|  |  | DE-ICE, PITOT - funkčnost ve FS9 ? 30. 5. 2005 / 18:06 | |
|  | Nevíte někdo, jestli užití těchto funkcí má nějaký alespoň zanedbatelný vliv v simulátoru? Nebo jsou to jen prázdné funkce, které nijak neovlivní např. indikovanou rychlost, nebo chování letounu (námraza). |
| |
|
 |  |  | Re: DE-ICE, PITOT - funkčnost ve FS9 ? 30. 5. 2005 / 18:11 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: DE-ICE, PITOT - funkčnost ve FS9 ? 30. 5. 2005 / 18:17 | |
|  | S de-ice, anti-ce a ruznejma heatama si nejsem jistej, ale pitotku si muzes v klidu sam vyzkouset... |
| |
|
 |  |  | Re: DE-ICE, PITOT - funkčnost ve FS9 ? 30. 5. 2005 / 18:38 | |
|  | Schválně si nastav v počasí vrstvu mraků a v ní "icing" a chvíli v ní poletuj s vypnutým Pitot Heat. Jen se potom nediv, že ti přestane ukazovat rychloměr Ale ostatní fuknce de-ice funkční nejsou a nemají žádný vliv na let. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: DE-ICE, PITOT - funkčnost ve FS9 ? 30. 5. 2005 / 19:55 | |
|  | Ale to znamená, že DE-ICE tedy asi vliv nemá. Zato u PITOTu je to tedy jasné. Ono by to asi chtělo pečlivě vyzkoumat. Asi se do toho pokusu pustím. Hlavně budu muset nastavit dobře tu oblačnost. Díky |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: DE-ICE, PITOT - funkčnost ve FS9 ? 30. 5. 2005 / 19:58 | |
|  | Jo jo, když v nastavení počasí přidáš vrstvu mraků, tak u každé z nich můžeš nastavit turbulenci, srážky a právě námrazu (icing). Když jsem s FS začínal, tak mě párkrát překvapilo, že mi najednou rychloměry padly na nulu a nevěděl jsem, jak letím  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: DE-ICE, PITOT - funkčnost ve FS9 ? 30. 5. 2005 / 20:18 | |
|  | V realu k tomu (krome normalni teploty) prispiva i dew point, pokud se nepletu. Myslim, ze pro vznik namrazy musi byt tyto dva body pod nulou a co nejbliz u sebe. Ale meteorologie nebyla moje silna stranka, takze znalci necht me opravi. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: DE-ICE, PITOT - funkčnost ve FS9 ? 30. 5. 2005 / 21:13 | |
|  | Když jsme se dostali k meteorologii a dew pointu, tak jedna drobná pomůcka, jak si podle dew point spočítat v jaké výšce nás čekají mraky: teplota v průměru klesá o 2°C každých 1000 stop. Pokud je tedy na letišti např. hlášena teplota 16°C a dew point 10°C, tak mraky jsou ve výšce 3000 stop AGL (trojčlenka 6 / 2 x 1000).
Pokud teplota = dew point nemusíme se obávat ani oblačnosti ani mlhy. Může dojít i k teplotní inverzi: teplota |
| |
|
|