Dotyčný byl se stavem meshe na LKCM dost nespokojen. Dva dny obětoval jen na hraní si s MUXP, aby mělo letiště výškový profil dne náměrů z mapy.cz - podmínkou byl ale XP11 bez ortha a jen lokální ortho pro letiště a blízké okolí. Uživatelů XPL je v ČR na dva mariášové stoly a co uživatel to jiné ortho a jiné výškové data. Peklo reality stavu XPL mezi CZ simptáky, na které jsem narazil už při betatestu Šumperské nemocnice s helipadem. Na hangár LKCM ale vzpomínám rád, byla to moje první budova co jsem modeloval s interiérem a funkčními průhlednými okny ven/dovnitř a zevnitř/ven, a parametrickým nočním nasvětlením z Blenderu. Dělal jsem ho právě kvůli meshi 2x a dalším technickým oříškem tam bylo vyřešit ten lokální terén, který je dělaný jako extra hardtop objekt - bohužel taky s omezením, protože v XP11 nesmí být hrana hardtop modelu moc hluboku pod meshem, jinak to působí jako crashbox. A další peklo bylo hraní si s texturama, stejnou texturu na polygonu a objektu engine XPL zobrazuje výrazně jinak. Řešení bylo típnout screen draped polygonu v XPL a z toho screenshotu pak dělat texturu pro objekt a odstíny ladit v PS a Blenderu. To byly vyšší desítky reloadu scenerky, úpravy, exportu modelu nebo textury, reloadu scenerky.
Ale super pocit, když jsem se pak poprvé spawnul s ULL uvnitř hangáru a let začínal rolováním z hangáru. Něco z toho co jsem se naučil při ULL hangáru LKCM se mi ale hodí i teď při práci na objektu, kde je momentálně ustájeno Kuňkadlo Juraje Tinky - výukový projekt tvorby do MSFS. |
|