FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 19. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
2022 Jeden příspěvek | Celý strom
2022   3. 9. 2022 / 19:31
airacobra
moc hezký https://www.youtube.com/watch?v=pZj0tLbPtrM&t=8s
 

2022   4. 9. 2022 / 09:44
MV
Fakt hezký.....díky
 

2022   4. 9. 2022 / 10:15
Oskar
O.K.+
 

2022   4. 9. 2022 / 22:55
Luděk Ch.
Nevím co znamená to 2022. Žádný Flight Simulator 2022 neexistuje Takových jakože ultra real videí ze simů je na YT milion, nemá smysl to sem dávat. Ty videa jsou jen clickbait, jak nalákat diváky a ještě to podporují nesmyslnými nadpisy, viz. to, že tam nacpe do názvu Flight Simulator 2022, protože si bude dost lidí myslet, že to je zase cosi nového.
 

2022   5. 9. 2022 / 01:36
Tragédie v JRD
🙈
 

2022   5. 9. 2022 / 04:49
airacobra
jo,souhlasím ...
 

2022   5. 9. 2022 / 09:26
Willhelm   
No dost šotoušů si zvyklo na to, že Dovetail jim Train simulator každý rok povyšoval podle aktuálního roku.
Když jsem jej kupoval tři roky po vydání (2009) byl to Train simulator 12, loni to byl Train simulator 2021. Letos je to kupodivu Train simulator Classic asi aby to odlišili od druhého taháku na peníze pod názvem Train Sim World 1, 2 a ve vývoji 3 (což je v podstatě zase jen přejmenovaný Train simulator z roku 2009 s trochu jiným UI. Názvy se mění, ale chyby z roku 2009 zůstávají. Je docela možné, že i Asobo přejme tuto evidentně úspěšnou marketingovou strategii Dovetailu a začne FS přejmenovávat aby jaksi zdůraznili, že to je živý produkt. V článku o výročí dvou let od vydání jsem náznak toho, že by mohli vytvořit novou edici a rebrandovat zachytil. Co si o tom myslím si raději nechám pro sebe ať tady zase některým s ůzkým profilem rozhledu nerupne žilka na penisu.

Nicméně nadpis videa jsem pochopil tak, že ukazuje stav (jak může vypadat) FS v roce 2022.
U videí z XPL to bylo jasné protože video XP11 2019 ukazovalo jak se vylepšil XP11 dva roky od vydání. Jako já používám FSXX, někdo Flight Simulator 2020 zkracuje na Flight Simulator, protože evidentně necítí potřebu odlišovat od předchozích edic 98,2000, 2002, 2004 a X (X:SE). 2022 fakt odkazuje na rok kdy bylo video dělané a clickbait je v tomto případě jen ve tvé hlavě.

Co tam je zavádějí cí je *ULTRA REALISTIC Graphics Mods* protože tam kromě Google Maps replacement tool a BIJAN HABASHI - 4 SEASON PACK žádné grafické módy nemá. V XPL takových modů dva roky po vydání 11, bylo hafo. Většinou experimentovaly s vývojovými shadery a s reshade. Výsledky byly někdy opravdu dechberoucí, ale většinou spíše tak, že kde to přidalo, jinde to ubralo, a tak grafický mod, který dělat opravdu ultra realistické extérierové snímky ztmavoval kokpit tak, že se prakticky nedal používat. Není bez zajímavosti, že uživatelé XPL mohou v FSXX zažít Déjà vu a setkat se s vývojáři kteří ještě nedávno dělali pro XP11.

Já Petrovi například za odkaz děkuji, protože od RKAPPS jsem měl XPRealistic plugin, ten však zprvu běžel pod FlyWithLua pluginem a kolidoval prakticky s každým jiným skriptem jak byl složitý. Ale vývojář šel do sebe a časem to předělal na samostatně běžící plugin. Tady jsem viděl kam to z XP11 edice posunul, co recykloval a co přidal nového. Kdybych zvažoval, že na FSXX začnu lítat více než sporadicky co dva updaty v naději, že se to konečně posunulo směrem, který bych ocenil, tak FSREALISTIC CORE bych asi i koupil.

Klasický YT cklickbait pro FSXX je spíše: Real pilot fly Microsoft Flight simulator v nejrůznějších obměnách, stovky tisíc prokliků zaručeny i když to evidentně točí poleno co v reálném letadle neseděl ani jako pasažér a u FSXX sedí tak osmou hodinou... Mimochodem mládežník mi nedávno dělal přednášku o tom, že dnešní TyTrubkeři mají jakousi kuchařku - aby na videu vydělali co nejvíce peněz, takže většina videí se tvoří podle ní a cílem není pomoct druhým, ale v prvé řadě vydělat. Mluvil o tom dvě hodiny a já nestačil mrkat jaké sofistikované metody sociálního inženýrství a podprahové manipulace se tam dají využívat. No školení proti nekalým prodejním taktikám a školení prodejních taktik co jsem absolvoval před dvaceti lety je proti tomu hadra.
 

2022   5. 9. 2022 / 09:46
Tragédie v JRD
Ohledně Train Simulatorů a Train Sim World se v tom monologu malinko mýlíš.

Train Sim World není přejmenovaný Train Simulator z roku 2001 s jiným UI. Důvod vzniku Train Sim Worldu (a jeho existence vedle Train Simulatoru) je zcela jiný.

Train Simulátor - to je právě ta věc, postavená nad Train Simulátorem z roku 2001 (s řadou omezení daných zejména grafickým enginem, který už je po těch letech opravdu dost retro). Udržovaná jenom z důvodů kompatibility a toho, že lidi mají celkem dost DLC. A pořád jim to stačí.

Train Sim World je pak odnož Train Simulátoru, která sice může vypadat podobně, nicméně je tam jeden zásadní rozdíl - původní retroengine Train Simulátoru byl vyhozen, a nahrazen Unreal engínem, což sebou přineslo spoustu nových možností.
 

2022   5. 9. 2022 / 10:04
Ctirad
Taky se přiznám, Train Simulátor mám hlavně kvůli synovi, ale protože na rozdíl od letadel, které jsou pro mne jako invalidu zcela nedostižné papírově, jen polétat na dvojím řízení, tak drážní zkoušky D1, D2 atd... jsem absolvoval, mašinky jsem řídil a i dnes občas si jdu ještě zajezdit, tak můžu docela srovnávat. Syn to má na simu velice rád, já docela taky, je to už dost na dobré úrovní, i když do reálu tomu pořád cosi chybí, ale posunuje se to vpřed určitě lépe, než MSTS. Tam Microsoft hodně zaspal. Ale nutno říct, že hlavní předností TS je ta komunita šikovných tvůrců. Když vím z reálu, jak oživit stroj a můžu si to pak zkusit na simu, tak jsem kolikrát příjemně překvapený. A stavitelé tratí zaslouží také pochvalu.
Můj zájem ale dnes spíš stejně směřuje k letectví, tedy hlavně dopravní letadla a let IFR a to nejraději se starými ruskými legendárními letadly, je tam toho totiž dost co na práci a také vzpomínky na tátu atd...
A i když je to už doba, co jsem začínal na 8mi bitech, pořád žasnu, co už jde dnes simulovat a v jaké kvalitě. Jen tak dál...Drahé elektrice navzdory...Kdybych měl na dynamo šlapat...
 

2022   5. 9. 2022 / 10:31
Willhelm   
No tys tomu dal na frak a pleteš hrušky s jabkama. Microsoft Train simulator z roku 2001 (vývojář Kuju) je už roky mrtvá záležitost, která zůstává živá jen díky komunitnímu projektu Open Rails http://openrails.org/ a tak i na dnešních systému jdou spouštět addony a aktivity původně dělané pro MSTS (2001).

Já psal o historii pojmenovávání Train Simulatoru z roku 2009 (původní vývojář Rail Simulator později Dovetail) Ten se jen přejmenovával, aniž by v něm Dovetail cokoliv zásadního změnil.

Train Sim World pak opravdu nahradil engine, ale z roku 2009 ne 2001 s tím, že se v něm recykluje obsah z Train Simulátoru.

Provozuju Open Rail s Šemorovic BP (funkčně super, ale graficky už i přes značné zlepšení díky Open Rail za zenitem) a mám od roku 2012 i Train simulator 12 kde provozuju hlavně Jindřichohradeckou úzkokolejku (v době vydání Train Simulator 2009 dnes Train Simulator Classic neměl s původním Train Simulatorem (2001) od Kuju fakt nic společného, od ovládání, editoru tratí a aktivit až po správu assetů). Train Sim World jde mimo mě, protože lepší grafiku nepotřebuji a nehodlám žebrákům z Dovetail platit znovu za produkt s chybama z roku 2009. Mimochodem TSW2 je ofiko stále ve vývoji, spousta průserů nedořešených (protože výměna enginu asi není tak jednoduchá jak se duté hlavy manažerů v Dovetail domnívaly) a místo aby je dotáhli, se Dovetail rozhodli vydat TSW3 u kterého slibují, že už vše bude v cajku. Aktuální review bombing TSW2 na Steamu jim myslím docela dost jasně ukazuje co si o tom jejich zákazníci myslí.
 

2022   5. 9. 2022 / 10:45
Ctirad
Jasně že pletu podle tebe hrušky s jabkama, ale to je tím, že jsem to vzal povrchně, ne tak podrobně, jako ty. Ale beru to takhle, Microsoft zaspal ve vývoji leteckého simulátoru po FSX a byl předhoněn např. Xpl, než udělal MSFS a s tím je zase znovu ve hře, takže tak trošku doufám, že neumřel s MSTS a jen zatím spí. Třeba se vzbudí...OpenRails jsem provozoval taky, ale s Railworksem se to nedá vůbec srovnat. Můžu porovnat s reálem, kdysi mě to živilo. No a Šemora, je to dříč, udělal toho dost, ale to jeho megalomanství pak už jde ku škodě zážitku. Že to má horší grafiku je pochopitelné, ale že se tratěma tak rozmáchnul po skoro celé ČR, to je na škodu. Vyjedeš z Prahy, chceš do Hodonína jakoby R Šohajem a od Pardubic začíná bída a do Olomouce už jen poskakuješ. Seká se to a lepší pak vypnout. Dost jsme toho na fórech řešili, ale kdo nemá PC z NASA, ten si moc nezajezdí.
 

2022   5. 9. 2022 / 10:52
Tragédie v JRD
Heh ... no, tak ted jsi tomu dal na frak ještě víc

Rail Simulátor z roku 2007 (předchůdce toho Train Simulátoru do z roku 2009) je hra, která vznikla jako mírná evoluce Train Simulátoru z roku 2001 (stejný engine, mírná vylepšení ) - mimochodem, víš kdo byl vývojářem Rail Simulátoru? Kuju.

Kuju po vydání Rail Simulátoru pak s železnicí skončilo a další vývoj převzal právě dovetail a prodával to jako Rail Sim Works a dalšími jmény, a to je to, co je teď Train Simulator Classic. Stále prakticky beze změn (jen mírné inovace, aby to bylo schopné běžet na nových kartách). Co je tady klíčové, tak to, že je to pořád postavené na v podstatě původním enginu , který byl už v MSTS (ano, v průběhu času se i ten měnil a zlepšoval, ale žádná velká změna se neudála).

vlastně první velká změna v celém tohle světě přišla až s uvedením Train Sim Worldu, což je konečně právě ten nový engin z Unrealu.

Já psal o historii pojmenovávání Train Simulatoru z roku 2009 (původní vývojář Rail Simulator později Dovetail) Ten se jen přejmenovával, aniž by v něm Dovetail cokoliv zásadního změnil.

tuhle větu moc nechápu, protože původní Train Simulator 2009 už dělal Dovetail, poté, co vše koupil právě od Kuju, kteří vydali ten Rail Sim v roce 2007.
 

2022   5. 9. 2022 / 11:09
Willhelm   
No to jen dokazuje jak je to s tím přejmenováváním komplikované a zmatečné.
Juknul jsem na wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Train_Simulator_Classic_(video_game)
Tak úplně původně byl nástupce MSTS (2001) jako RailWorks (počátek vývoje Kuju, převzato Rail simulator, později Dovetail.) Vyšlo tedy původně jako RailWorks a s původním MSTS to nemělo nic společného a žádné MSTS assety ani aktivity tam nešly použít, jestli tam byl původní MSTS engine, tak to muselo být fakt jen torzo protože to se graficky a funkčně nedalo s MSTS srovnat.

Takže se pleteme oba. Já v tom, že to byl Trains Simulator (Byl to RailWorks), ty v tom že to hned vydali Dovetail (ti to skoupili později a přejmenovali právě na Train Simulator a předělávali číslovku každý rok).
Uff a to jsou věci pár let nazpátek, co teprve když někdo vzpomíná na něco co se stalo před padesáti lety.
 

2022   5. 9. 2022 / 11:17
Tragédie v JRD
Ne, vskutku se nepletu. tu timelinu jsem ti napsal zcela přesně. Jen ty to špatně čteš.

2001 - MSTS (kuju)
2007 - Rail Simulátor (áka MSTS 2) (vydalo Kuju) - vychází z MSTS (mírné inovace)
2009 - RailWorks (Dovetail) - koupený vývoj od KUJU, které v roce 2007 s MSTS/RailSim skončilo
... - pořád to samé s různými jmény až k dnešnímu Train Simulátor Classic (Dovetail) - pořád MSTS, s mírnými inovacemi

někdy v té době - Train Sim World (spinoff s Unreal enginem)

To, že nějaká hra vychází z nějaké hry ještě neznamená, že musí být možné poiužít assety apod. Tady je zásadní to, že codebase těch her ve větvi MSTS - RailWorks - TS Classic je stále postavená nad původním MSTS
 

2022   5. 9. 2022 / 10:58
Tragédie v JRD

v době vydání Train Simulator 2009 dnes Train Simulator Classic neměl s původním Train Simulatorem (2001) od Kuju fakt nic společného, od ovládání, editoru tratí a aktivit až po správu assetů

Hele, jseš si jistej, že si nepleteš s něčím jiným? protože to, co je teď Train Simulátor Classic jsem na steamu ještě před rokem měl, čas od času jsem se k tomu vracel, a právě ovládání byla věc, při které jsem zažíval totální deja-vu, protože se to ovladálo 1:1 (jak UI, tak ovládání samotné simulace) jako původní MSTS z roku 2001

(jinak, jak jsem psal výše - společného měl víc, než dost, protože celá tahle řada vychází z původního Kuju MSTS)
 

2022   5. 9. 2022 / 11:08
xWing   
Esteze tam nepletete Trainz
Inak je to slusny gulas a ja som aj tak kompletne strateny.
 

2022   5. 9. 2022 / 11:15
Willhelm   
Ne to se ovládalo dost jinak. V MSFS jsi měl jen 2D panely a WASD na směr a výkon/brzdu. RailWorks (Train Simulator XX) měl ovládání rozdělené na arkádové (to se ovládalo jako PIKO vláčky točítkem) a realistické - to bylo v 3D kabině, kde jsi ovládal všechny spínače a páky jako v reálu.
Kuju byli na počátku než zkrachovali, takže ano nějaká základní logika tam s MSFS společná být mohla. Nicméně z uživatelského hlediska jsem ji tam tedy moc nevnímal.
 

2022   5. 9. 2022 / 11:21
Tragédie v JRD
I poslední verzi co byla k dispozici loni na podzim (od té doby jsem to neměl puštěné) jsem v tom dovetail flight simulátoru stále vlak ovládal přes WASD, brzdy přes klávesy se závorkami (tři řady nad sebou, podle toho, o jakou brzdo šlo).

a přes tu 3D kabinu šlo pořád zobrazit ten klasický MSTS přistrojový panel včetně té jednoduché navigace ... dokonce i zobrazení celkové mapy fungovalo stále na TAB, stejně jako v původním MSFS ..

a dokonce i všechny F1-F10 klávesy fungovaly úplně stejně, jako v původním MSTS (různé varianty HUDu , pohledy na vlak, z vlaku, apod)

fakt si to nepleteš s jinou hrou?
 

2022   5. 9. 2022 / 11:37
Tragédie v JRD
(oprava - ne dovetail flight simulator, ale train simulator .. no
 

2022   5. 9. 2022 / 11:51
Willhelm   
Všiml jsem, došlo mi, nedráždilo mě, abych to vypíchl.
 

2022   5. 9. 2022 / 11:41
Willhelm   
Nemám nic jiného než původní krabicovku MSTS (kde schovávám i Šemorovy DVD) a pak to co je na Steamu jako Dovetail Train Simulator Classic. Neměl jsem vlakové období už více jak rok, ale co si pamatuji tak nějaké společné prvky jako pohledy možná jo, ale jinak jak píše Ctirad - úplně jiné hry a možnosti - třeba to stavění vlakové cesty se z roku 2001 do roku 2009 nedostalo. Jako já tam default nejezdím a na úzké určitě nic z toho co píšeš nefunguje, ale to jsou pravda dost hardcore addony, které ani nejde jezdit na arkádové ovládání, takže je možné, že u default tratí a vlaků to funguje jak píšeš a stopa Kuju je tam viditelnější.
 

2022   5. 9. 2022 / 11:48
Tragédie v JRD
Jo, přirozeně - ono ten vývoj neustrnul (a to ani netvrdím) - docházelo tam k nějakým evolucím a změnám (když jsem na jaře viděl, jak tam spouští ešus ... tak to už s původním msts opravdu nic moc nemělo )... ano, nejspíš výrobci addon mašinek získali řadu možností navíc, co mohou nasimulovat .. ale u defaultů tam bylo vidět, že je to pořád MSTS na steroidech .)
 

2022   5. 9. 2022 / 11:25
Ctirad
Ale pro uživatele je hlavní přednost TS to, že si můžeš jezdit po mapě také jak chceš, ale můžeš si postavit výměny dopředu třeby až na konec cesty, na rozdíl od Openrails, kde jsi mohl ovládat pouze tu výměnu, u které jsi byl.
Ovládání je u mnoha modelů téměř jako v reálu, pouze trakční charakteristiky a brzdné vlastnosti nejsou zcela realistické, ale to namodelovat je asi dost velký problém. Vím co to je v reálu zastavit vlak s 2000 tunama přesně na zamýšleném místě. Tady v simu to zvládnu vždy s přehledem, v reálu do dá někdy dost práce.
No a TrainSim World je kapitola sama pro sebe. Syn to má také, ale za mne nebrat. Leda by to mělo české tratě a loko, ale to se asi nedočkám...
 

2022   5. 9. 2022 / 11:41
Pips   
Zajímavá debata. Ale potřeboval bych něco trochu vysvětlit. Píšeš, že jsi přes WSAD ovládal i směr? Mluvíme tu o train simulátoru? Kolejová vozidla? Já o vlacích vesměs nic nevím a nikdy mě to ani zvlášť nezajímalo. Jsem tedy naprostý laik, co se týče vlaků. Ale vždycky jsem žil v přesvědčení, že vlaku dávají směr ty koleje. Na co tedy klávesy na směr? Nic použitelného mě nenapadá.
 

2022   5. 9. 2022 / 11:45
Tragédie v JRD
Směr jíizdy - dopředu, dozadu
 

2022   5. 9. 2022 / 11:47
Pips   
Ten chápu, WSAD jsou ale 4 klávesy
 

2022   5. 9. 2022 / 11:49
Willhelm   
Dvě klávesy ovládají směr vpřed vzad a další dvě pak ovládají výkon nahoru a dolů, na brzdy jsou další klávesy - protože tam je brzda lokomotivní, vlaková a u amerických dlouhých vlaků s pevnými spřáhly ještě průběžná.
 

2022   5. 9. 2022 / 11:53
Tragédie v JRD
není vlaková brzda ta průbežná?

brzdy tam byly tři - u většiny vlaků lokomotivní a vlaková, a pak u vlaků, kde to stroj i vagony uměly, byla i edb …
 

2022   5. 9. 2022 / 12:00
Willhelm   
To je jak píšeš dost komplikované a liší se to podle doby, země provozu a typu spřáhel. Tady už se pouštím na tenký led. Průběžnou brzdou myslím teď ten Americký systém co ti u dlouhých vlaků nejdříve celou soupravu spřáhly přitáhne k sobě aby ti zadní vagony při brzdění dominově nenarážely do předních. Dalo by se říct, že to je ekvivalent EDB v Evropě - prostě nějak eliminovat vlliv vůle ve spřáhlech, různé hmotnosti vagonů a délky vlaku.
 

2022   5. 9. 2022 / 11:49
Tragédie v JRD
ono totiž dost záleželo na tom, co jsi měl za mašinku ... ovládání totiž mohlo být rozdělené ...

ale v zásadě to byla kombinace, že dvě klávesy řídly směr (dopředu, dozadu, nula) a dvě klávesy pak řídily plyn.

u některých strojů pak toto ovládání bylo (pokud si pamatuji) spojené (a dvě klávesy byly k ničemu, a dvě klávesy pak ovládaly jak plyn, tak směr...
 

2022   5. 9. 2022 / 11:54
Pips   
Díky za vysvětlení, teď už mám aspoň trochu představu. Ale ve skrytu duše jsem tak nějak tušil, že A a D nebudou nejspíš sloužit k ohýbání kolejí
 

2022   5. 9. 2022 / 12:04
Willhelm   
Vlak se blíží k nádraží. Najednou strojvedoucí strhne řízení doleva a sjede z kolejí do příkopu.
Přiběhne výpravčí a volá na strojvedoucího: Člověče, co jste to vyváděl?
Strojvedoucí: Já si jen tak jedu a najednou vidim, že na kolejích leží Gustav Husák! Co byste dělal vy?
Výpravčí: Nevim, asi bych ho přejel.
Strojvedoucí: No to já taky chtěl, jenže on mi utek do pole!
 

2022   5. 9. 2022 / 18:22
Ctirad
Vidíš čoveče, jak se tenhle vtip starý 40 let pořád drží. Dnes by se dal znovu modifikovat a pořád by fungoval...
 

2022   5. 9. 2022 / 12:14
Ctirad
Po pravdě, k ohýbání kolejí docela dobře sloužily ruské Sergeje řada T679, po novu 781. ty mají 2 podvozky po třech nápravách a svou hmotností ty koleje naopak spíš v obloucích narovnávaly. To nekecám. Jinak to byly velice zajímavé stroje. Při dobré údržbě i celkem spolehlivé, jenže měli velkou spotřebu nafty a motorového oleje. To se ale dříve neřešilo, a už vůbec ne v Rusku.
Já na ně vzpomínám rád, měli jsme jich v depu pár. Měli dvoutaktní naftový dvanáctiválec se čtyřmi ventily na každý válec, Rossovo dmychadlo na přeplňování sání a písty kromě pohybu nahoru a dolu ještě navíc rotovaly kolem své osy, prostě učebnicové vyjímky ze všech pravidel Později ale dost trpěly na praskání hlav, ale to už byla jen labutí píseň...
 

2022   5. 9. 2022 / 17:29
Stew
v MSTS u Šemory jsme si parádně užívali Sergeje v aktivitě Topírna-noc, kdy jsi v závěru noční šichty odjezdil s tímto monstrem a třiceti plnými vagony mašinfírskou pohádku s dieselem po pražských spojkách ... To dunění diesela na plný výkon při stoupání do kopců (v noci u PC, volume up přes domácí kino), nemělo chybu
25280 B / 750 x 423 / serg.jpg
 

2022   5. 9. 2022 / 18:18
Ctirad
Tuhle aktivitku jsem nejel, ale jestli jsi to měl do domácího kina, to musela být paráda. Škoda jen, že není Sergej plně simulovaný do Railworksu (TS), hned bych se s ním projel. Mně ten stroj vždy velice fascinoval. Když jsi na něj lezl a pak procházel těmi všemi oddělovacími dveřmi (kvůli hluku na stanovišti), připadal sis jako v ponorce. Když jsi to nahazoval, musels dávat bedlivý pozor na otáčky, aby jsi to nepřetočil, sice to hlídal regulátor, ale chybičky se uměly vloudit. A otáčkoměr to mělo pouze ve strojovně nad motorem...Zajímavá byla už i houkačka, byla vzduchová, jak bylo a je většinou zvykem, ale tady se ovládala přímo dvoucestným kohoutem, ne přes EP ventil, takže se s tím zvukem dalo kouzlit. A když jsi to pak rozjížděl, no to byl skoro orgasmus!
 

2022   5. 9. 2022 / 11:47
Willhelm   
Zapomínáš, že i kolej má dva směry směrník v TS tedy slouží na přepínání směru vpřed a vzad. U parních lokomotiv je to ještě trochu složitější, protože tam směrník plní automobilovým slovníkem i částečnou funkci převodovky (nemůžeš ho napálit naplno, protože by ti prokluzovaly kola neschopny přenést kroutící moment). U Dieslových a elektrických pak směrník veskrze plní funkci přepínače směru otáčení kol.
 

2022   5. 9. 2022 / 12:25
Ctirad
U těch parních lokomotiv je to trochu jinak, než píšeš. Volič směru je tady nazýván plněním rozvodu a při rozjezdu ho právě napálíš naplno, tím jde do parních válců dost páry na rozjezd a postupným zvyšováním rychlosti rozvod stahuješ a ubíráš tím to plnění válců párou. Pokud bys to neudělal, brzy bys došel o všechnu vyrobenou páru a ani by to nemělo význam pro trakci. Opačným stavěním rozvodu pak měníš směr. Je tady kolem toho dost složitého k vysvětlování, ale asi to nebude nikoho zajímat. Sám jsem rád, že jsem několikrát parní loko mohl řídit a zážitek je to neskutečný.
Jinak ta vlaková brzda je samozřejmě průběžná a taky ji nazýváme samočinnou, to proto, že při roztržení soupravy umí zastavit obě oddělené části vlaku.
 

2022   5. 9. 2022 / 12:47
Tucano
Ja som uplny laik na vlaciky. len si pamätam, ze ma fascinovalo, ked parna lokomotiva, taka riadne velka pustila paru. Kolesa sa roztocili a a masinka s vlakom stala na mieste. A potom novy pokus...
 

2022   5. 9. 2022 / 13:10
Ctirad
Ono totiž rozjet soupravu taženou párou byla alchymie. Rozvod naplno, otevřít odvzdušňovací kohouty na válcích, protože když loko stála, tak válce chládly a po naplnění párou by začala kondenzovat ve válcích voda a mohla by vyletět komínem ven, pak otevřít regulátor naplno na pár sekund aby se otevřela samočinná šoupátka v rozvodu parního stroje a naplnily se válce párou, ale zase regulátor přivřít aby nebylo moc tlaku páry ve válcích a teď to celé pěkně sesynchronizuj. Po pár otočeních kol odvzdušnění uzavřít a dále ho otvírat občas podle potřeby. Prostě někdy se to povedlo bez prokluzu a někdy to tzv. brousilo, ale to je nechtěný efekt, který obrušuje nákolky a i koleje. Pro lajka ale paráda.
Ovšem prokluz kol u lokomotiv nastává i na dieselech, které ještě nejsou vybavené kontrolou prokluzu, jen si toho málokdo všimne. Fíra to ovšem taky pozná hned, to jsi jakoby najednou v luftě, což je taky špatně, takže okamžitě ubrat výkon.
 

2022   5. 9. 2022 / 13:21
Tucano
Dakujem za vysvetlenie. presne ako pises. Masinka doslova v lufte. Len sa tak zukala. Ale parada pozerat asi tak z jedneho metra.

Alebo ked sa vlacik na chvilu rozbehol opacne. No uzival som si to u babky na Kladne. Jazdil som aj tretou doslovne drevenou triedou z Tisnova do Brandysa. Ale tam boli mensie parne lokomotivy.

Rad som pozeral aj na malu parnu lokomotivy na stupani z Kladna na Vinarice. Ta tam isla doslova krokom.
 

2022   5. 9. 2022 / 18:32
Luděk Ch.
No já jsem si celkem jistý, že součásti toho clickbaitu je právě i to zkomolené pojemnování simu Ale pravda, kdyby neclickbaitoval, neměl by ani zdaleka tolik odběratelů
 

2022   5. 9. 2022 / 07:02
ulitej
Hodně hezký , ale já si počkám až budou celníci na letišti chytat přenašeče drog
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ