FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 16. 5. 2024, svátek má Přemysl Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Stav nouze - co dělat Jeden příspěvek | Celý strom
Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 08:52
OK-Milda (BHA410)   
Tak mě vzhledem ke včerejším zkouškám na IVAO napadlo, že bych ATC připravil horkou chvilku (a vlastně i sobě) tím, že bych simuloval výpadek motoru. Došlo mi ale, že neznám frazeo pro tento případ a ani postupy - myšleno nastavení odpovídače, výška apod.
Dá se někde najít popis (návod) co v takové situaci dělat?
 

Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 08:53
Filip   
Na IVAO webu Trenink - treninkovy balicek - L5
Je to frazeo pro IFR
 

Re: Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 09:23
OK-Milda (BHA410)   
Ó díky, nějak jsem si neuvědomil, že tam může být Emmergency. Jinak tam není zmíněno zda se měni squawk i u méně závažných situací (předpokládám, že ne) a zda jsou pro tyto případy i nějaké zvl. navigační postupy - ztráta tlaku = sklesání na ..... rychlostí .... apod. Je mi jasné, že to závisí i od typu letadla, ale nějaké obecné rady určitě existují.
Můžu ještě prosit info, jaké se nastavují squawk při výpadku rádia a jiných nestandartních situacích (únos letadla ).
 

Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 09:24
Filip   
Tak to urcite najdes v Ipacku. http://www.ivao.org/training/
 

Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 09:31
OK-Milda (BHA410)   
Jak jednoduché. Díky za pomoc - jdu se tou anglinou prokousat. (Česká verze se nechystá?)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 10:08
Rychlokvaška
Pro úplnou správnost bych doporučoval provozní příručku "RADIOTELEFONNÍ POSTUPY A LETECKÁ FRAZEOLOGIE A TERMINOLOGIE PRO POSKYTOVÁNÍ LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB A PROVÁDĚNÍ LETŮ" vydanou Ministerstvem dopravy ČR pod Leteckou Informační Službou (LIS). Tísňové volání má v radiokomunikaci velmi přesné a striktní předpisy a protože má ze všech volání nejvyšší prioritu musí být také náležitě provedeno. V uvedené příručce je sekce nazvaná "Tísňová radiotelefonní korespondence", kde najdeš vše potřebné. Dovolil bych si malý výtah i zde:

3.1.1. Kromě toho, že před tísňovou zprávou vysílanou letadlem
v tísni předchází třikrát opakovaný tísňový radiotelefonní signál
MAYDAY, musí být tísňová zpráva :
a) vysílaná na kmitočtu „letadlo-země“, který je v dané době
používán,
b) sestavena z nejvyššího možného počtu následujících částí,
zřetelně vyslovovaných a pokud možno, v následujícím pořadí:
1) název stanice, které je zpráva adresována (jestliže to čas a
okolnosti umožní),
2) identifikace letadla,
3) povaha tísňového stavu,
4) úmysl velitele letadla,
5) současná poloha, hladina (tj. letová hladina, altitude atd., dle
potřeby) a kurs letadla.


Ja jen doplním že zase jiný nadřízený předpis specifikuje i bod č. 6 a to je informace o dalším předpokládaném hlášení (kdy, kde)
 

Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 10:09
Priskac   
Este k tomu unosu lietadla, v reale sa tusim ze pouziva squawk 7500 ale mozem sa mylit, co vy nato? je to tak?
 

Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 10:11
crazy
Scandall tady pred casem publikoval soukromou pomucku, ktera mne pomaha dodnes :
nejdriv nas unesou 7500
pak nam seberou radio 7600
a pak jsme v prdeli 7700
 

Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 10:12
Antonio
Je to tak, 7500 - únos, 7600 - ztráta spojení, 7700 - nouze.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 15:08
Libor
No 7500 je nezákoný zásah
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 23:36
Marky Parky   
Ještě přesněji nezákoný čin (teda třeba i bomba na palubě).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   2. 6. 2005 / 08:54
MadBird
A jeste uplne specificky IVAO presneji: Squawk 7500 - hijack je na siti IVAO zakazano pouzivat - vcetne moznych "emergency" situaci s nim spojenych...

Edit:
uziti kodu 7600 - ztrata radia a 7700 - stav nouze je povoleno a plati pro ne potom nouzove postupy popsane na jinych mistech v tomto threadu a v instruction packu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   2. 6. 2005 / 09:37
Petr Slavíček   
Snažil jsem se najít na IVAO kde je to explicitně vyloučeno a nenašel jsem. Např i v Instruction pack je kod 7500 uveden, ale o zákazu jeho použití ani slovo. Kde je teda uvedeno že se to nesmí?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   2. 6. 2005 / 10:16
MadBird
IVAO - Pravidla, bod 4. - Obecna pravidla a omezeni:

4.4.5 - On the IVAO network Hi-jacking, war simulation and all other forms of aggression are not allowed.

Edit:
tim padem pod vyse uvedeny bod spada i uzivani squawku 7500
 

Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 13:38
Karel
Doporučuji přečíst si i "odlehčené" články na toto téma zde:
http://www.marecek.cz/view.php?cisloclanku=2004112601
a
http://www.marecek.cz/view.php?cisloclanku=2004120702
a
http://www.marecek.cz/view.php?cisloclanku=2005010401

Karel
 

Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 15:34
Latom   
Můžu ti říct, že tam včera bylo Emergency, přesněji požár. Nějak jsem pak nepostřehl už čeho, ale udivilo mne, že pilot s klidem pak s letadlem odtaxoval. Což je jaksi "nezpůsobilé". Tady bych raději volil volbu SLEW, jako že mne tahají. Ale to je můj názor.
 

Re: Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 23:37
Marky Parky   
A jak se ti libila nasledna kontrola povrchu drahy ???
 

Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   2. 6. 2005 / 09:19
Latom   
Ta byla naprosto geniální. Moc dobrý nápad a jen tak dál.
Ještě to chce "ptáčníka" nebo měřící vůz brzdných účinků, hlavně v zimě a bude to dokonalé. ))
 

Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   2. 6. 2005 / 18:07
Marky Parky   
C1cky se s tim budou setkavat pravidelne
 

Re: Re: Stav nouze - co dělat   2. 6. 2005 / 18:36
Libor
No já ne, pač nevim (možna se to dá někde nastavit), ale SLEW mod mam hrozně citlivej
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ