FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 3. 5. 2024, svátek má Alexej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Aerofly FS4 na Steamu Jeden příspěvek | Celý strom
Aerofly FS4 na Steamu   4. 7. 2022 / 16:59
biblbrox   
https://store.steampowered.com/app/1995890/Aerofly_FS_4_Flight_Simulator/
 

Aerofly FS4 na Steamu   4. 7. 2022 / 17:16
Willhelm   
Koupeno už před hodinou, ale fakt nevím kdy se k tomu dostanu.
 

Aerofly FS4 na Steamu   4. 7. 2022 / 17:52
biblbrox   
Já právě stahuju a rád bych to ještě dnes zkusil.
Ideálně i s ČR.
 

Aerofly FS4 na Steamu   5. 7. 2022 / 08:56
OK-EUU46   
Tak dejte vědět, to mě fakt zajímá, co to může přinést nového. Podle mě nic.
 

Aerofly FS4 na Steamu   5. 7. 2022 / 09:51
Srandista2
No četl jsem recenze. Prý prakticky stejné jako 2, jen malinko lepší grafika...Já asi zůstanu u MSFS 2020.
 

Aerofly FS4 na Steamu   5. 7. 2022 / 11:19
biblbrox   
Jelikož jsem včera vyzkoušel AFS4 jen na pár minut, tak nemůžu hodnotit zcela objektivně, ale pár postřehů napíšu.

Graficky je čtyřka velice podobná AeroflyFS2.
Letový model u R22 se jeví beze změny.
Ostatní letadla jsem nezkoušel.

Hlavní rozdíl mezi dvojkou a čtyřkou je jednoznačně v rozšíření mapy, nad kterou se dá lítat + poměrně kvalitní pokrytí autogenem. Defaultní autogen je rozhodně lepší, než defaultní autogen v XPL11 (což se dalo čekat, kvůli novějším datům) Všiml jsem si i AI provozu, který ve dvojce nebyl. Provoz by měl být založen na reálných linkách.

Nevím, co přináší AFS4 ostatním uživatelům.
Za mě se jedná o nejkvalitněji zpracovaný simulátor malého vrtulníku, teď navíc i s možností lítat nad ČR.
Uvidíme, co s tím udělá X-Plane 12 a jeho defaultní Robinson 22.
Potažmo následná podpora vrtulníků v MSFS (kde tedy nečekám nějaké kvalitní heliny dřív než v roce 2023).


 

Aerofly FS4 na Steamu   6. 7. 2022 / 19:39
Willhelm   
První dojmy:
- trochu vylepšený AFS2
- zklamání z Evropy, USA tam je hezčí
Pozitiva:
- R22, EC135
- proti AFS2 lepší autogen
- líbí se mi plánovací mapa, tady by se mohli přiučit DCS, XPL i FSXX, nicméně plánování je vyloženě pro klasiku - VOR/NDB, virtuální fixy, low/high enroutes tam nejsou.
- velký dohled s autogenem, který nedoskakuje na poslední chvíli jako v FSX/P3D/FSXX, ani není zablurovaný jako v XP11
- vysoké FPS (i když ne tak absurdně vysoké jako v AFS2)
Negativa:
- absence online počasí
- není do toho žádné komplexně udělané éro
- Ortho Evropy je v hodně nízkém rozlišení - musel jsem to po prvním spuštění vypnout a na Steamu se podívat jestli se mi ty dvě DLC vůbec stáhly.
- Pohyb myší v menu strašně ale strašně laguje.
- Ať dělám co dělám EC135 mi při výběru C&D startu vždy naběhne už nahozená. Takhle si tedy studený start nepředstavuju.)

Pocity takové smíšené, možná jsem podvědomně okouzlen vývojovými screeny čekal více změn. O peníze zpět, jako v případě Aerosoft Gliging simulatoru, ale žádat nebudu.
 

Aerofly FS4 na Steamu   6. 7. 2022 / 20:33
biblbrox   
Já jsem bohužel ani nijak kvalitní ortho nečekal vzhledem k tomu, že celá Evropa má jen něco přes sto giga. Nebylo by špatný, kdyby časem uveřejnili i něco kvalitnějšího.

Jinak zkoušel jsem cold start u EC-135 a je fakt cold, takže možná děláš něco špatně.
Pohyb myší v menu u mě ok. Sice trochu pomalejší, ale rozhodně nelaguje.
 

Aerofly FS4 na Steamu   7. 7. 2022 / 11:05
Willhelm   
Tak problém divného pohybu myši v menu vyřešilo na mém stroji přepnutí z fullscreeny do okna.
Konečně jsem snad povypínal všechny ty nápomocné sračičky.
Cold start je ok, problém je, že když člověk vybere cold start a pak plánuje trasu letu - v mém případě LKTB-LKMT, tak tím přepíše cold start a simulace začně na holding pointu před startem v nahozeném stavu...

Příjemné zjištění, budovy na letišti mají crashboxy. Po DCS tedy další sim, kde je možno zničit mašinu kolizí s objektem. Autogen crashboxy nemá, zkoušel jsem posadit helinu na nějaké ty placaté střechy v Brně a tam jsem všude propadl.

Furt jsem si nemohl vzpomenout, co mi ten AFS4 autogen připomíná. Dnes mě to ťuklo - Blender GIS plugin pro tvorbu modelů měst. Má to ty samé neduhy dat tahaných z OSM (hlavně nízké výšky průmyslových budov, které mají většinou fasádu nastavenou na 4m, ale pivot point je pod terénem, takže v simu jsou pak ty zdi tak 2m nad térénem).

EC135 i R22 super, jen ty zvuky mi jaksi tahají uši.

Objevil jsem, že to má u mise, dokonce tam jsou linkové lety TVS.
 

Aerofly FS4 na Steamu   7. 7. 2022 / 23:46
Willhelm   
Dneska jsem odzkoušel LKTB-LKMT misi s B735 a večer jsem si dal okruhy kolem LKMT s A320.
Proti AFS2 u airlinerů příjemné překvapení. Kokpity z 90% klikatelné, FMC a MCDU nejsou zdaleka 1:1 s reálnými předlohami a na Zibo, Fenixe, FF to nemá, ale pokud se do sim lítání někdo nestačil zažrat jako já, tak asi bude spokojen. Dost věcí se předvyplňuje samo, takže na sranda polítání asi stačí. Přístroje a avionika rozhodně blíž k reálu než má MSFS i přesto, že je tak zjednodušená.

- nevím jestli se to někde dá vypnout zapnout (hledal/nenašel/vysral se na to), ale totálně mi tam chybí silnice a železnice. Pozemní traffic veškerý žádný.
- nepřišel jsem na to, jak ovlivňovat náklad letadla, zatím mi to přijde, že si to nějak plní samo podle plánovaného letu. Ale do Bulíka na LKTB-LKMT mi to naládovalo 12 tun paliva, do Playstationu na LKMT/LKMT 7 tun. Šíleně přestřelené.
- Přijde mi, že simulace nezná nic jiného než 1013HPa
- U airlinerů mi pak chybí funkce pushbacku, ale to řeší většina scenerek tak, že má startovací pozice proti reálu otočené o 180°
- Nic pro Jazana, kterému (myslím, že celkem oprávěně) přišel vzhled noční krajiny XP11 jako nerealisticky slabě osvělený. Tady města svítí, že to skoro ani nejde v té tmě postřehnout, ale po vzletu z Brna, hned jak jsem se otočil na sever jsem z 4000ft viděl nádherně osvětlenou dráhu v LKPO.
- nevím jak tomu aktualizovat navdata, nepamatuji už, kdy byly v LKMT nahrazeny SOPAV odletovky REGLI, každopádně je to má navdata z doby kdy se ještě v LKMT odlítalo na sever přes SOPAV. Aktuální odletovky REGLI/UPLAV/BILNA/BAXEV tam nejsou.
- v jistém smyslu mi ta mrtvá krajina v Evropě připomíná Condor 2.
- v noci jsem si málem prsknul do textilu, když jsem viděl jak tam vypadají před érem pojížděcí čáry. Je to takový malý detail, ale tak realistické čáry na pojížděčkách nemá zatím žádný jiný letecký sim. Je úplně vidět výška nánosu té barvy, tohle bych moc chtěl v XP12
 

Aerofly FS4 na Steamu   8. 7. 2022 / 10:31
biblbrox   
Silnice/železnice to v rámci autogenu zatím asi fakt nemá. Prostě musíš silnici identifikovat pomocí rozmazané čáry na orthu.
Jinak už jsem zkoušel nahrát i kvalitnější ortho ještě udělané pro AFS2 a funguje. Jediný problém s ním je ten, že se zobrazuje po malých čtvercích blízko před letadlem a nevím, jak je donutit, aby se nahrály už dopředu pro celou oblast.

K airlinerům se nevyjádřím, protože mě celou mou sim 'kariéru' berou obloukem

 

Aerofly FS4 na Steamu - Ortho   18. 7. 2022 / 18:43
Milan Lisner   
Ono to neni cela Evropa, co ma nizke rozliseni Ortha. Napr. Svycarsko ma orto detailni a i vetsina Anglie ho ma ( ty lepsi ctverce jsou trochu videt, kdyz si mapu pri vybirani letiste priblizim na urcitou vzdalenost ). Zbytek zda se ne. Jestli v budoucnu prijde nejaky rozsireni, kdo vi .

Ale funguje kupodivu dobre ta CZ orto scenerka , co se dala stahnout pro AF FS2. Jen jak uz tu bylo psano se zobrazi jen v urcitym okruhu okolo mista, kde zacinam let. Pokud se pohybuju v te oblasti a neletim nekam dal, tak to funguje jeste dobre. A to co je vudet v dali, s tim aspon jakz takz barevne ladi.
A hlavne novej autogen s tim funguje dobre.

Nasel jsem, ze existuje nastroj, kterym by se melo dat vytvorit vlastni orto, tak to bude asi stat za vyzkouseni:

https://github.com/nickhod/aeroscenery
https://github.com/nickhod/aeroscenery/releases
https://www.youtube.com/watch?v=HrpShNWg8wk

Jeste pro AF FS2 jsem si pred casem zkousel, jestli by slo prevest nejaky objekt do scenerie, napr. z pamatek pro FS/XPL a tehdy se mi i neco podarilo ( ted s tim novym autogenem by to mohlo byt jeste zajimavejsi ):

42391 B / 750 x 489 / custom_objects_001.png
 

Aerofly FS4 na Steamu - Ortho   18. 7. 2022 / 19:21
biblbrox   
Jé to jsem rád, že tady nejsme s Willhelmem jediní dva ujeťáci, kteří do AFS4 šli

To lepší ortho Švýcarska je nejspíš proto, že ho použili z placeného addonu Švýcarka, který byl pro AFS2.

Jinak taky už jsem trochu pátral, jak je to s tím orthem v AFS4.
Dopátral jsem se úplně k tomu stejnému co ty.
Ještě údajně potřebuješ AFS2(4) SDK, které si můžeš stáhnout až tehdy, když se zaregistruješ na fórum IPACS. U mě to trvalo do druhého dne, než registraci schválili.
SDK už mám staženo, ale zatím jsem nic vytvářet nezkoušel.

Ono by mně vlastně úplně s přehledem stačilo ortho z AFS2, akorát kdyby nedoskakovalo až před letadlem.
https://www.aerofly.com/community/forum/index.php?thread/14861-czech-republic-current-project/

Je zvláštní, že jsem nikde na fóru nenašel žádnou zmínku o doskakujícím orthu. Na druhou stranu jsem zatím nijak výrazně nehledal, tak tam možná někde je.
Třeba existuje i nějaký config soubor, kde se dá nastavit vzdálenost načítání ortha. Nějak to musí fungovat, když například addon Švýcarska v AFS2 pěkné ortho načetl rovnou až po horizont.

Rozhodně se tím ovšem nehodlám trápit- moc času na to nemám a jde to i bez dodatečného ortha.
 

Aerofly FS4 na Steamu - Ortho   31. 7. 2022 / 08:27
biblbrox   
Tak doskakující ortho vyřešeno.

Pěkně je celý problém popsán v AeroScenery manuálu.

https://flight-sim.org/filebase/index.php?entry/528-aeroscenery-guide-for-version-1-1-0-and-above/



 

Aerofly FS4 na Steamu - Ortho   31. 7. 2022 / 19:42
Milan Lisner   
A jak je to vyreseno? Nejak samo od sebe , napr. po updatu simulatoru a nebo se musi nejak specialne tvorit?
Ja jsem si zkousel ted nedavno delat svoje vlastni orto pomoc toho Aeroscenery a pripada mi, ze nic nedoskakuje. Jak se to na zacatku nacte, uz to pak vypada v pohode, zda se mi.
 

Aerofly FS4 na Steamu - Ortho   31. 7. 2022 / 20:37
biblbrox   
Právě v tom manuálu je pěkně popsáno, jak funguje zobrazování čtverců v Aerofly.
Doporučuju stranu 1,2,3,7 a pěkný shrnutí pro tvorbu v tabulce na straně 38.

Obecně je to tak, že v AeroScenery můžeš určit úroveň (Level 9-15) zobrazení ortho čtverce.
Když při generování nastavíš pro ortho čtverec např. Level 11, ortho se načte už cca 40nm dopředu.
Oproti tomu Level 15 se načítá až 1nm od letadla. Graficky je to pěkně zpracované v manuálu na straně 2.
Zároveň jsou tyto úrovně svázané s kvalitou ortha (ZL12-20), takže třeba nemůžeš nastavit ortho ZL18 současně s Level 11 (tzn., že by se ti načítalo ortho ZL18 už na vzdálenost 40nm).
Doporučuju se fakt podívat do toho manuálu, mají to tam moc pěkně popsaný.

Abych se dostal k tomu, co bylo problémem doskakování staženého ortha- jednoduše to, že měl autor při generování nastavený Level 15 a tudíž se ortho načítalo až 1nm před letadlem. No a tím, že originál ortho je mazanice a na tu skákalo 1nm před letadlem vcelku kvalitní ortho, tak to celé působilo jako pěst na oko.

Já jsem zatím zkoušel ZL17 s Level 12,13,14 (podle tabulky ze strany 38) a je to paráda.


 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ