FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Yak-40 landing gear booster Jeden příspěvek | Celý strom
Yak-40 landing gear booster   20. 11. 2021 / 18:40
Willhelm   
Jak teď pomalu finišuju práce na anglickém modu Yak-40, narazil jsem na takovou neurčitou, nejistou, ošklivá věc.

Před startem po srovnání s dráhou se na centrálním sloupku odkrývá krytka spínače 'nose landing gear booster' a ten se na start zapíná, vypíná se jako jeden z posledních úkonů po startu.

Smysl je jako u dalších ruských letadel - omezit rozsah příďové nohy na pár stupňů, takže nejsou na šlapání do pedálů tolik citlivé a éro lépe drží při startu směr.

Teď ale fakt nevím a nedohledal jsem, jestli by se to analogicky mělo před přistáním zase zapnout a vypnout až poté co éro sníží rychlost.

Osobně jsem zkoušel přistávat s i bez a moc velký rozdíl tam nevidím. Yak-40 v XP11 po přistání nad rychlost 50km/h tam má nějaký automat který stejně nedovolí větší stupňovou výchylku příďáku.

Hezky to je vidět třeba v LKPR při použití některého rychlovýběhu z dráhy bez nose landing gear boosteru - při nájezdu většinou v rychlosti kolem 100km/h na plnou výchylku a éro tak tak drží poloměr pojížděčky, ale jakmile klesne rychlost pod 50km/h tak to při stejném vyšlápnutí pedálů škubne a éro najednou točí jak káča.

S boosterem pak pochopitelně začne čiperněji zatáčet až se PIC uráčí to vypnout...
Tak kolik z vás tu reálně lítalo Yak-40 a udělá mi v tom jasno?
Předem díky.
 

Yak-40 landing gear booster   22. 11. 2021 / 09:17
votr
Naposledy jsem letěl v Jaku-40 v roce 1986. Tehdy bylo přepínání výchylky předního kola u obou pilotů na beranech a každý si to ovládal podle potřeby. Na běžné pojíždění po LKPR stačil malý úhel, velký se používal při zajíždění na parkovací místo, a pod.
 

Yak-40 landing gear booster   22. 11. 2021 / 09:32
Willhelm   
Děkuji za cenné info. Tohle mi přijde celkem logičtější než to co máme v XA11 verzi Yak-40.
Tam je přepínání výchylky na centrální konzoli, vedle parkovací brzdy a ještě je to spínač s krytkou.
V hlavě se rodí nová výzva. Skript, který by dovolil namapovat přepínání výchylky předního kola na nějaké tlačítkové makro, nebo namapovat si to dle HW vybavení každého soudruha na berany/joystick.
Musel bych ovšem předrbat velkou část logiky mého ENG modu a taky checklist.

Cenná je taky informace, že se dalo po celé LKPR rajtovat na malém úhlu. Zkoušel jsem v XPL verzi a neoznačil bych to zrovna jako dá se. Řekl bych, že úhel je nastaven jako moc malý - tak je to jeden z prvních Felisových projektů a k tomu puntičkářství kterým trpí teď se nějak propracovt musel.
Mrknu jestli by se mi nepovedlo nějakou modifikací ten úhlový rozsah krapet zvětšit - do stavu pojíždění po LKPR na malý úhel nečiní problémy.
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ