FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 3. 5. 2024, svátek má Alexej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Sokol v Xplane Jeden příspěvek | Celý strom
Sokol v Xplane   16. 10. 2023 / 11:37
Milan Lisner   
Když už se objevily nějaké screenshoty vrtulníků v Xplane (i nedávno ode mne), tak k tomu napíšu něco víc.
Opravdu to vypadá, že bych mohl dát mezi lid model Sokola, který bude pro X-Plane 11/12
A hned na začátku napíšu, že je to na dnešní dobu spíš takový zjednodušený model, v podstatě mírně vylepšená konverze ného starého modelu,s neklikatelným kokpitem s default 2D přístrojema, který ale i tak by mohl být zajímavý pro další lidi než jen pro mne.

Něco z historie:
Původní model by pro tehdejší FS2004. Když pak práce na něm skončily, zůstal v šuplíku.
K simulátorům na PC jsem se znovu vrátil před pár lety, To už FS-ka byla historií (a nová ještě nebyla) a Xplane byl tehdy asi jediný použitelný modernější simulátor. Naučil jsme se do něj dostat svoje starší modely a zprovoznit je aby nějak lítaly.

Naštěstí jsem měl na starém harddisku všechny svoje tehdejší zdroje tak bylo z čeho brát. Jen se tomu nevěnuju nějak intenzivně, spíš nárazově, tak to taky vždycky trvá.
Ale aspoň Z-242 se podařilo nějak dotáhnout. Pak tam mám třeba L-159, to je takový zkušební model na otestování různých věcí. Lecos se podařilo ale zbytek je stále ve zjednodušeném stavu, proto se mi to nechtělo zveřejňovat. Ale protože se s tím dá i tak zábavně polítat, asi to udělám asi i tak.

Podobně na tom jsou i ty vrtulníky (Sokol a Mi-24), taky jsem to neplánoval nějak cíleně ale jednou jsem si řekl, když už tam ty modely umím dostat, co zkusit něco dalšího. Nejdřív jen hrubý neanimovaný model,na vyzkoušení, jestli letový model půjde nějak nastavit, aby se mi to zdálo zajímavý.

Když to nějak šlo, zkusil jsem zjednodušený kokpit a panel s default 2D přístrojema a mírně vylepšil pát hranatých věcí. Zbytek kokpitu je jen otexturovaný takovou generickou texturou, bez dalších detailů.

Pak se mi nelíbila animace točícího se rotoru po default způsobu (hlavní i zadní rotor měl 4 listy a nešlo to změnit), tak jsem zkusil udělat vlastní a podařilo se.
Pak bylo vidět, že původní 1K textura vypadá hrubě tak jsem to zkusil zvětšit na 2K a předělat pár detailů ay to vypadalo líp. A když jsem na Youtube našel i použitelná videa pro externí i interní zvuky, už začalo být zábavnější.

Kdybych to chtěl vylepšovat k nějaké vetší dokonalosti, zabralo by to dost dalšího času (který tomu zas asi nehodlám dávat) zas by to zůstalo v šuplíku a nebo jen pro mne, protože mě by to tak stačilo.
Tak si říkám, že to dám mezi lid i takhle, ve zjednodušené verzi. Neco jako veřejná betaverze a případnou možností vylepšování v budoucnu.

To jen aby se od toho nečekalo mnoho, když to trvalo takhle dlouho
Naopak to leželo celé ty roky nedotčené v tom šuplíku, tak aspoň takhle by si to mohlo užít i pár dalších lidí než jen já.

Screenshoty z Xplane 11 (v Xplane 12 otestováno taky, funguje jen zatím nevyužívá naplno nových věcí):
27995 B / 750 x 422 / Sokol_4.jpg
25280 B / 750 x 422 / Sokol_3.jpg
29581 B / 750 x 422 / Sokol_1-1.jpg
33114 B / 750 x 422 / Sokol_2-1.jpg
 
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ