xEnviro už jsme nepotřebovali ani v XP11, řešilo to řekněme oblast nedostatečnosti, kterou se LR rozhodl v XP12 dotáhnout - tzn. počasí. Počínaje eyecandy v podobě volumetrickým mraků, přes simulaci sněhu a námrazy (nejen vizuálně, ale hlavně fyzikou) přes plynulost počasí. (Kdo zkoušel lítat s XP11 online v roce 2017-2018 určitě pamatuje ty šílené skoky počasí při přeletu z jednoho geo čtvrece do druhého.)
Počasové addony pro XP11 pro mě byly svým způsobem neatraktivní. Pravda jediné xEnviro se snažilo o něco více, ale zase bez návaznosti a podporu v samotném simu to nemělo ten efekt. Zbytek bylo hraní si a artovými assety, což je subjektivní záležitost a mě osobně se velmi často líbo spíše jak XP11 vypadá v defaultu než s nějakým tím vylepšením počasí. A že jsem se jich mezi počátkem roku 2017 a koncem 2021 něco navyzkoušel. Kromě Activesky od HiFi kde mě odrazovala vysoká cena a strach, že to budou podobně vyhozené peníze jako za xEnv, jsem vyzkoušel snad vše co bylo dostupné ať už pay nebo free.
V paměti mi utkvěly:
xEnviro - tady jsem hodně fandil, myšlenka určitě dobrá, ale implementace pomalá - možná, že i cíl byl stanoven moc vysoko a tak ani celý vývojový cyklus XP11 nestačil na dotažení do konce.
Enhanced Cloudscapes (free) Enhanced Skyscapes (placený) - free verze nám dala možnost poprvé zkusit volumetrické mraky v XP11 jen pár měsíců po tom co byly přidány do DCS, placená verze pak byla celkem solidní post úpravou vzhledu XP11 bez zásahu do nativních shaderů (populární metoda jiných počinů i přes varování LR aby se v tom lidi nehrabali, že se na tom pracuje) a art assetů.
TheULTIMATE MOD, který fungoval mezi 2017 a 2018 a mačkal z XP11 takové vizuální WOW momenty, že to bylo až k neuvěření. Kombinací zásahů do art assetů, shaderů a využitím Austinových privátních pracovních funkcí. Tady mě opravdu mrzelo, když to začátkem roku 2019 přestalo po nějaké té aktualizaci XP11 fungovat a autor už to dále neupdatoval. Podle mě nejlepší počin na poli freewarového pokusu o vizuální vylepšení XP11. |
|