FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 17. 8. 2022, svátek má Petra Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
SLZ Pribor Jeden příspěvek | Celý strom
SLZ Pribor   28. 7. 2022 / 22:57
Willhelm   
Tak jsem se dnes k panu Tinkovi stavil, zrovna sekal na traktůrku trávu.
Nadělal jsem pár fotek a po návratu domů začal dělat scenerku.
ZL19 Ortho, povrchy a vegataci mám. Teď ještě nadělat textury, namodelovat kontejnerové hangáry a klubovnu s venkovním posezením (Zatím mám provizorně osazeny kontejnery z MrX knihovny), závoru a pár detailů a ULL, případně modelářské (pro majitele majitele VSL RCček) letiště, bude hotovo.

V plném rozlišení tady:
https://photos.google.com/u/1/album/AF1QipMNUpsO_lEmVjuFE_rLtmMCKuUQU3jVPfMhou4E/photo/AF1QipMNZ2eF6uNgl-qUO3MhiW8T3IMkVAZ8c1RBY1PC
29603 B / 750 x 422 / LKPRIB-01.jpg
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 06:32
airacobra
fajn,hezký,já hodně lítám ultralajty - tak si to přidám ... a prosím,jaký je kod plochy ? dík P.J.
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 07:02
Willhelm   
Kód plochy to oficiálně nemá a asi nikdy nebude mít, protože to je v Moškovském CTR. Ofiko je to modelářské letiště, ULL jsou jaksi tak obří RCčka, že už mohou uvézt i pilota.
Pro účely scenerky do XP11 jsem se držel zvyklostí a dal tomu LKPRIB která nekoliduje s žádným existujícím kódem plochy v ČR.
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 10:50
oldboy
Willhelm, chci se Te zeptat zda nahodou nevis kdy bude X-Plane 12 beta pro verejnost? take Ti oznamit, ze ten link na ty obrazky me nechce otevrit Win 11 s odkazem na chybu 404.
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 11:28
Willhelm   
Moje chyba, ono se tam musí nechyt vygenerovat na to album veřejný link:
https://photos.app.goo.gl/J1dtQom22ZtVmb7PA
Omlouvám se moc tyhle Google galerie nepoužívám, tak to nemám zažito.

Ten co jsem dal v prvním příspěvku funguje jen pro můj google účet.

Kdy bude XP12 pro veřejnost zatím fakt nevím. Může to být za pár týdnů, ale taky za pár měsíců.
Takže zatím si s tím můžou hrát jen interní betatesteři a vybraní developeři.
Když neklaplo první dobře zapamatovatelné datum 2.2.22 tak se tady ještě nabízí XP12 vydán - 12.12.22

Mimochodem XP11 pod Vulkanem se pro mě stala neprovozovatelná. Log je plný chyb o neuvolněné paměti a to i když vypnu všechny pluginy, ovladače Nvidie jsem měnil jak spodní prádlo, některé v pohodě víc než jiné, ale spoleh na to že XP11 nepadne jsem neměl s žádnými a to furt mluvím o XP11 bez pluginů.
Např. SAM pod Vulkanem je pro mě úplné CTD peklo. A směr kterým se tenhle plugin vydal se mi hustokrutopřísně nelíbí. Celkem se těším na slíbené animované gejty přímo od LR, které by tento plugin mohly udělat pro budoucnost zbytečným. O ceně a placených funkcích SAM bych raději pomlčel. V naději, že by to mohlo nahradit GHD o který se JAR už moc nestará jsem koupil SAM Ground Service a byly to vyloženě vyhozené peníze. Lamenty ostatních zákazníků jsem bohužel našel až pozdě. Kromě pěkných modelů (které ale nepatří vývojářům SAM ale MisterX) tam je snad vše špatně. Nakonec jsem přešel na používání FlyWithLua skriptu Simple Ground Service. Bohužel to nebude mít dlouhého trvání protože FWL už byl přeznačen z freeware na timeware (zastavený vývoj a podpora takže až přestane v nějaké verzi XPL fungovat, tak už s tím nikdo nic nebude dělat). To mě docela mrzí, protože v tom i amatér dokázal programovat neskutečných věcí.
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 12:06
Tucano
V jednom bode ti musim odporovat. U mna funguje Metal na 100% a aj zvysenie vykonu je nie len meratelne ale aj vizualne. Bude to mojou exotickou konfiguraciou hardware.

Tvoje letisko SLZ Pribor sa mi inac paci. Uvolnis ho?
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 12:28
Willhelm   
To není nic proti ničemu, obvykle to bývá tak že si druzí stěžují na něco co u mě šlape 100% a já jim to nerozporuju. Hádám, že byl čas aby se karta obrátila.

LKPRIB uvolním až ho dodělám. Model klubovny od rána cca na 5% Víc času jsem u snídaně neměl a pak už bylo třeba pracovat.
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 13:29
ulitej
Pěkně udržovaná dráha
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 17:19
Willhelm   
No ona je tak i v reále... Přece jenom RC modely chtějí svoje a to ULL Kuňkadlo je v podstatě jen takový větší RC model s nosností 100kg. Ten den co jsem tam byl fotit zrovna chystali na první let turbínového Albíka s rozpětím cca 2m.
25385 B / 750 x 338 / 20220728_103249.jpg
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 18:54
Tucano
a fotka by nebola?
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 19:50
ulitej
100kg nosnost - to je celková hmotnost a nebo by mě to uneslo 3/4 metráku živé váhy
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 20:22
Willhelm   
Nosností jsem v tomto případě opravdu myslel na užitečné zatížení. Takže 3/4 pořážkové hmnotnosti by nebyl problém.
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 20:59
ulitej
už několikrát jsem si říkal, kdy si do toho někdo lehne , holt to asi někdy příjde.
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 14:13
xWing   
Viac mi tam pasuje datum vydania 22.12.22
Je to take symetricke
 

SLZ Pribor   29. 7. 2022 / 16:56
oldboy
Dekuji Ti Willhelme uz to funguje.
 

SLZ Pribor   1. 8. 2022 / 22:39
Willhelm   
Teď ještě najít nějakého blázna co by to k tomu udělal texturu a můžu UV mapovat.
Jsem se s modelováním detailů trochu utrhl ze řetězu, když tam budou jen čtyři custom objekty.
19443 B / 750 x 399 / Screenshot_70.jpg
 

SLZ Pribor   1. 8. 2022 / 22:42
Tucano
Ja to zatial neviem, a preto obdivujem tvoju pracu.
 

SLZ Pribor   2. 8. 2022 / 11:18
Raspber
Super práce pane! Na toto se velice těším!
 

SLZ Pribor   2. 8. 2022 / 12:33
Willhelm   
Včera jsem se večer dokopal k tomu abych shlédnul pár tutoriálových videí k funkci Texture paint, kterou už nějakou dobu máme v Blenderu k dispozici. Kdysi jsem zkoušel Substance painter, ale moc mi to nešlo a k 3D omalovánkám jsem získal trochu averzi. Textur paint není moc intuitivní, ale po pár tutoriálech člověk získá přehled o možnostech. Na budovy kde jsou geometrické textury typu dřevěného obložení by to chtělo trochu více praxe s maskami textur, díky kterým jdou dělat neskutečné věci. Večer jsem si stáhnul D&D figurku v stl formátu pro 3D tisk a zkusil si ji vybarvit. Kupodivu jsem to měl rychleji než když jsem v reálu omalovával v devadesátkách svého cínového kouzelníka. Předdefinované masky jsou super na kůži, vlasy textil. Z prdele jsem dnes zkusil všechny objekty sloučit, vygenerovat UV mapu a pomoví pluginu UV pakcmaster optimalizovat UV mapu maximálně do textury 2048*2048 s optimalizací texelu. A pak celý model v Texture paint nabarvit - jen holé barvičky, bez stínování, materiálových masek atd. Je to celkem prdel. Na tohle to fakt nebude asi úplně vhodná technika, ale na nějaké jednodušší modýlky stožárů s žárovým zinkem apod., by to bylo super.
24791 B / 750 x 341 / Screenshot_69.jpg
 

SLZ Pribor   2. 8. 2022 / 12:59
Tucano
kedy das sem tutorial?
 

SLZ Pribor   2. 8. 2022 / 11:51
Stan   
Pekne to je.

Ja asi skusim Zahori u Prerova.
Aj LKHART by sa mi pacilo
 

SLZ Pribor   4. 8. 2022 / 13:14
Raspber
Slezská Harta je nádherná plocha. Když už jsme u SLZ ploch další pěkná v kraji je relativně nová v Kunčicích pod Ondřejníkem. Krátká a jednosměrná a přistát tam je docela challenge. Navíc umístění mezi Příbor a Frýdlantem n.Ostr. je super pro výlety do Beskyd.

FB stránka: https://www.facebook.com/Letecky.spolek.Kuncice.pod.Ondrejnikem
web: https://www.okafs.cz/peters-ground-postupy/
mapy: https://mapy.cz/s/betojubuga
 

SLZ Pribor   4. 8. 2022 / 13:32
Stan   
Ano, raz som letel okolo a potom tam bol aj na zemi,velmi sa mi pacilo. Sice som do XPL tvoril len minimum,ale skusim aspon nieco custom naklikat...
 

LKHART   7. 8. 2022 / 14:16
Stan   
Tak som skusil nieco naklikat cez Overlay Editor pomocou R2 Library a pre take bezne lietanie je to pouzitelne
Drahu som nijak nevyrovnal,nech je sranda.
Este dorobim pristav a trosku upravim okolie.

Z Moravy este chcem upravit Zahori u Prerova,kedze tam si obcas zaletim aj skutocne.
38399 B / 750 x 422 / hart1.jpg
44207 B / 750 x 422 / hart2.jpg
34583 B / 750 x 422 / hart3.jpg
35960 B / 750 x 422 / hart4.jpg
 

LKHART   7. 8. 2022 / 15:38
oldboy
Moc se mi to libi. Dekuji.
 

LKHART   7. 8. 2022 / 15:47
ulitej
Jak se k tomu vyjádřit no XPlane asi tedy takhle , ale budete to mít zase o kousek dál.
 

LKHART   8. 8. 2022 / 16:52
Raspber
Výborně vypadá to super!
 

SLZ Pribor   4. 8. 2022 / 18:57
Stew
LKHART! Jasně! Mě taky...
 

SLZ Pribor   3. 8. 2022 / 22:09
Willhelm   
Ještě s tím nejsem spokojen, ale to půjde... Cedule které jsem cvakl z blízka mají slušný poměr TEXELů, aby byly čitelné - protože stání je blízko boudy, tak by to tam nečitelné šmouze neslušelo.
27317 B / 750 x 366 / Screenshot_71.jpg
20439 B / 750 x 494 / Screenshot_72.jpg
 

SLZ Pribor   4. 8. 2022 / 13:30
Raspber
Výborně bude v takovém rozlišení i ten provozní řád? Zkusím přispět do mlýna a dodělat nějaké body do okolí. V Podstatě je Štramberk, Kopřivnice, do Příbora nemám nic a ten ikonický kostel by byl učitě fajn ale, že by se mi do té věžičky chtělo se říct nedá
 

SLZ Pribor   4. 8. 2022 / 16:34
Willhelm   
Příborský kostel je výzva. Už jsem se do něj kdysi pustil, ale jak on v reále stojí na kopci, XPL tam má poměrně plochý mesh a náměstí v autogenu je hrozné ať už v defaultu nebo s XE.

Provozní řád plochy má ještě o 20% více TEXELů než parkovací cedule. Problém je zdroj. Cvakl jsem to hodně zbízka, ale kde nic není ani čert nebere. Ono jak je to orientované na východ a zima-léto do toho půl dne praží slunko, tak i přes to sklo je to šíleně vyšisované. Obávám se že to x XPL čitelné moc nebude.
 

SLZ Pribor   5. 8. 2022 / 19:04
Willhelm   
Tak blázen se našel a klubovna je otexturovaná včetně PBR, takže sklo na oknech a nástěnce dělá odrazy.
Už přišli i lidi na čumendu a dorazil kočár pana majitele.
Ten provozní řád je při troše dobré vůle a dobrém napozicování kamery tak ze 70% čitelný.
Více screenu: https://photos.app.goo.gl/J1dtQom22ZtVmb7PA

Po návratu z dovolené ještě dodělat kontejnerové hangáry, závoru a značky. Dušička má klid a já můžu jít konečně balit kufry.



Na XP12 vegetaci si to bude muset ještě dalších pár týdnů po dovolené počkat...
37403 B / 750 x 422 / LKPRIB - 2022-08-05 18.27.50.jpg
 

SLZ Pribor   5. 8. 2022 / 19:45
oldboy
Peknou dovolenou Ti preji Willhelme. Odpocin si od simu, SLZ Pribor pocka.
 

SLZ Pribor v1.0 pro XP11 ke stažení   16. 8. 2022 / 18:32
Willhelm   
SLZ Příbor (LKPRIB)
Scenerie SLZ Příbor a letiště MORDOR Letecko modelářského klubu Nový Jičín pro XP11
http://www.lmknj.cz/

Dráha 06/24. Délka dráhy 350m. Výška 312m n.m. (1024ft ASL)

Plocha Příbor byla v 80. letech používána jako práškařské letiště při posledním vápnění Beskydských lesů. V Blízkosti bylo JZD Příbor, travnatá plocha byla osazena několika panely pro lepší únosnost plnících vozidel. Po roce 1989, rozpadu JZD byla opuštěna, ale brzy si ji našli (nejen) Kopřivničtí letečtí modeláři, kteří po rozpadu Svazarmu a restitucích pozemků v Kopřivnici neměli kde létat.
Duší a majitelem plochy je známý pilot, modelář, spoluzakladatel a bývalý spolumajitel JeTi Models
pan Juraj Tinka.


Scenerie XP11
Scenerie nemá závislosti na knihovnách, je tvořena vlastními objekty a objekty z výchozí XP11 knihovny. Obsahuje ZL19 Ortho blízkého okolí letiště. Vzhledem k nerovnostem meshe v dané oblasti a v reálu jen 1,5m výškového rozdílu, jsem se rozhodl použít pro toto letiště „flatten“ fíčuru.
V seznamu XPL scenerií letiště vyhledáte pod ICAO: LKPRIB (zatím fiktivní) nebo pod názvem letiště: Pribor.
Časem bych chtěl do otevřeného hangáru domodelovat ULL „Kuňkadlo“ pana Tinky a dodat nějaké statické modeláře a modely letadel, hangárům dodělat sloupy a lanoví, po vydání XP12 použít lepší vegetaci a nové fíčury WEDu 2.5.0 (pro XP12) jako decaly posekané trávy apod.
Letiště má jen jednu stojánku a silně doporučuji jen pro ULL éra typu EuroFox, Aeroprakt A22, VSL Benson B-8M apod. Cessně C172 už tam bude ouzko.
Nechal jsem tam i WEDovský xml, pokud by si někdo chtěl něco upravit, nebo jen nastudovat co a jak ve WEDu. V případě zájmu pro studijní účely mohu na žádost zaslat i zdrojové blend soubory modelů. (Kdybych uveřejnil scenerku se zdrojovými soubory měla by 2,4GB a tolik místa na mega.nz nemám.)


Více obrázků zde:
https://photos.app.goo.gl/zetCyfhjSkQmomcv6

Ke stažení zde (mega.nz 124,9MB):
https://mega.nz/file/oo8ljaKA#LSRDKflinbzCrQooeNCFKDjDz9xNbGbbAWAsKTCtm28

P.S.: Scenerka by určitě dostala schválení od Dana Vávry, kdyby se zajímal o letecké simulátory, protože na záchod jsem nezapomněl (je na stejném místě jako v reálu, i když trochu v jiných barvách).
23834 B / 750 x 422 / LKPRIB_10.jpg
31431 B / 750 x 422 / LKPRIB_09.jpg
 

SLZ Pribor v1.0 pro XP11 ke stažení   17. 8. 2022 / 07:44
Stan   
Velmi prijemna sceneria v peknom prostredi,dakujem
 

SLZ Pribor v1.0 pro XP11 ke stažení   17. 8. 2022 / 08:42
xWing   
Scenerku som sice neskusal, ale podla obrazkov bude fajnova.
Ale pisem preto, ze kvituijem pouzitie iba default XPL kniznice.
Ti, co maju potrebu pouzivat miliardu kniznic zaberajucich miliardu miesta na disku uz proste bojkotujem, nech je scenerka sebelepsia ako chce.
V dnesnej dobe su uz aj tie default letiska docela na urovni.
A diky za letistatko.
 

SLZ Pribor v1.0 pro XP11 ke stažení   17. 8. 2022 / 09:45
Willhelm   
Ano myšlenka s knihovnama byla fajn, jenže knihoven je dnes jako hub po dešti na Moravsko-Slovenském pomezí, spousta z nich s kvalitou modelů z dob XP7/8/9 které jsou do XP11 scenerky jako pěst na oko.
Osobně toleruji jen MisterX (povrchy, vychytané fasádní prvky apod. ignuroji typicky americké objekty) a R2 (i když i tady je u některých objektů znát stáří, ale některé typicky československé to vyvažují).

První knihovna co jsem se jí zbavoval byla RescueX. Neskutečných problémů. Hasičské vozy ripnuté z Emergency 4 s milionem vertexů, nefunkční reference atd. Paul Mort library následovala spolu s dalšími knihovnami tvořenými rychlou jehlou ve Sketchupu.

Knihovnové šílenství co předvádí TDG jsem nikdy nepodporoval. Knihovny sice mám, ale myslím, že je lepší, v případě potřeby, pár objektů do scenerky vložit lokálně.

Myslím si že XPL by už prospěla i nějaká tlustá čára, reset a zbavení se knihoven a věcí které jsou hluboce pod úrovní výchozího grafického stylu. Líbil by se mi approval systém jaký funguje na Gateway. A tak jako lidi tvoří letiště by mohli rozšiřovat knihovnu. Byly by knihovny dvě, jedna LR a jedna user Library. Komerční knihovny typu ORBX Library, Boundless Library, DD library apod. by pochopitelně existovaly dále.
Ale u user library by se hlídalo jak je objekt vymodelován, jestli se drží v limitech doporučených vertexů pro typ objektu apod. Tak jako approval system vrací scenerky k předělání, byl by i modelovací systém hnacím motorem pro tvůrce k tomu aby dodržovali standardy a zlepšovali se. Divoký systém skoro bez limitů jaký je teď u MSFS je už celkem extrém. Někteří tvůrci vůbec neuvažují, že použít 3D model auta s třemi miliony vertexů jako statický model do leteckého simulátoru je už hodně, hodně za čarou.

Jak teď pomalu studuji možnosti co budou ve WEDu 2.5.0 v XP12, tak se hodně těším. Zvedne se vizuální kvalita simu, ale zároveň i nároky na čas, trpělivost a pečlivost autorů. Smekám před celým týmem LR jak zatím přistupojí k problému nerealisticky jednolitých ploch a ostrých hran na letištích.

https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/258186-wed-and-x-plane-12/
 1x  

SLZ Pribor v1.0 pro XP11 ke stažení   17. 8. 2022 / 09:49
xWing   
Co dodat ?
Snad ten povestny hepikuv palec nahoru. 😁
 

SLZ Pribor v1.0 pro XP11 ke stažení   17. 8. 2022 / 13:42
Raspber
Moc suprová práce! Fakt hezké díky moc. O víkendu si polétám zase doma.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2022 FlightSim.CZ