FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
A320 FBW VNAV Jeden příspěvek | Celý strom
A320 FBW VNAV   24. 3. 2022 / 08:43
David75
Ahojte,

myslíte že bude VNAV implementován? Neustále se přidávají nové manové vychytávky, sice jako hezký jo ale bez VNAV je to strašný opruz...Nebo dělám něco špatně. TOD sice z FlyPadu zistím ale stejně pak mám vyklesáno o 15 mil dřív nebo od FL150 když už vidím že to nevyjde brzdím speedbrejkama...Máte na to někdo nějakou pomucky jak klesat normálně?
 

A320 FBW VNAV   24. 3. 2022 / 09:45
Algy   
Staří flígři, co nelítali podle kompjůtru na to měli jednoduché pomůcky:

Výpočet TOD (bod klesání): 3x současná altitude - elevation (nadm. výška) letiště.
Příklad: 3x39000 ft - 1500ft (elev.) = 113 NM od letiště začít klesat.

Výpočet descent rate (rychlost klesání): 5xTAS
Příklad: 5x400 KTAS = 1200 ft/min.
 

A320 FBW VNAV   24. 3. 2022 / 09:48
xWing   
Ovsem ta rychlost sa samozrejme meni pocas klesania, takze descent rate nikdy nebude konstantne
 

A320 FBW VNAV   24. 3. 2022 / 11:24
Honza311
nějak mi nesedí ty počty. Nechybí něco ve vzorci ?
 

A320 FBW VNAV   25. 3. 2022 / 01:23
Algy   
No jo, menší překlep, správně to má být takto:

Výpočet TOD (bod klesání): (současná altitude - nadm. výška letiště x 3)/1000.
Příklad: (39000 ft - 1500 ft x 3) /1000 = 113 NM od letiště začít klesat.

Výpočet descent rate (rychlost klesání): 5xGS
Příklad: 5x400 GS (Ground speed v uzlech) = 2000 ft/min.

Pochopitelně je to jen orientační výpočet, ke kterému je vhodné si v případě dopraváku ještě přidat 10 NM na zbrždění letadla a je třeba počítat s tím, že vám do toho hodí vidle spousta proměnných, jako je počasí, provoz, příletové/protihlukové postupy apod.
 1x  

A320 FBW VNAV   24. 3. 2022 / 18:36
Fabo™   
3nm na 1000ft vysky, na Mku 4 (Tu-154M velmi neklesala)

lepsie je pocitat to od IAFu. tj na RASIM 4000ft a pod

 

A320 FBW VNAV   24. 3. 2022 / 19:16
Willhelm   
Když jsem začal s Áčkem s návyky z Tupláku, jsem s tím měl problém, protože jsem proti tupláku byl dole moc brzo. Jinak u tučka jsem používal stejné pravidlo a časem při různých IVAO tour jsem došel i na to počítání z hladiny na IAF. Ono když někde v Peru nebo Číně je IAF v 7-8t. ft, tak to je proti obvyklým Evropským 3-4t. ft dost podstatný rozdíl.
 

A320 FBW VNAV   24. 3. 2022 / 19:28
Tragédie v JRD
No jo .. jenže pak ti do toho začnou hrabat různý altitude restrictions na STARech a s kalkulačkou se z toho po ...
 

A320 FBW VNAV   24. 3. 2022 / 14:00
Fiideell
100nm od letiste zacit klesat 1500ft/min. To funguje
 

A320 FBW VNAV   25. 3. 2022 / 17:00
ONDR4cz   
VNAV by měl být v experimental buildu prý: https://www.youtube.com/watch?v=Q4VLdTtKATM
 

A320 FBW VNAV   27. 3. 2022 / 11:35
Fiideell
Ano, uz tam je Zkousel jsem na dvou letech a v podstate funguje, bez vetsich problemu.
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ