FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 25. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Willhelmovo vývojové okénko - WED 2.3.1r1 Jeden příspěvek | Celý strom
Willhelmovo vývojové okénko - WED 2.3.1r1   19. 1. 2021 / 14:07
Willhelm   
Jak jsem nedávno poznamenal u kluků co dělají na Trenčíně do FSXX, v průběhu tvorby jedné miniscenerky jsem minulý týden zjistil, že nám kluci z LR nadělili dva dny před vánoci novou verzi WEDu - 2.3.1r1.

Největší novinkou po které vývojáři volali co jsem naskočil do XP11 v roce 2017 (a pravděpodobně už i dlouho předtím v dobách XP10) je možnost umístit objekty v řežimu AGL kromě zatím dostupných ground a MSL.

Dále se zlepšily 3D náhledy pod katalogem assetů - čehož jsem si všiml hlavně u fasád a střešních prvků.

Další zbrusu novou fíčurou je možnost přepnot si hlavní okno editoru z půdorysu do kvazi perspektivy jedné ze čtyř světových stran - tohle mi přišlo zprvu nanic, ale pak jak jsem umísťoval stromy z R2 knihovny tak jsem došel na to k čemu to je dobré, protože objekt, který je v půdorysu vidět jen mini křížkem je v těchto nových režimech najednou viditelný. Mým snem pořád zůstává, že se Víťa s Jirkou dají dohromady s Triplemonem a NS editor by se zkombinoval s WEDem čímž by WED dostal konečně možnost WYSIWYG 3D editor scény, ale i tak je to ulehčení a dobrá pomocná fíčura pro WED tvůrce.

Ale ne každá nová fíčura je pozitivní. Takže jedna dnes už úsměvná historka z mého vývoje:

To že je letiště malé ještě neznamená, že na něm vývojář nenajde dost výzev. Máme v ČR takový náš malý Courchevel / Luklu. U letišť s tvarově členitým terénem je vždy problém ve výchozím meshi, jenž je poměrně hrubý a nepostihuje subtilnější náspy a terénní nerovnosti. Takže prvním problémem bylo si nějak upravit mesh - ideálně najít variantu, co by seděla na výchozí mesh i orthomeshe. Po marných pokusech použitelný překryvný mesh vytvořený BlenderGIS pluginem (který bohužel také není dostatečně jemný) a dalších pokusech o lokální topo model, jsem si nakonec udělal měřící objekt, ten umístil do scenerky a od rohového nulového bodu si naměřil výchozí XP11 mesh. Ze tří pevných bodů nebyl problém v PTC Creo namodelovat plochu jenž se tam nachází a pak už si namodelovat jakýsi klobouk, který respektoval polohu budov dle katastrální mapy. Pak pod malými úhly tyto plochy napojit na plochu XP11 meshe aby se po tom dalo jezdit bez drncání. Pro letadla / mixéry je taková plocha s ATTR_hard opravdu jako mesh, bohužel pro XP a umísťování draped prvků nepoužitelné - takže je potřeba s tímto omezením počítat. Zbytek scenerky je pak dobré modelovat v Blenderu na stejném souřadnicovém systému jako tento lokální mesh. Nový Blender a Blender2XP plugin jsou v tomto skvělé a celou scénu jde mít v jednom blendu v jednotlivých Collection složkách, s tím že exporty se dělají pro každou Collection extra - takto lze mít přehledně vše v jednom blendu, kazdá collection si pamatuje své exportní nastavení. K mému překvapení se mi ale po nahrání scenérky v XP11 zobrazoval vždy jen jeden objekt. A tady začalo moje dvoudenní hledání chyby - zkoušel jsem nejprve objekty posunout, abych vyloučil, že na vině je nějaká kolize ploch. Potom každý objekt samostatně, čímž jsem vyloučil chybu v objektech. Pak různé kombinace objektů, čím jsem vyloučil nějakou nesnášenlivou dvojici, pak jsem objektům definoval layer group. Nakonec prolízal vývojářská fóra jestli někdo něco podobného neřešil. Až dnes ráno, když už jsem se na to chtěl vysrat, jsem si všimnul, že ve scenérce se mi zobrazuje asi tak třetina stromů, které tam mám naklikány. Takže problém není jen s mými objekty. Pozornost se obrátila k WEDu a tam jsem konečně našel problém. Při vkládání objektu se nově zobrazí vlevo nahoře rozbalovací menu -show with- s šesti volbami. Postaru byl výchozí stav 1 Default, u nové verze WEDu pak 5 Too many a právě tento parametr mi přivodil patálie s korektním zobrazením scenerky. Patrně to má návaznost s tím jak LR řídí scenerku pod Vulkanem. Už při scenerce Nemocnice Šumperk mě JM jako betatester upozornil na problém s nekorektně se zobrazujícími objekty - což vyřešilo tvrdé definování vzdálenosti od kamery v jaké má objekt být vykreslen. Nové volby WEDu u objektů pak při jejich přehlédnutí nebo nenastavení schovávají další potencionální problém.

Na obrázku pak už jen pro ilustraci lokální mesh a dvě budovy v XPL korektně, tak jak jsem zamýšlel (pro rýpaly textury budov ještě nemám hotové) s parametrem show with: 1 Default
43013 B / 750 x 422 / EuroFOX 2021-01-19.jpg
 1x  
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ