FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 2. 5. 2024, svátek má Zikmund Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Freemap mesh pre FS2020? Jeden příspěvek | Celý strom
Freemap mesh pre FS2020?   3. 2. 2021 / 17:36
simulatorak
Pozrite sa aky mesh s akym rozlisenim nasadili na freemap.
https://www.freemap.sk/

To je neuveritelna detailnost, odhad 3m?!

Nevie niekto ako to previest do fs2020?!
 

Freemap mesh pre FS2020?   3. 2. 2021 / 17:51
Tragédie v JRD
Proč myslíš, že je tam 3m mesh?

A jaká detailnost? vždyť i mapy.cz mají větší detaily už pár let ... a jestli to usuzuješ z toho, že tam maj vrstvnice po 10m (seznam je má po 5), tak to s meshem zas tak moc nesouvisí.
 

Freemap mesh pre FS2020?   3. 2. 2021 / 17:56
mano
https://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=533134&lan=0&style=2#533134

podobny prispevok a vysledok bude taky isty
 

Freemap mesh pre FS2020?   3. 2. 2021 / 21:08
simulatorak
Nejde predsa o vrstevnice, ale tam je podklad (vytienovany) na ktorom vidno aj lesne cesty. Cize museli cerpat z velmi presneho meshu.
 

Freemap mesh pre FS2020?   3. 2. 2021 / 22:04
Willhelm   
Hoď tady prosím screen nebo postup jak to tam aktivovat, protože mě se tam žádný 3D mod nedaří najít.
Jinak Ortho mapy jsou, XPlejnistům co se hrabou ve WEDu nebo OE dobře známé ESRI.
 

Freemap mesh pre FS2020?   3. 2. 2021 / 22:14
Tragédie v JRD
Mrkni do tater... oni to nemaj všude.. ale v tatrach maj neco, co vypada docela dobře.
 

Freemap mesh pre FS2020?   3. 2. 2021 / 22:17
Tragédie v JRD
https://www.freemap.sk/?map=18/48.990537/19.453391&layers=X

a třeba tady ... tvl fakt maj i lesní cesty

slušná práce.
 

Freemap mesh pre FS2020?   3. 2. 2021 / 22:14
Tragédie v JRD
Aháá .. tvl, ted na to koukám .. to musíš napsat, že je to v tatrách ... a ne někde jinde
 

Freemap mesh pre FS2020?   3. 2. 2021 / 22:17
kapso
Nie všade, ale niektoré miesta sú fakt perfektne nasnímané... Ja som napr kukal okolo Strečna... Napríklad Súľovské skaly už také nie sú...
 

Freemap mesh pre FS2020?   3. 2. 2021 / 22:23
Tragédie v JRD
ale ted koukam .. oni to maj všude... jen se mi to z nejakeho duvodu nezobrazovalo .. a nebo jsem byl shodou nahod v nejake oblasti kde to proste nemaj
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 15:36
tapko
To čo je vo Freemape s výššim rozlíšenim je výsledkom spracovania podkladov z lidarového mapovania ktoré sa postupne vykonáva a jednotlivé oblasti sa potupne uvolňujú verejnosti GKU. To rozlíšenie je skutočne na úrovni 1m https://www.geoportal.sk/files/zbgis/lls/parametre-lokality-zberu-udajov-lls.pdf
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 16:56
Willhelm   
V FSXX SDK jsou různá doporučení pro vývojáře. Např. pro malé letadla je to uhlídat si model do 150.000 vertexů a max. 200MB textur. Dalším doporučením je nepoužívat staré FSX modely které mají oboustranně mapované plochy, ale podobně jako v XPL mít oboustrannou geometrii a úplně se vyhnout mdl tvořeným pro FS2004.
Já mám pocit, že na to ale momentálně každý z vysoka kaká. Než se naučit modelovat, tvořit textury, UV mapovat modely, je jednodušší používat konvertor, nebo ukrást model z Google 3D map pomocí replikování pár kroků z tytrubko jako cvičená opička, která ovšem nechápe proč dostane banán když zmáčkne knoflíky na panelu v správném pořadí. Jenže takový fotogrametrický model budovy má klidně i 500.000 vertexů - což je Asobem doporučená maximální velikost obřích letadel typu A340/B747.

Lidarovský mesh je v podstatě trochu sofistikovanější fotogrametrie. Data jsou sice přesné, ale řekněme geometricky neoptimalizované. Laminar např. pro XP11 použil pro mesh planety volně dostupné satelitní snímkování reiéfu s mřížkou 30m a tento mesh pak v podstatě stáhnul na cca 1/4 - 1/3 počtu originálních vertexů. Až letos jsem došel k informaci, že HD mesh do XP11 od Altpilota vlastně není nic jiného než tyto 30m data které nejsou komprimovaná (čti geometricky optimalizovaná).

To že je něco možné udělat, neznamená, že to je pro globální ekosystém simu dobře.
S TB dostupného prostoru máme pocit, že dříve klíčový počet vertexů v modelu už není třeba řešit.
Nastupující mladá generace, která napamatuje boje o 640k paměti a není zvyklá cokoliv číst, možná ani netuší, že nějaký počet vertexů je parametr hodný sledování.

Při hledání statickým modelů pro jazanovy scenerky dvou mixérářských letišť do XPL jsem narazil na několik -statických- modelů k free použití, a když jsem je načetl do Blenderu a podíval se, že mají 280.000+ vertexů a já bych jich do scenerky potřeboval umístit vč. nějakých derivací tak 12, tak mi došlo, že tudy cesta nevede. (V tomto případě mi nakonec pomohlo přeblenderovat modely Milana Lisnera pro archaický FS2004 (s krásnými cca 1250 vertexy) - kterému tímto tímto skládám velký dík před celým nastoupeným pérákem.)

3D warehouse, Blender Nation, GrabCAD a další sajty jsou plné hezkých free modelů k volnému použití za poděkování a uznání autorství v readme i bez něj. Poslední takový model co by se mi hodil do scenerky byl označen jako low-poly, po jeho otevření jsem ale málem padl na prdel, z více než milionu vertexů. Holt každý si pod low-poly představuje něco jiného.

V FSXX mám teď navíc jen Leguanovy scenerky, GA revival a asi čtyři další letiště - ale čas načítání FSXX se mi díky těmto extra cca 10 složkám natáhl dvojnásobně. Nedovedu si to představit, jak se to asi chová u takových bezhlavých stahovačů všeho co někdo zveřejní na flightsim.to - ti asi ráno pustí FSXX aby si mohli odpoledne promítnout diapozitivy z létání - protože když se šoupnou nad oblast kde mají vedle sebe 5-8 ukradených google modelů, z nichž každý by měl půl mega vertexů tak tam musí být rádi za 0,5 fps. To nemluvím o tom, že někdo takto z googlu krade celá města...

Takže ano detailnost lidarového mapování mě také fascinuje, ale jako u ortha - s většími detaily je potřeba více místa a více výkonu a zrovna lidarové modely jsou IMHO momentálně za hranicí praktické použitelnost v simulátorech. Dělají se pro potřeby architektů a projektantů železniční a silniční infrastruktury, kteří je většinou používají pro lokální projekty a s surovém stavu mají násobně více vertexů než je pro zobrazení krajiny v XPL či FSXX potřeba.
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 17:49
Tragédie v JRD
nesmis stahovat ty sileny google earth based scenerky...

normalni letiste... ty jsou v pohode, a start fsky prakticky neovlivnuji.
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 19:58
oldboy
Mohu to potvrdit Tomasi z vlastni negativni zkusenosti. Stahl jsem si z te stranky vse ohledne Rumunska.
Chtel jsem si zalitat nad Transylvanskymi horami. Letiste jsou v poho, ale k tomu jsem si stahl asi 30 GB
scenerek mest vcetne Bukarestu a to jsem nemel delat. Jsou to scereky castecne google based a start FS2020 z nekolika sekund se natahl na slusnych 13 minut. Pritom z mych 32 GB RAM to sezralo 26 GB. Uz uz jsem cekal kdy mi sim rekne sbohem. Nastesti sim to prezil, ale scenerky sli do kose. Tak ze opatrne.
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 20:27
simulatorak
No mne defaultne FS2020 zerie asi 17gb a este si naswapuje na disku asi 8... takze myslim ze si swapuje tak ci onak.
 

Freemap mesh pre FS2020?   10. 2. 2021 / 12:19
JirkaK
mě to leze na 22-23GB a neswapuje, nemá kam, zase když s dalšími věcmi dosáhnu 32GB, letí na ústa.
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 20:29
Willhelm   
Udělal jsem si teď test a z těch pár scenerek co mám je ten zpomalovač startu balík GA revival.
Google earth scenerku bych si nikdy nestáhl - už jen proto, že jsem si ten workflow s RenderDoc zkusil až po import do Blenderu a sjednocení do jedné textury pomocí lilly packeru. V kombinaci s GIS2Blender třeba člověk dostane docela slušný referenční model, ale pak by asi měl začít model nový s tím Google paskvilem v pozadí a začít tahat korektní geometrii budov.
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 20:49
Tragédie v JRD
Moc to dramatizuješ... na nějaký korektní geometrie kašle bílej tesák.

zkoušel jsem krásnou google paříž.... a jako je to naprosto famozní .. z nějakých 5 - 8tis feetu je to naprostý zážitek (i když defaultní paříž neni špatná) ... ale prostě za 5 minutové nahrávání flight simulatoru to nestojí.

PS: teda GA revival mám ... a s ním pár desítek dalších letišt.. a fska se teda natahuje rychle a bez nějakých viditelných průtahů-
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 21:35
Willhelm   
Byl to pocit, ale tak naléhavý, že jsem si to nakonec změřil:
1. spuštění - bez měření.
2. spuštění - čistý FSXX v Comumnity nic - 2:31
3. spuštění - v Community viz screen dole - 2:31
4. spuštění - v Community viz screen dole & CZ_GA Revival 2020 - 3:48
5. spuštění - kontrolní opakování 4. konfigurace - 3:44

Časy měřeny od dvojkliku po nahrání hlavního menu.
Můj x: je 8TB SSD na kterém jsou jen XP11 a FSXX

Ale to je taky důvod proč v XP11 používám X-Organizer a v podstatě vypínám vše nad čím se nechystám lítat. Tam ty rozdíly totiž byly v řádu několika minut. Takže vliv počtu custom scenerek na nahrávací čas simu není nic nového.
45228 B / 750 x 380 / comunity.png
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 18:00
biblbrox   
Moc pěkně napsaný. Ideální informace pro lamy jako jsem já.
Nepředpokládám, že bych někdy něco tvořil, ale je dobrý si o tom přečíst.
To abych věděl, čemu se v budoucnu při stahování vyhnout.
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 20:48
milo   
Paradne info, vdaka.
Prosim Ta, ako laik ako ja spozna, ze nejaka scenerka, alebo objekt ma privela vertexov?
Myslim na XP11, vela toho sa povaluje na x-plane.org, a veru chcel by som to nejak vediet filtrovat co pouzit, a comu sa radsej vyhnut.
Dik.m.
 

Freemap mesh pre FS2020?   3. 2. 2021 / 22:28
Tragédie v JRD
to bude ono .... https://www.geoportal.sk/sk/udaje/lls-dmr/

no .. vemes tech nekolik terabajtů dat, odneseš si to na disku ... a až bude SDK pro mesh ... tak to dostanes do FSky

ale nikdo to nebude moci používat, protože se mu to nevejde do PC
 

Freemap mesh pre FS2020?   3. 2. 2021 / 22:41
Willhelm   
Předpokládaný termín dokončení: 2023
To budeme pomalu přecházet na GTX 4080 s 32GB GDDR12X, 50TB SSDčka a standardem bude 128GB RAM takže pár TB meshe nás nerozhází.
 

Freemap mesh pre FS2020?   10. 2. 2021 / 12:23
JirkaK
A nebo budeme lítat na mobilech a tabletech. nač nějaký zhovadilý HW, když stačí v podstatě cokoli. Cloud... tam je cesta.
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 08:44
simulatorak
Ano to bude ono. Pozeram Polanu a tu nemaju vo freemap ani v zdroji. Takze zdroj mame
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 12:17
tapko
Originál súbory sú geotiffy , ja som o ne požiadal aspoň tie kde su hory a dostal som ich. Mám ich preklopené do P3DV5 ,kde je nástroj v SDK. Musel som však aj experimentovať pretože nástroj má svoje limity . Rozdiel je však obrovský a spolu s Ortophotom Slovenska pre FSX-P3DV ktoré tu nedávno Jardo uverejnil je lietanie nad Slovenskom cool. Pre MSFS transformácia DEM do modelu terenu je omnoho komplikovanejšia a náročnejšia. Lietam ja MSFS2020 s vylepšeným terénom od Tabureta a je to už omnoho lepšie ako originál v MSFS2020.
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 13:11
tapko
Ešte na doplnenie tu je link na geotiff kde je siet 10 x 10 m DMR3.5 ,čo je 2.3 GB súbor a je to rozlíšenie DEM ktoré použil Morko pri pre Finsko a ďalsí autor pre Taliansko a a okolie. Je to k dispozíci na flightsim.to.
Zároveň Morko je aj autorom postupu
https://flightsim.to/file/4285/dem-for-finland-20-meter-resolution
https://github.com/muumimorko/MSFS2020_CGLTools
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 15:28
simulatorak
Zaujimave co pises.
A ked je teda postup a aj data preco to potom do MSFS nikto este neurobil? Stale nerozumiem.
A ak mozes skus urobit fotku Vysokych Tatier, povedzme Lomnicky Stit s Taburetovymi datami. Na Tabureta nadavaju po nete ze je to stary fejker, ze vlastne ziaden mesh to realne nevylepsi a to uz od dob FSX
 

Freemap mesh pre FS2020?   4. 2. 2021 / 16:09
tapko
Ak si prečitaš https://www.fsdeveloper.com/forum/threads/everything-about-cgl-generation-custom-dem-works.450379/ ,tak potom pre transmformáciu Morko používa čo je Global mapper čo je komerčný produkt a nie open source QGIS. Pravdepodobne to je kameň úrazu prečo sa viac ľudi o to nepokúsilo. Chcelo by to skúseného GIS aka ,ktorý by urobil workround v QGIS ak je možný.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ