FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LTNT Letisko Trenčín WIP Jeden příspěvek | Celý strom
LTNT Letisko Trenčín WIP   14. 1. 2021 / 21:11
Jajinko84
Ahojte, posielam zopár náhľadov na letisko Trenčín vo vývoji .
Autor : maverick60, jajinko84
16937 B / 750 x 375 / LZTN Trencin Airport_FS2020  1REND.jpg
12388 B / 750 x 375 / LZTN Trencin Airport_FS2020  2REND.jpg
29236 B / 750 x 375 / LZTN Trencin Airport_FS2020  3REND.jpg
25461 B / 750 x 375 / LZTN Trencin Airport_FS2020  4REND.jpg
 

LTNT Letisko Trenčín WIP   14. 1. 2021 / 21:22
oldboy
Nadhera. Dakujem.
 

LTNT Letisko Trenčín WIP   15. 1. 2021 / 15:34
Jajinko84
Hangár aero klub
25904 B / 750 x 375 / LZTN Trencin Airport_FS2020  5REND.jpg
21830 B / 750 x 300 / LZTN Trencin Airport_FS2020  6REND.jpg
 

LTNT Letisko Trenčín WIP   15. 1. 2021 / 15:55
OK-EUU46   
no ty vado!!!
 

LTNT Letisko Trenčín WIP   15. 1. 2021 / 16:16
ulitej
Vypadá to na hodně pěkný kousek co se s toho nakonec vyklube, u toho zábladlí jen chybí stoleček s kafíčkem, RDST a dalekohledem :-.
 

LTNT Letisko Trenčín WIP   15. 1. 2021 / 16:30
jazan
Moc pěkný,předpokládám BLENDR.
 

LTNT Letisko Trenčín WIP   15. 1. 2021 / 16:39
Jajinko84
Pcon planner
 

LTNT Letisko Trenčín WIP   15. 1. 2021 / 16:41
OK-EUU46   
Ty jo asi budeě š prní kdo bude dělat i okapy
 

LTNT Letisko Trenčín WIP   15. 1. 2021 / 19:08
Willhelm   
Blender 2.8+ má v sobě Archipack - jsou tam předmodelované i střechy - podobně jako v pcon planneru.
Třeba střecha jednoho nejmenovaného letiště na severu o rozměrech 12x44m má:
- v XP9-10 autogen stylu dvěma plochama - 6 vertexů
- vymodelovaná obvyklým XP11 stylem kdy krytinu řešíš texturou, ale střecha už má 0,2m viditelný objem místo jednoduchých ploch - 16 vertexů
- s trámy, střešní krytinou, okapy plně ve 3D - 1.053.024 vertexů

Výhoda Archipacku pro modelování budouv do XP11 (FSXX) kromě parametričnosti a možnosti rychlého nastavení rozměrů je v tom, že se všechny tyhle 3D fíčury dají vypnout. Nebo zvolit jen některé - např. základní geometrie střechy, boční plechové kryty a když už by člověk chtěl moc detailů, tak třeba ty okapy.

Níže příklad milionové 3D střechy vytvořené na cca 15 kliků v konfiguračním menu za pár vteřin.
Ale v letecké simulaci už máš většinou problém vnímat i ten okap protože od střech jsi nejblíže většinou pár desítek metrů.
38845 B / 750 x 383 / 2021-01-15 19_01_30-Greenshot.jpg
 

LTNT Letisko Trenčín WIP   15. 1. 2021 / 21:03
Jajinko84
Ďakujem za všetky rady je to moja prvá scenéria
 

LTNT Letisko Trenčín WIP   15. 1. 2021 / 22:35
Willhelm   
Já si dnes schválně ten Pcon Planner stáhl a půl odpoledne jsem si v něm zkusil udělat hangár. Pak jsem druhou půlku odpoledne zkoušel ten samý hangár vymodelovat v Blenderu pomocí Archipack pluginu.
Musím říct, že se to používá strašně intuitivně a ten kdo má nějakou zkušenost s modelováním v CAD programech do toho asi naskočí v rámci hodin. Dokonce mi to přišlo více user friendly než Sketchup, čas potřebný pro modelování je zruba stejný jako s BL+Archipack.

Nevím jak máš řešen převod z Pcon do formátu kterému bude rozumnět FSXX, nabízí se tam z exportních možností Sketchup pro který snad nějaký FSXX plugin je. Pro scenerky do XP11 by se to dalo použít s podobným workflow jako používám já z PTC Creo:
- Geometrie v Creo - export do wavefront obj - import do Blenderu - konečná úprava geometrie, kontrola normál u všech ploch, UV mapování, nastavení XPL pluginu - export obj8 pro XPlane.

Jestli dobře vnímám, FSXX není limitovaný jeden objekt = max jedna textura (jinak by tam nefungovaly ty ukradené fotogrametrické modely z Google 3D map), takže cesta Pcon - Sketchup - FSXX bude možná o dost jednodušší než Creo - Blender - Xplane.

Jinak ten software dělá krásné a velmi detailní modely budov primárně asi hlavně pro architektonické vizualizace které snímáš ze vzdálenosti pár metrů, takže ten důraz na drobné detaily je tam potřeba. Snadno se v něm texturuje, ale jak to má architektonický základ tak to dělá v objemech - tedy i vnitřní plochy zdí, rámů oken atd - prostě spousta, spousta zbytečných vertexů (ale třeba si engine FSXX umí poradit s neviditelnou a zbytečnou částí geometrie objektu lépe než XPL). Co vnímám trochu jako problém jsou třeba podlahy - kdy to seká modely jednotlivých desek, dlaždic apod. - tedy zase hodně zbytečných vertexů.

Já když jsem jako strojírenský konstruktér začal zkoušet své první díla do XPL, tak jsem modeloval šílené detaily. Ale když jsem to pak testoval v simu tak jsem si začal uvědomovat, že spousta z nich vůbec není vidět. S úrovní do jaké se piplat s detaily jsem se trápil dlouho. Nakonec mi v hledání cesty pomohlo importování default LR modelů do Blenderu a studování jakým způsobem jsou tvořeny, kolik mají vertexů, kolik pixelů na metr fasády je na textuře použito atd. Věřím že takto nějak půjdou do něčeho dostat i default Asobo objekty.

Každopádně modelování ti jde rychle od ruky a brzy nastane fáze, kdy výsledek práce otestuješ v simu a tam pak sám uvidíš jak si s tím FSXX poradí. Každopádně i když FSXX není úplně můj šálek čaje, budu se těšit na další příspěvky ve tvém vývojovém vlákně a držet ti (celému týmu) palce.
 

LTNT Letisko Trenčín WIP   3. 12. 2021 / 11:14
Willhelm   
Zajímavá alternativa pConu nebo Blenderovského Archipacku je plugin Building Tools pro Blender.
https://ranjian0.github.io/building_tools/

Je zdarma a zaměřen hlavně na exteriér - tedy vše co potřebujeme pro budovy v FSXX nebo XP11.
Výhoda, že proti pConu/Archipacku nedělá zbytečné plochy, které jen zvyšují počet vertexů aniž by byly v simulátorech nějak využity - drží se striktně exteriérových ploch.

Dále jsem objevil skvělé pomocníky na rozbalování modelu a tvorbu UV mapy:
- za 2,4 babky: https://blendermarket.com/products/seams-around-selection (vyberete plochy a v UV menu přibude tlačítko které namarkuje švy na hranách vybraných ploch)
- za 19 babek https://blendermarket.com/products/uv-toolkit (umožňuje spoustu fíglů v UV mapě - např. pokud máte 50 oken stejného rozměru, vyberete je a necháte srovnat na sebe.)

Mám to zatím dva dny a pořád se ještě učím jaké všechny fígle se s tím dají dělat. Předělávám nějaké staré budovy co jsem nedokončil pro Kryštof 05, protože jsem je kdysi měl problém natexturovat. S tímhle to vypadá, že by mi to mohlo jít. Jsem z toho celkem nadšený. Kdo si modeluje různé budovy do simů, a je kamarád s Blenderem by neměl minout.
12055 B / 750 x 402 / Blender_building_tools.JPG
 3x  

LZTN Letisko Trenčín WIP   17. 1. 2021 / 20:42
Jajinko84
Ahojte, posielam nové náhľady letiska Trenčín a týmto chcem poďakovať za technickú podporu maverick60 a chalanom zo Seagle Air .
Autor : maverick60, jajinko84
21349 B / 750 x 300 / LZTN Trencin Airport_FS2020  17REND.jpg
16237 B / 750 x 300 / LZTN Trencin Airport_FS2020  16REND.jpg
24752 B / 750 x 300 / LZTN Trencin Airport_FS2020  15REND.jpg
24698 B / 750 x 300 / LZTN Trencin Airport_FS2020  13REND.jpg
21916 B / 750 x 300 / LZTN Trencin Airport_FS2020  12REND.jpg
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   18. 1. 2021 / 09:04
jožo
Nádhera Juraj. Budeš robiť aj Martin? LZMA?
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   18. 1. 2021 / 11:02
maverick60   
Ahoj Jožko.

Ja sa snažím o ortho podklad pod letisko LZTN, pretože defaultne sú pri betónovej dráhe budovy. Zrovna keď bola Pohoda, tak prelietal satelit a fotil. No a tie bing mapy Asobo použilo do simulátoru Tak sa to snažím prekryť orthom. Len je to strašný mazec. Nikdy predtým som to nerobil a je toho hodne čo sa musím naučiť. Snáď to dám
Chcem povedať, že ak sa mi podarí s týmto zdarne popasovať ( plus dokončiť LZTN ) a ak bude mať Juraj čas a chuť ( plus technické podklady ) tak by sme sa mohli pustiť aj do iných letísk na Slovensku.
Je toho veľa a času málo, ale snažíme sa

Martin/maverick60
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   18. 1. 2021 / 12:36
jožo
O.K. Maťo.
Viem že toho je veľa a každý chce to svoje. Absolutne to chápem a prajem vám obidvom veľa zdaru a trpezlivosti pri tvorbe.
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   18. 1. 2021 / 13:40
maverick60   
Ďakujeme Jožko veľmi pekne
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   18. 1. 2021 / 20:02
maverick60   
Pripravované ortho. Zdroj GO2 mapa.
13429 B / 750 x 500 / LZTN_geo.png
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   21. 1. 2021 / 22:14
Jajinko84
39784 B / 750 x 375 / 001 LZTN Trencin Airport_FS2020  REND.jpg
28711 B / 750 x 375 / 002 LZTN Trencin Airport_FS2020  REND.jpg
29508 B / 750 x 375 / 003 LZTN Trencin Airport_FS2020  REND.jpg
18934 B / 750 x 300 / 004 LZTN Trencin Airport_FS2020  REND.jpg
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   22. 1. 2021 / 08:32
ulitej
Jako nově postavené
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   22. 1. 2021 / 09:30
Willhelm   
Nádherné a přesto šíleně demotivační - když tam vidím ty krásně zřetelné 3D detaily - jako příčky oken.
Mám pak chuť se na všechno co mám aktuálně rozdělané v Blenderu vykakat.
Ale pak si uvědomím:
Už jsi to zkoušel přenést od FSXX a podívat se jak si s vizualizací modelu poradí ASOBO?
Pro příklad - v XP11 když máš dvě plochy moc blízko sebe - tak to má tendence dělat grafický glitch kdy se tam dvě textury začnou prolínat do takové mřížky. Nejčastěji se to vyskytuje u náročných modelů 3D kokpitů kde si autor dostatečně nepohlídal překrývající se geometrii (Mi-2 páky paliva). Nebo třeba u externích modelů helikoptér které jsou tvořeny dvěmi 3D modely na sobě. Typicky trup heliny, kde máš drážky pro lyžinový podvozek tam normála ploch směřuje směrem dolů, na to přiléhá druhý 3D model lyžin, který má zase normálové plochy nahoru. Engine XP11 je pak z takové situace zmaten a grafický glitch je na světě. (Bell-412, B429) Osobně mám odzkoušeno, že dvě plochy ve vzdálenosti menší než 0,005m jsou problém na 100%. U ploch 0,01m od sebe pak hodně záleží na vzdálenosti a úhlu kamery - tam je to na 80% naopak bez problémů. Typicky problematickým objektem by mohly být okapy. Ty já třeba v Blenderu buď nemodeluju, nebo když už namodeluju, tak to shora uzavírám plochou - tedy dělám jakýsi model půlválce. XP11 nepodporuje na ploše 3D modelu oboustranné textury. Limity FSXX neznám, ale doporučil bych: 1. prošlapat si cestu z Pconu do FSXX, 2. Mrknout zda nějaké fíčury z Pconu nepůsobí problémy v FSXX, případně jak moc jsou různé detaily viditelné, protože co není problém pro renderování může být problém pro realtime 3D zobrazení v simu. Třeba pak zjistíš, že některým detailům bude dobré se vyhnout a podle toho upravíš styl práce a nebudeš toho třeba muset zpětně upravovat tak moc, v případě, že tam opravdu nějaký problém bude.
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   22. 1. 2021 / 12:09
Jajinko84
Ahoj ďakujem za tvoje postrehy sú vždy veľmi poučné, cez víkend chcem začať testovať objekty a uvidím ako si FS poradí každopádne budem to ešte optimalizovať. Detailne to robím aj skrz iného projektu s týmto letiskom ktorý popri tom vyrástol . Už som skúsil s týchto modelov spraviť aj low takže začnem pekne postupne ladiť .Ešte raz ti vďaka a teším sa na tvoje ďalšie konštruktívne poznámky.
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   22. 1. 2021 / 21:12
maverick60   
Konečne po týždni učenia sa, pozeraní videí, študovaní rôznych manuálov a skúšania som stvoril svoje úplne prvé ortho + polygon exclude area. Tie zelené mapy pri betónovej dráhe sú tam defaultne a neprekrylo ich ani ortho. Skúsim sa s tým ešte pohrať.
31790 B / 750 x 422 / 20210122204727_1.jpg
29115 B / 750 x 422 / 20210122204923_1.jpg
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   22. 1. 2021 / 21:10
Jajinko84
Hlavná veža
26852 B / 550 x 550 / 005 LZTN Trencin Airport_FS2020  REND.jpg
28860 B / 750 x 536 / 006 LZTN Trencin Airport_FS2020  REND.jpg
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   27. 1. 2021 / 21:07
maverick60   
Dnes opäť pokrok. Dnes prvý hangár
18833 B / 750 x 420 / 20210127205308_1.jpg
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   27. 1. 2021 / 21:40
Willhelm   
Gratuluji, dnes jsem se ze zvědavosti koukal na dva tutoriály pro tvůrce do FSXX. Jeden se zaměřoval na orthopodklad a druhý na samotnou tvorbu scenerie. No má to nějaké společné prvky s tvorbou pro XPL, dost věcí je o hodně složitějších, některé zase o dost jednodušší - třeba to Ortho které se dá tvořit pomocí QGIS.
Těší mě, že se vám evidentně podařilo prokousat se workflow jak to dostat z pconu do FSXX. Tak držím palce. Kdybyste si udělali chvilku a popsali jaké kroky je třeba podniknout na cestě pcon - FSXX, budu to hltat jako šestákovou detektivku...
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   28. 1. 2021 / 08:00
maverick60   
Ďakujeme veľmi pekne Willhelme.

Trvalo to len pár dní prekúsať sa tým všetkým

Za saba môžem povedať, že univerzálny návod na vytvorenie komplet scenérie s orthom od A po Z v podstate neexistuje. Video návody sú niektoré staršieho dáta a badal som tam drobné rozdiely. Aj keď som robil podľa návodu, u mňa to nefungovalo, alebo to fungovalo zle. Vyžaduje to veľa času, učenia a skúšania. Sám to poznáš

Len samotné Ortho. Musíš stiahnuť najnovšiu verziu ortho4xp v.130, python a pluginy potrebné pre fungovanie ortho4xp ( to je sám o sebe masaker ), GIMP, QGIS a tiles2bing. Dosť sa robí aj priamo v príkazovom riadku - CMD. Plus samozrejme samotné generovanie CGL z prostredia FS2020.
Skúšanie - dolaďovanie, retušovanie a podobné atrakcie. Podarilo sa mi stiahnuť návod na ortho. Je dosť dobrý, ale nepopisuje ako nainštalovať a rozchodiť ortho4xp a python. Na to som musel prísť sám a trvalo mi to takmer 30 hodín. Celkovo som ortho robil týždeň. Rodina bola nadšená

Za Juraja ktorý maká na 3D modeloch nemôžem hovoriť, lebo o modelovaní neviem ani prd, ale ten sa tiež pekne potrápil.
Za boha sme nemohli nájsť správnu štruktúru priečinkov aby tomu FS2020 rozumela
Včera mi trvalo cca 4 hodiny kým som prišiel na to ako dostať jeden hangár do FS2020 a aby si to aj pamätala Furt mi ho dávala 8 metrov nad povrch.
Nakoniec sme to s Jurajom dáko dali. V najbližších dňoch budeme pokračovať a uvidíme s čím sa budeme musieť ešte popasovať. Dúfam že už s ničím

Ja som dnes napísal kratučký návod ako pridať do FS2020 3D objekt, ale ten nie je určený pre začiatočníka. Možno ak zvýši čas napíšeme s Jurajom manuál ako na to od A po Z.

Martin/maverick60
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   28. 1. 2021 / 09:11
Willhelm   
No já už kdysi zkoušel pomocí QGIS dostat do XP11 ortho legálně koupené z ČÚZK s licencí k dalšímu komerčnímu použití. Bohužel jsem se nikdy s úspěchem nepřekousal přes převod Křováka (v ničem jiném ČÚZK ortho nedodávala) do WGS84 potřebného pro XP11/WED.

Proto mi tvorba Ortha do FSXX podle tohoto návodu https://youtu.be/0m6eInoafPs přišla celkem v pohodě.
Samozřejmě vím, že je rozdíl vidět video a pak to zkoušet sám, kdy z vlastní praxe vím, že se obvykle objeví kopec zádrhelů a problémů, které návod/tutoriál nepostihuje.

Proto své poznámky z vývoje primárně zveřejňuji pro své budoucí zapomnětlivé já.

Ještě k tomu tutoriálu na orthopodklad pro letiště - osobně používám techniku GoogleEarthPro (GEP) od roku 2017, kdy jsem ji odkoukal od Jana Vogela, Ortho4XP jsem se nikdy nenaučil použít pro tvorbu jen lokálního ortha - vždy jen celou dlaždici a tam lovit mezi 4000 texturami ty 4 které potřebuju, je jak hledání ihly v kupce sena. V tom tutoriálu pro FSXX mu ale třeba chybí krok kdy se v GEP dá resetovat naklonění a kompas - mapa se tak pro zachycení snímku letiště/lokální scenerky v ZL19 nastaví pro kolmý pohled s orientací dle WGS84 přesně na sever. Takže já bych tu jeho techniku už teď uměl o něco vylepšit. Srdce mi tam ale rvala ta jeho retuš. Nechápu proč neukáže jak to pěkně a čistě ořezat kolem souvislých bloků - s hranicemi jako jsou cesty, lesy, hranice polí.
Tahle bude vznikat tuna odfláknutých paskvilů, pokud to někdo bude jeho postup mermomocí replikovat na 100% bez použití vlastní hlavy na něco jiného než jako ochranu krku před deštěm.
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   29. 1. 2021 / 19:32
Jajinko84
no pomaly nám rastie letisko pod rukami. Držte palce
24741 B / 750 x 388 / 1.jpg
20153 B / 750 x 465 / 2.jpg
20330 B / 750 x 369 / 3.jpg
20986 B / 750 x 405 / 4.jpg
14956 B / 750 x 404 / 5.jpg
43003 B / 750 x 450 / 6.jpg
 

LZTN Letisko Trenčín WIP   6. 2. 2021 / 11:34
maverick60   
Takmer hotovo Mimo iné obsahuje zopár objektov z knižnice: CZ General Aviation Airfields: Revival 2020 so súhlasom autora.
27591 B / 750 x 420 / 20210205225007_1.jpg
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ