FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Plnění a nakládání letadel v reálu Jeden příspěvek | Celý strom
Plnění a nakládání letadel v reálu   16. 5. 2022 / 12:13
Willhelm   
Trochu se teď vrtám v MD-80, chtěl bych pro ni udělat podobný mod jako jsem to s Milem zmákl pro Yak-40. Cílem je přidat nějaké to ozvučení - posádku, ambientní zvuky kabiny - chronologicky tak jak by to asi mělo být.
Teď jsem narazil při tvorbě automatického checklistu podle kterého pak chci programovat skript pro zvuky na takový oříšek. Plnění.
Rotate má load menu vyřešené tak, že se vyplní celkové palivo, trip palivo a celkový náklad v kg a na další stránce se letadlo naloží (běží tři časové parametry pro fuel, cargo a pax).

Dotazy:
- může se plnit éro palivem a při tom simultáně nakládat cargo a pasažéry? (Mám za to, že z bezpečnostních důvodů by měl být proces plnění palivem samostatně, ale možná se pletu a Rotate má systém společného nakládání všeho v pořádku)
- může se v reálu plnit palivo do éra které je cold and dark? (Nevím jak vlastně dneska funguje princip systému detekce paliva, ale nebudou to asi palivové měrky jako u první generace B767)
MD-80 má digitální ukazatel, ale nevím zda to nepracuje při plnění na principu monitorování zatížení podvozku a při spotřebě neubírá z údajů průtoku paliva do motorů. Nedovedu si nějak představit nějaký hladinoměrový princip...
 

Plnění a nakládání letadel v reálu   16. 5. 2022 / 13:42
biblbrox   
Tak jsem se ti zeptal kluků plničů.

S cargem není problém.
S pasažéry taky ne, když je u plnění požární asistence (tj. vedle stojí hasiči připravení hasit) = zcela obvyklý postup.

Plnění při Cold and Dark ne, protože by prý plniči neviděli údaje na displeji.
Je potřeba napájení z baterií, APU, nebo pozemního zdroje.
Údajně jsou tam možná i nějaké elektromagnetické ventily, které by se bez energie neotevřely- s tím si ale nejsou jistí.

Pouze tlumočím- já o to vím kulový
 

Plnění a nakládání letadel v reálu   16. 5. 2022 / 13:44
biblbrox   
Jo a nejedná se o MD-80, ale o klasické Boeingy nebo Airbusy. Ale to je ti asi jasný
 

Plnění a nakládání letadel v reálu   16. 5. 2022 / 15:10
Willhelm   
Díky náčelníku, šlo mi o princip a na to co potřebuji kvůli procesu v automatickém cheklistu a zvukovém scénáři, jsou tvé informace zcela vyčerpávající. Nebo vlastně v tomto případě spíše načerpávající?

Principielně to Rotate tedy má dobře a protože na Ziba zatím nemají a při tankování se kontextualně po boku letadla tankovací cisterna neobjeví, nemůžu si tím pádem ani stěžovat, že jim chybí hasičská cisterna.

Tím pádem nová výzva, jak dodat k modelu letadla model cisterny a hasičského vozu jejichž objevování/schovávání by bylo řízeno datarefy. To už pro mě bude vyšší dívčí, u Yak-40 jsem svůj model SUEZu dodával, ale to bylo výměnou za datarefy řízený model GPU, který už u letadla Felis měl.

No nic zatím jdu dál lovit datarefy, checklist už mám cca z 45% plně automatický, tak ať to do večera stihnu komplet a zítra zkusím pohledat na developerském fóru, jestli bych nějak nedokázal bez velkých invazivních zákroků a nebo použití GHD dostat kolem toho éra nějaké ty modely pozemní techniky.
 

Plnění a nakládání letadel v reálu   16. 5. 2022 / 15:46
PB   
Ahoj,
ad plnění s lidmi na palubě, nebo nastupujícími/vystupujícími: jestli musí být hasiči vysloveně přítomni u toho, nebo jestli stačí aby byli ready v hasičárně, bude záležet na postupech konkrétní společnosti a konkrétního letiště. Pro účely simu bych to viděl tak, že lze plnit nebo nakládat při boardingu, a dále to neřešil.
Ad cold and dark: opět záleží na letadle, ono to (někdy?) funguje tak že se ten fueling panel napájí přímo z baterek, takže si ho palivář dovede zapnout na letadle sám, nepotřebuje aby mu někdo nahodil kokpit/baterky/APU/GPU. Ale jestli to je tak i u MD80 nedkážu říct. Jinak palivo v nádržích se obvykle měří kapacitními senzory (nádrž je velký kondenzátor, a podle hmotnosti paliva v něm se mění jeho elektrická kapacita) - výhoda je že reálně nepřímo měříš skutečnou hmotnost paliva a nikoliv jeho objem (ten závisí na hustotě, tudíž na teplotě, a je nestálý). Měřit to nějakými senzory v podvozku by nešlo, to by při tom nemohl nikdo nastupovat/vystupovat, nebo na letadlo padat sníh, nebo foukat vítr...

PB
 

Plnění a nakládání letadel v reálu   16. 5. 2022 / 16:04
Willhelm   
Díky Pavle za info. Nebudu tedy do toho společného plnění a nakládání jak to má Rotate zasahovat.
S tím kapacitním měřením to je zajímavé. Na hustotu jsem nemyslel, že se nějak měří hmotnost jsem předpokládal, jen jsem nevěděl jaký technicko-fyzikální princip použili. Ty senzory v podvozku jsem tipnul, i když mi tam právě skřípalo, že při tankování do éra a z éra chodí lidi. Druhý můj tip byl přímé měření hmotnosti nádrže, ale o metodě nepřímého měření hmotnosti pomocí změny elektrické kapacity dnes slyším prvně. Ale zní to vlastně najednou strašně einfach jak s oblibou říkal můj bývalý šéf ve vývojové konstrukci.
 

Plnění a nakládání letadel v reálu   16. 5. 2022 / 19:23
Fabo™   
Cau Willhelme, z me cestacke praxe:

- plneni s cestakama je celkem bezna praxe, zejmena kdyz se prileti se spozdenim
- hasicska pohotovost se resi kde jak, ale temer nikde to neznamena, ze prijedou hasici s cisternou primo k letadlu. Nekde je tam chlapek s hasicakem, nekde sleduji z povzdali.
- kdybys resil hlaseni posadky, zpravidla v takovem pripade posadka cestujici zada, aby si nezapinali pasy.

80ku ani jine velke letadlo jsem zatim netankoval, byt u nejakeho addonu jsem si s tankovacim panelem hral. To se tam pak zadavalo kolik to chce kilo paliva (a ten nevim, zda jen kolik doplnit, nebo i kolik celkem) a ono si to zaplo a vyplo kohout samo.

 

Plnění a nakládání letadel v reálu   16. 5. 2022 / 19:39
PB   
Zadává se tam celkový stav, který chceš aby byl na palubě po skončení plnění. Pak tam palivář šoupne hadici s tlakovým palivem, a to letadlo si samo dočerpá, kolik je potřeba do které nádrže. On má na cisterně průtokoměr, který mu na konci řekne kolik tam doplnil, tzn co má účtovat.

PB
 

Plnění a nakládání letadel v reálu   16. 5. 2022 / 19:40
Fabo™   
Jo, jak rikam, je to uz dyl
 

Plnění a nakládání letadel v reálu   17. 5. 2022 / 21:54
Kubrt
Jako letištní hasič ti můžu říct, že pokud si letecká společnost zaplatí asistenci přímo u letadla ve kterém jsou cestující, tak není žádný problém toto provést (pokud není vozidlo potřeba u mimořádné události). Dřív se to tak dělalo celkem běžně. Dnes si však z větší části handlingové společnosti volají na operační středisko HZS o kamerový dohled během plnění. Asistence s přítomností hasičů a cisterny se spíš provádějí ve větších hangárech, které jsou zařazeny do objektů s vysokým požárním nebezpečím a je v nich potřeba provést plnění nebo odsávání paliva.
 

Plnění a nakládání letadel v reálu   17. 5. 2022 / 21:59
Willhelm   
Díky za doplnění mozaiky ze strany HZS. Jsem překvapen kolik nového jsem se dozvěděl.
Dnes jsem ráno dodělal automatický checklist a odpoledne vyhodil GHD a místo něj nahodil a odzkoušel free Simple Ground Service lua skript. Zítra se můžu pustit do těch zvuků.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ