FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 27. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
C172 klapky v reálu ? Jeden příspěvek | Celý strom
C172 klapky v reálu ?   21. 9. 2023 / 12:35
ulitej
Ahoj - jak to je s ovládáním klapek u C172 v reaálu - jsou tam možné je ty 4 polohy a nebo jde nastavit tou páčkou i nějaká mezipoloha.
Omlouvám se za popis dotazu , ale snad se dá na to odpověděd.
 

C172 klapky v reálu ?   21. 9. 2023 / 13:54
Willhelm   
Dobrý dotaz, jak jsem ze simu byl zvyklý na polohy, tak mě v reálu vykolejilo, že tam je přepínač dolů a nahoru a žádné polohy nejsou a spínač je třeba držet. Alespoň na těch dvou strojích co jsem je měl v teplých. Takže klapky se dávaly +/- do polohy podle indikátoru, ale jdou v podstatě nastavit dle potřeby do jakékoliv polohy. Ale C172 je časově velmi široký pojem, je možné, že třeba modernější stroje mají klapky sekvenční do poloh, tak jak je to na klávesy v simu.
 

C172 klapky v reálu ?   21. 9. 2023 / 14:24
Stew
Ony jsou tři verze, Wilhelme, K, M, N, pokud vím, co jsme sháněli. K-čkio - to je jak píšeš - nemělo aretovanou polohu, takže jsi musel držet (a sledovat indikátor polohy), M-ko umělo lupnout nahoře a zůstat (pohoda pro prychlé zasunutí bez přemýšlení, a N-ko bylo jen v Tvých rukách - kam jsi jej dal, tam byl aretovanej Každá Cessna je podle stáří jiná.
 

C172 klapky v reálu ?   21. 9. 2023 / 14:42
ulitej
Takže v reálu jak jsem pochopil - klapky jdou zastavit v jakékolif poloze - dík
 

C172 klapky v reálu ?   21. 9. 2023 / 16:17
Ctirad
Já v reálu poznal jen 2 systémy, ale obecně platí, ovládat pouze pokud není letoun v náklonu do zatáčky.
 

C172 klapky v reálu ?   21. 9. 2023 / 16:25
ulitej
To už jsi o třídu dál , jen mě zajímala ta prvotní informace jestli se páčka posouva sem a sem a nebo jen na předem definovaná místa a tím i přesně definovaný úhel klapek
 

C172 klapky v reálu ?   21. 9. 2023 / 21:35
SONP   
Já se osobně setkal s dvěma typy klapek na C-172.

První je zjevně ten starší typ (podobný je třeba na Z-126 s původníma elektrickýma klapkama), který máme například na OK-CWF a který má jeden ovladač se třemi polohami. Horní klapky zasouvá, spodní je vysouvá a prostřední je překvapivě nula K tomu máš ručičkový ukazatel polohy klapek ve stupních a skutečně si nastavíš, co potřebuješ.

Druhý typ jsme mívali na OK-CWF a vypadá takto:
https://aircraftpartsandsalvage.com/wp-content/uploads/2015/04/products-0560025-6_2_110.jpg

Ovladačem si nastavíš příslušnou polohu a následně ti ukazatel vlevo dojede společně s klapkami do příslušné polohy, kde zůstane.
 

C172 klapky v reálu ?   21. 9. 2023 / 21:40
SONP   
Pardon, ten druhý měla OK-MLA.
 

C172 klapky v reálu ?   21. 9. 2023 / 23:15
Ctirad
Jen se zeptám, OK-MLA bylo kladenské éro? Je teď v Kunovicích a je to právě stroj, který je tím ze dvou, které znám osobně. A ten druhý je OK-GKA a ten má ten druhý způsob.
 

C172 klapky v reálu ?   22. 9. 2023 / 07:55
SONP   
Jo, jo. Měli jsme ji do roku 2012, odlétal jsem na ní část výcviku.

Když se delimitovala flotila AeČR, zvolilo naše vedení radši CWF, která snad měla novější motor...
 

C172 klapky v reálu ?   21. 9. 2023 / 22:18
Willhelm   
Tak ten druhý typ (OK-MLA) to je teda vychytávka! Kam se hrabe Z-126, to se nedá srovnat!
Schválně jsem kouknul na Textron co tam montují aktuálně a je to ten s tím předvoličem:
https://d21buns5ku92am.cloudfront.net/69280/images/399112-_BP20963-03f0ed-original-1629145752.jpg
 

C172 klapky v reálu ?   22. 9. 2023 / 05:09
ulitej
No prostě mě to vrtalo hlavou jak moc se musí pilot zaměřit při letu jak to nastavil - jestli tam má nějaký zarážky pro předem definované posice , při startu to je jasné to je defakto v klidu na zemi a po vzletu to asi dá na nulovou polohu asi také pokud to tak má být.
 

C172 klapky v reálu ?   22. 9. 2023 / 07:54
SONP   
Horní poloha u naší CWF ani není vypružená do té prostřední.

Takže v praxi to probíhá následovně:

1. na vyčkávacím držíš ovladač dolů, dokud nenastavíš klapky na vzlet
2. po vzletu jenom ovladač dáš nahoru (on tam zůstane) a klapky se zasunou
3. když už máš po vzletu klid, dáš zase ovladač do prostřední polohy
4. na baseu a na finále postupně klapky vysouváš - to je tedy musíš držet držet a při vysouvání hlídat, abys je nevysunul moc
 

C172 klapky v reálu ?   23. 9. 2023 / 18:48
kuma   
Dovolím si příspěvek. Zažil jsem na cessne 172-N (dvě cesíňky stejného modelu a i skoro stejného data výroby) tyhle dva systémy:

(1.) ovladač klapek na způsob L-200 Morava - třípolohová ploutvička. Při stlačení dolů se klapky vysouvají, při stlačení nahoru zasouvají, ve střední poloze se nic neděje. Z krajích poloh se ploutvička sama nevrací, musí se ovládat prsty. Šroubovce klapek mají jen koncáky, takže se na konci exkurse klapky zastaví a elektrický obvod se rozpojí (v plně zasunuté nebo plně vysunuté poloze), dokud se ploutvička zas nepřesune do opačné polohy. Pro mezipolohu (10-20-30-lopaty) se musí včas ploutvička vrátit do středové polohy, aby se klapky správně nastavily. Při vysouvání (nebo při postupném zavírání) klapek je lepší koukat na klapky, protože polohoznak, který je vedle ovladače, je dost nepřesný a pracuje se zpožděním - ukáže 10 a klapky jsou fyzicky na 30, zastavíš pohyb šroubovce - a polohoznak ještě dobíhá. Kdo to zná, samozřejmě juká na klapky jen pro kontrolu, dá se to dobře nacvičit.

(2.) prporcionální ovladač snímá polohu ovladače (ploutvičky) a současně polohu klapek průběžně v celém rozsahu, takže ploutvičkou se podle stupnice na ovladači (foto nahoře) nastaví požadovaná poloha klapek a ty tam dojedou a zastaví se. Tam i zpět. Na 10° bývá na boku kulisy zoubek, aby při letmém přistání na malém letišti člověk mohl jen po hmatu udělat ovladačem nahoru-dolu a ovladač se zastaví na zoubku pro vzlet, klapky se doberou a zastaví se tam samy, aby se pak v patřičné výšce mohly zavřít úplně. I tady má polohoznak trochu zpoždění, ale protože se ovladač nastavuje na požadovanou polohu, jen se kontroluje, jestli polohoznak doběhl tam kam měl (a stejně je lepší juknout na ty klapky, protože polohoznakem se nelětá, že...)

Jak píšu, oba stroje jsou stejný model i věk, a přesto mají sytémy dost jiné. Přežít se to ale dá. A nakonec ještě odpověď: ano, u cessny 172 (N) lze klapky zastavit na libovolném úhlu, bez ohledu na popisovaný systém.
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ