FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 6. 5. 2024, svátek má Radoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
aero 45 ovládání vrtulí Jeden příspěvek | Celý strom
aero 45 ovládání vrtulí   30. 7. 2023 / 22:11
Rumperstross
Nevím jak u Ae-45, ale Ae-45S a 145 to mají stejné, jako L-200A, což znamená:

vrtule jsou sice elektricky stavitelné, ale nikoliv automaticky. Neumí tedy udržovat konstantní otáčky. V každé poloze, po nastavení úhlu stoupání, se tedy vlastně chovají jako pevné vrtule.

Kostičky na ovládání jsou buď sdružené pro obě vrtule do přednastavených poloh (to jsou ty menší uprostřed, odspodu s polohami Start (CTAPT), stoupání (šipka) a hrubý úhel (MAKC). Tzn. pilot danou kostičku zmáčkne, listy se přestaví na předdefinovaný úhel a je to.

Dva páry větších kostiček po stranách (se symbolem menšího a většího úhlu) slouží k plynulému doladění přesného úhlu listů (což v kombinaci s dopřednou rychlostí a příslušným plnícím tlakem dá požadované otáčky), což lze dělat jak souběžně dvěma prsty jedné ruky, nebo individuálně každou vrtuli zvlášť. Nad tím, což zde moc dobře vidět není, jsou pod průhlednými odklěcími kryty dvě tlačítka pro zapraporování říslušné vrtule. Malá kostička s křížkem úplně nahoře je na rozpraporování.

V praxi to funguje tak, že před vzletem se zmáčkne kostička Start, vrtule se nastaví na jemný úhel. Jak se éro rozjíždí, vrtule se odlehčují, točí víc, a aby se nepřetočily, dojde po vzletu nejprve ke snížení plnícího tlaku (plynovými pákami) a pak se zmáčkne stoupací úhel (šipka). V horizontu, po rozjetí letounu (či v průběhu rozjíždění) se s dalším odlehčením vrtule roztáčejí, a je potřeba zvyšovat úhel nastavení vrtulí na hrubší. Rámcově se to dělá tak, že se nastaví požadovaný plnicí tlak, a pomocí těch postranních kostiček se doladí potřebný úhel. Někdy to vyžaduje poměrně hodně klikání sem a tam, než se člověk trefí. Každá změna rychlosti vyžaduje jiný úhel, takže je celý let o poměrně častém dolaďování. Před přistáním se opět mačkají malé kostičky na nastavení předdefinovaného úhlu, tam už si to přeně nepamatuju, myslím že po 3. zatáčce se dávalo stoupání a po přistání, na pojíždění, jemný úhel (start).

Tlačítko Max na hrubý úhel se moc často nepoužívalo, snad jen při klesání na velké rychlosti.

Tohle je postup z réalu, ale předpokládám, že simulátor do bude mít věrně
 1x  
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ