|  | Re: dotaz 30. 8. 2002 / 11:50 | Jirka S. |
|  | Vcelku jednoduché. Věc první, dráha musí mít systém ILS (Instrument Landing System). Jinak je lepší přistávat ručně, přestože by autopilot šel použít i jinde (sestup bys neřídil ručně, ale nastavováním vertikální rychlosti v autopilotu - AP). Na NAV1 (VOR1) naladíš frekvenci ILS a paprsek ILS nalétneš nejlépe pod úhlem 20° a méně, aby měl AP co nejméně práce letadlo srovnat do osy. Vzdálenost od dráhy by měla být aspoň takových 10nm, záleží na letišti a hlavně na Tvojí výšce, protože osu paprsku musíš protnout pod sestupovou rovinou. Před protnutím paprsku ILS zapneš na AP mód APP (je dobré mít zapnuté i udržování výšky - mód ALT). Při protnutí osy ILS AP nejprve srovná letadlo do správného směru a pokračuje ke dráze. Při přímém protnutí paprsku ILS AP sám vypne mód ALT a začne sestupovat podle ILS. Těsně před dosednutím AP vypni a sedni ručně.
Jinak třeba AP v komerčních addonech často umí provést kompletní přistání včetně dobrždění letadla, ale to už je trochu o něčem jiném. Také je možné při přiblížení pomocí AP a ILS použít funkci "autothrottle", která reguluje výkon motorů v závislosti na nastavení AP v módu SPD (rychlost).
ale to se nedá popsat takhle v krátkosti. Není to sice nic složitého, ale spíš si prostuduj manuál k čemu které přístroje jsou, jaké funkce má AP a za jakých situací se to používá. |
| |
 | dotaz - M. Holoubek  | 27. 08. 02 v 18:29 |
|
 |  | dotaz - OK-PKU  | 29. 08. 02 v 08:15 |
|
 |  | dotaz - Jirka S.  | 30. 08. 02 v 11:50 |
|
 |  |  | dotaz - OK-PKU  | 30. 08. 02 v 13:39 |
|
 |  |  |  | dotaz - Pablik  | 30. 08. 02 v 19:38 |
|
 |  |  |  |  | dotaz - Tomáš 2  | 30. 08. 02 v 20:17 |
|
|