|  |  | LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 20:43 | |
|  | Mám malý dotázek. Při letu z Brna do Prahy se má letět (když vynechám příletovky a odletovky) BITSI W32 BODAL nebo BITSI M748 BODAL. Dva lidi mi totiž řekli tyhle varianty, tak která je správně a proč? |
| |
|
 |  |  | Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 20:49 | |
|  | Podstatné je (pokud se nepletu), že trať M748 je pro RNAV navigaci, tzn. že se po ní letí s příslušným přístrojovým vybavením (FMC). Pakliže je v letadle jen radiová navigace, tak se letí po W32, která je podle toho i definovaná (kurzem od nebo k VOR). Náhodou se tyto vmezi danými body překrývají.
Mýlím-li se, prosám o oprvu. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 21:00 | |
|  | OK, dik, to tedy znamená že když mám FMC tak z Prahy do Brna poletím zase přes L984 a ne přes W32.........? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 21:08 | |
|  | Asi tak. Akorát si troufám tvrdit, že správnější do Brna by byla M748 přes VLM. Ta vede až ke vstupním bodům LKTB. L984 uhýbá z BODALU na Třebovou atd. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 21:36 | |
|  | Hmmm... a to vadi? v LKTB jsou i priletove z BODAL.. ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 22:08 | |
|  | Nevadí, ale jelikož při plánování nevím, zda dostanu příletovou BODAL nebo BITSI, tak mi to přijde logičtější. A navíc mi přijde, že ta L984 je myšlena jako trať na severovýchod. Já bych letěl M748. Taky je otázka jaká RWY je v používání na LKPR. Pokud vím tak z RWY06 není RNAV SID na VOZ, ale jen na VLM |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 22:42 | |
|  | a to vadi, ze nevis co dostanes? to uz je na ridicim ....
kdyz leti piloti long-haul let, ktery trva 10h tak taky nevi co dostanou na druhnym letisti, za 10h se pocasi muze zmenit 100krat....
je naprosto jedno, jak je ta trat myslena... ta trat tam je, a pokud jejimu pouziti mezi LKPR a LKTB nebrani omezeni eurocotnrolu, tak ti nic nebrani ji pouzit, pkud to uznas za vhodne...
PS: trati M748 bys urcite neletel, v useku VLM-BODAL neni k idspozici pro lety z letiste z LKPR... (ostatne, to ti napise i routefinder).
naopak, prave trat VOZ L984 BODAL je pro LKPR - LKTB plne pouzitelna a nebrani tomu ani eurocontrol
idealni trat (nevim jestli je pouzitelna i v realu) je proste BODAL a letis pak LKPR SID BODAL STAR LKTB ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 22:48 | |
|  | Nechci vyvolávat zbytečný spor, ale spíš se poučit.
1,Co mi uvedl routfinder:
Cruise altitude between FL150 and FL190
LKPR (0.0nm) -SID-> VLM (39.2nm) -M748-> BODAL (70.6nm) -STAR->
LKTB (111.0nm)
2, Nějak jsem si nevšiml, že by BODAL byl publikovaný jako výstupní bod LKPR resp. neznám Std. departure BODAL(něco)
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 22:55 | |
|  | 1) tohle je vysledek standardniho dotazovani, musis mit zaskrtnuty checkbox RAD, pak si bere omezeni na trate z eurocontrolu a dozvis se, ze VLM M748 BODAL neni k dispozici pro lety z LKPR
2) tak si stahni aktualni mapy, odletovky BODAL1D, BODAL1E, BODAL1H ti nic nerikaji? jo, a vystupni (a vstupni) body LKPR jsou NOVEMBER, WHISKY, TANGO, ECHO |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 23:22 | |
|  | No co mám poslední jepíky od tebe (doufám, že poslední), tak tam nejsou. Koukaje do AIP, už je vidím a omlouvám se. Můžu jít spát poučen. Jinak já stejně raději lítám ne RNAV.
PS: tušíš, kdy ti Chello umožní provozovat tvůj web? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 23:33 | |
|  | Hmm.. tak se podivej jeste jednou do tech jepoku, pokud tedy mas verzi z 4.2.2005. BODAL sidy najdes na strance 10-3 |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 22:52 | |
|  | Právě proto, že neznám RWY na dest. bych L984 nevolil, protože v případě, že by mi chtěl ATC dát příletovku BITSI, by mě na můj vkus zbytečně musel vektorovat mezi BODAL a BITSI. Jestli je to jinak, sem s tím. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 23:03 | |
|  | Pokud by bylo pocais na RWY10, tak mas STAR z BODALu na BITSi, ktery je IAFem pro rwy 10, pokud by v uzivani byla 28, tak ti na BODALu da direct BNO, BNO je IAFem pro 28 .. naprosto easy
PS: po M748 se proste z LKPR do LKTB nedostanes  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 23:13 | |
|  | Nechtel on puvodne na druhou stranu?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 23:19 | |
|  | To je mi jasný. mě šlo o to že by mi na BDALU nemusel dávat direct BNO, ale rovnou BITSI2A, ale fkt je to jedno. Už jsem si to na routfinderu našel správně a omlouvám se. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: LKTB to LKPR 11. 5. 2005 / 21:11 | |
|  | | |
|
|