toho som sa obával. A môžem sa spytať, či ten Trenčín pre XPL 11 je hotový? Mohol by som si ho niekde stiahnuť?
 

Převod Scenerek FSX na MSFS 2020   4. 10. 2021 / 20:42
Willhelm   
U mě není, protože jak jsem psal objekty mi nešly překonvertovat a bez nich jsem se do scenerky nepouštěl. Jestli kluci uvažovali že by modely exportovali ze zdrojáků do XPL nevím, ale jak jsem psal cesta z pCon do Blenderu a XPL zatím není moc schůdná.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ