FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 6. 5. 2024, svátek má Radoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Blender 2.83 a nový Blender2Xplane 4 Jeden příspěvek | Celý strom
Blender 2.83 a nový Blender2Xplane 4   21. 12. 2020 / 20:58
Willhelm   
Nevím kolik lidí si tady hraje s Blenderem na modelování objektů do X-plane, nebo s Blenderem obecně.
Při tvorbě scenerky nemocničního heliportu, jsem došel na to, že v XP11 knihovně není použitelné zelené světlo pro hranici heliportu. Tak jsem si řekl, že si ho prostě udělám.
1. Zjistit si kdo dodával osvětlení heliportu (transcon)
2. Identifikovat světla v nabídce firmy a na fotkách heliportu (ML-121)
3. Sehnat výkres.
4. Namodelovat v Blenderu 2.79 sestavu světla dle výkresu.
5. Zjistit při texturování, že při tvorbě rotací křivky (v Blenderu Spin) se půlka ploch vytvoří tak, že jim nejdou přehodit normály.
6. Zkusit nový Blender 2.83 (je už i novější, ale tohle je poslední verze, kterou k dnešku podporuje stabilní verze Blender2Xplane pluginu)
7. Zjistit, že 2.79 a 2.8 blendy nejsou kompatibilní.
8. Modelovat znovu a 8x tak déle a protože v nové verzi je dost změn, tak se přitom dva dny učit z youtube tutoriálů jak co funguje v nové verzi, na co se přejmenovalo "remove doubles", proč se nezobrazuje textura, kam doprčic schovali zobrazování vektoru normál u ploch atd.
9. Nezešílet ze způsobu jak degradovala automatická tvorba UV mapy, která vůbec nerespektuje vyznačené švy na modelu.
10. Naučit se nové způsoby UV mapování z tří půlhodinových tutoriálů.
11. Hodinu řešit novinku exportního pluginu "Nested roots found below 'Collection'. Checkmark only one of these as the Root:" spojenou s totálně jinou filozofií exportu scény do obj.
12. Konečně úspěšně exportovat obj
13. Dostat divné tušení při otevření modelu v x-plane obj8 prohlížeči.
14. Nedostat infarkt po potvrzení tušení po vložení objektu do scény ve WEDu.
15. Jít si ulevit na pérák: Večerní zvolání: Prd, Prd, prrrrd!
16. Začít hledat proč to při exportu bylo ve dvou osách brutálně zvětšeno a proč Blender osa Z není osou Z v exportovaném obj

Tohle všechno má člověk zadarmo - takže Mastercad může vyhodit.
Zlatý prciny....

Po počátečním odporu konzervativce, musím uznat, že nový Blender a jeho uživatelské rozhraní se kapku polidštil a zpříjemnil. Navíc jak jsem zaznamenal, tak se programátoři exportního pluginu rozhodli opustit v3 a dále pokračovat jen v podpoře nového Blenderu, takže časem by člověk stejně narazil. Nový Blender taky umožňuje dost věcí na které se používal substance painter - čímž bohužel nabobtnal a v oblasti definice materiálů zkomplikoval třeba takovou maličkost jako zobrazení otexturovaného modelu, která byla v 2.79 na jeden klik.

Další verze x-plane pluginu pro Blender bude mít podporu WYSIWYG pro definici světel. Na rozdíl od ostatních exportních pluginů, se ten Blenderovský snaží držet krok vývojem XP11.
Nicméně jak aktuálně zkouším na svém prvním modelu v nové verzi, budou to ještě nervy a spousta pokusů omylů.

P.S. Nějak tuším, že to světlo si vymodeluji potřetí a asi tentokrát z válce, kde se budu muset vykašlat na to, že to bude rozměrově sedět na milimetr.
9371 B / 550 x 550 / Blender.png
11204 B / 750 x 276 / MCX.jpg
39269 B / 750 x 504 / WED.jpg
 

Blender 2.83 a nový Blender2Xplane 4   21. 12. 2020 / 21:17
artoo
Chápu tvojí frustraci, ale nevěš hlavu. Model vypadá dobře. Jen máš pravděpodobně blbě nastavenou organizaci ve scéně a nevyresetovaný transformace objektu. Hoď mi ten blend do Slacku a já na to mrknu..
 

Blender 2.83 a nový Blender2Xplane 4   22. 12. 2020 / 00:11
Willhelm   
Měls pravdu, šel jsem vyvenčit psa, vrátil se už trochu v klidu, udělal nový blend, vložil kužel, vyexportoval pro XPL a vše v pořádku. Takže jsem otevřel blend s tím světlem a udělal export znovu a voilá - vše bylo OK. Něco tam muselo jen blbě "zaviset".

Teď ještě dotáhnout texturu - zatím mám pro "sklo" použito sklo z apt_lights.png z XPL. Ale už mám closeup origo lucerny (bílé) ze kterého to snad s pomocí zelené overlay vrstvy dotáhnu. Odderivovat červenou a bílou už snad bude brnkačka a budeme mít snad komplet set heliportových světel bez lámacích spojek pro pozemní heliporty.

Pak noční texturu a můžu se přesunot na elektro skříně.
Věřím, že do budoucna nový Blender přinese jen samá pozitiva a vývojářské jistoty.
45276 B / 716 x 550 / heli-day-2.png
7316 B / 750 x 417 / heli-night-2.png
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ