FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 7. 5. 2024, svátek má Stanislav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Létání s heli Jeden příspěvek | Celý strom
Létání s heli   18. 6. 2021 / 21:59
Pete
Keď ťa naozaj zaujíma lietanie s vrtuľníkmi, práve tie pedále a kolektív tomu všetkému dodávajú pravý zmysel. Aj keď virtuálne lietanie je len záľuba, keď to má stáť skutočne za to, najlepšie je učiť sa podľa príručiek pre skutočné lietanie. Záleží aj na tom, aký simulátor a vrtuľník si vyberieš. Ja sám asi nie som typický príklad, to, čo napíšem, je pre väčšinu kolegov virtuálnych pilotov dávna história, ktorú osobne neprežili, alebo ju už dávno poslali do minulosti. Keď som začínal, mal som joystick Black Widow s mohutnou plynovou pákou, ktorá dobre poslúžila ako kolektív, a pedále Saitek. Môj školný vrtuľník bol Dodosim Bell 206, ktorý som v programe FSX otĺkal na letisku Princess Juliana, kým som sa nenaučil nielen visenie, ale aj autorotáciu a zvládanie vírového prstenca. Ani ustálený priamočiary let na dlhšiu vzdialenosť nie je úplne jednoduchý, a pekne, predpisovo zaletený okruh dá tiež spočiatku zabrať. Ja som si už myslel, že sa to nikdy nenaučím, ale naraz, jedného dňa to už išlo. V mojom prípade to bola možno aj nejaká stovka hodín, ktoré na to padli, kým som si dovolil svoje pilotné umenie predviesť na verejnosti. Vtedy som sa zaregistroval na CVARS a odlietal som v ňom niekoľko desiatok misií. V misiách už nie je čas míňať adrenalín na základné ovládanie vrtuľníka, to musí byť samozrejmosť. Tu je nutná pohotovosť, sústredenie, čo najlepšia orientácia v mieste pristátia. Samozrejme, dá sa namietať, že ovládanie vrtuľníka je predsa len iné ako ovládanie jeho simulovaného letu, rovnako pri porovnávacej navigácii v reálnom prostredí mnohé objekty vyzerajú ináč a zďaleka nemusia byť také nápadné ako v simulátore. Ale je to simulácia letu, oveľa dokonalejšia ako kedykoľvek predtým, a máme možnosť vyskúšať si ju na svojom počítači doma. V prípade vrtuľníkov je to pomalý let v blízkosti zeme, čo je podľa mňa oveľa prirodzenejšie ako ovládanie napríklad nadzvukových prúdových stíhačiek. Na CVARS som prestal lietať, keď mi odišiel počítač. Keď som ho obnovil, nainštaloval som aj všetko pre CVARS, ale akosi viazla komunikácia a nemal som vtedy trpezlivosť prísť na to, kde je chyba. Medzitým som si vyskúšal vrtuľníky v Xplane 10 a v DCS, kde som sa najviac venoval Bellu 206 a Mi-8. Teraz je môj PC zasa dlhší čaas nefunkčný, od mojich vrtuľníkarských čias prekonal asi tri reinštalácie. Vrtuľníky mám nainštalované doteraz, lietam na nich rekreačne a jedného dňa sa určite vrátim aj do CVARS.
Takže na záver rady odo mňa: kvalitný model vrtuľníka, ktorý vystihuje väčšinu vlastností skutočných strojov, kvalitný joystick s riadnou plynovou pákou, určite aj pedále, a veľa, veľa trpezlivosti a vytrvalosti.
 
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ