FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 27. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
A nedam s tim pokoj Jeden příspěvek | Celý strom
A nedam s tim pokoj   4. 9. 2002 / 02:36Tomáš 2
Zase otravuji s Tu-154kou, ale chci se zeptat, jestli lítáte s tou co je ke stažení tady na periskopu, nebo s tou co je tady
http://www.flightsim.ru/tu154/downloads.html

Zjistil jsem že se liší geometrijí (asi jsem oběvil Ameriku Co? ) , ale ani jedna mi nelítá vodorovně, já nevim nedovažuje se nějak speciálně nebo co?
 

Ale dej už:-)))   4. 9. 2002 / 09:59A.J.Scandall
No, ja nevim, ale koukal jsem do příručky na 737-400, do kapitoly Flight with unreliable airspeed / Turbulent air penetration (kde jsou napsaný orientačně podélný sklony při daných rychlostech, vahách a výškách při poruše rychloměru), v tabulce Cruise jsou tyto hodnoty (pro příklad váhy 64t): FL300, O.7M, pitch 4,5stupně. Pro klesání 2000ft/min při stejné hmotnosti ve FL200, při v=280KIAS 1,1 stupně. Pro holding, lítáný kolem 250KIAS, je ve FL100 dokonce 5,5stupně pro 64t a pro 36t, při v=190KIAS 5,7.
Takže vidíš, že i 737 lítá natažená, což je úplně normální, takže proč by se 154 měla hrbit)
Zkusil jsem to na 154, od těch Rusů, a při plný váze H=FL300, v=0.7M byl pitch 2,5stupňů, při H=FL100 v=250KIAS 6stupňů a v klesání 10m/s=2000ft/min ve FL200 a při v=280KIAS 2,5 stupňů
Takže úplně normální hodnoty. Bral jsem to ale podle horizontu. Je fakt, že pohled je nastavnej nějak blbě a zdá se, že jsi moc nataženej. Takže problém zkus hledat v tom.
 

Re: A nedam s tim pokoj   4. 9. 2002 / 10:19Jirka S.
Jestli Ti jde o to, že to lítá mírně natažený, tak se s tím budeš asi muset smířit. Tu-134A, se kterým lítám já, má podle tabulek při hladinovém letu ve výšce 10600m (cca 35 000ft) podélný sklon od 4,2st. do 2,7st. v závislosti na cestovní rychlosti, 0,71 - 0,82M. Tu-154 má stejnou konstrukci - šípové křídlo výrazně posunuté vzad s motory v zadní části trupu, takže bych čekal velice podobné chování, alespoň co se podélného sklonu při letu týče.

Tak už s tím dej pokoj ;o)))
 

Re: A nedam s tim pokoj   4. 9. 2002 / 22:19Aleš Jungmann
A to ti vadí i při přistávání? Já jsem už pár letadel odepsal pro to, že se při app. zasvíčkujou nosíkem nahoru a ranvej je v čoudu.

PS: nechápu, jak můžou přistávat s Jumbíkem. Když tu byl Hirohito s Mičiko, tak to jumbo bylo taky pěkně zasvíčkovaný. To snad ty japonci sedí na třech polštářích, aby viděli na runway )))
 

Re: Re: A nedam s tim pokoj   4. 9. 2002 / 22:39
A proc by asi meli pri pristani videt na drahu?
 

Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   5. 9. 2002 / 08:55Luděk Ch.
Myslíš, že se dá přistát bez toho aniž by pilot viděl na dráhu? To by asi dopadlo. Výhled ze simulátoru rozhodně moc neodpovídá výhledu a ve FS2002 si můžeš sedadlo zvednout. Mimochodem, kdo jste letěl ve vyšší let. hladině (FL350-390) třeba přes atlantik, tak ví, že i Boeing je pěkně nakloněný dozadu. Odhadl bych to minimálně na 2-3 stupně u B767.
 

Re: Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   8. 9. 2002 / 21:57Láďa
No nevidim nejmensi duvod, proc by musel pilot pri pristani vided na drahu. Kdyz se pristava treba v mlze, tak co asi vidi?
 

Re: Re: Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   8. 9. 2002 / 22:25Aleš Jungmann
Jenomže přistání v mlze je něco jinýho. tam pilot tu dráhu sice nevidí po většinu přiblížení, ale v jeho rozhodující části cca.400-100ft.( tam kde hlásíš missed-tam kde hlásíš go-arround ; zjednodušeno) vidí minimálně světla. Mlha, že neni vidět sotva 50m(CAT 3c) je možná, ale v takovém případě stejně většina posádek používá náhradní letiště, protože nejsou školena na CAT 3

PS: a approach lights jsou dělaná tak, aby je z dálky bylo vidět i za mlhy. (nevim, kolik stovek feetů je garantováno na Ruzyňi, už si to nepamatuju)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   8. 9. 2002 / 22:45Láďa
No jo mlhu jsem uvedl jen jako priklad, ale na tu drahu stejne neni potreba videt
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   10. 9. 2002 / 01:33Aleš Jungmann
No tak neni, no. Prostě visuální approache se dělají nablind.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   10. 9. 2002 / 02:40Marky Parky / web
Kdepak, technologie visual approach v dobe, kdy runway neni z kokpitu videt je podle me nasledujici:

Copi sleze skrz padaci dvere v kabina na podvozkovou nohu. Po vysunuti podvozku odtamtud hlasi interkomem kapitanovi domluvena slova jako "trochu vic doprava", "prizvedni cumak", "je fakt mlha, ale podle me uz je runway 300 metru za ocasem" a podobne )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   10. 9. 2002 / 06:43Luděk Ch.
Jak si na to prosímtě přišel, že na dráhu při přistání nemusí být vidět? Na každém letišti je stanovena minimální dráhová dohlednost podle vybavení letiště, letadla a konkrétní posádky, která si limit může zvýšit (ne snížit) podle svých zkušeností. Pokud tato dohlednost není splněna, tak pilot nesmí přistát BEZ VYJÍMKY!!! ikdyž má letadlo třeba autoland. Prostě to není dostatečně spolehlivé a bezpečné přistávat s nulovou viditelností. Taky jde o pocit, nevím, jestli by jsi psychicky vydržel čekat, jestli se o tu zem nerozbiješ až se ti vynoří těsně pod letadlem. Ale zkus si to představit v reálu! Na simulátoru to problém není. Takže opakuji, že přistávat bez výhledu z kokpitu je naprostý nesmysl a v praxi je to výslovně zakázáno!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   11. 9. 2002 / 00:54Pilatus
O tom, ze existuje neco jako CAT I, CAT II atd. jsi nahodou neslysel, ze ?
 

Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   10. 9. 2002 / 10:30Vita Zenisek
No treba proto, aby si nerozbili usta ))
 

Re: Re: A nedam s tim pokoj   5. 9. 2002 / 09:33Jirka S.
A neměl jsi moc malou rychlost? Jinak Tu-134A pro FS přistává při 0°-1° podélného sklonu. Na dráhu je vidět naprosto perfektně.
 

Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   6. 9. 2002 / 18:44Aleš Jungmann
Ne, poradne udelany letadla jsou OK, mluvil jsem o "šuntech" s uplácanejma air. souborama.

Ale stejne nechapu to pristání s 747. Asi si fakt přizvedavaj křesla.
 

Re: Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   8. 9. 2002 / 16:29Tomáš 2
Jo tak s jakymkoliv boingem nemam problem, to že Tu-154 je trochu něco jinýho tak s tim jsem počítal, ale to přistání je celkem hrůza s takovim concordem jsem sedal celkem v pohodě aniž bych nějak musel koukat ven. A už s tim pokoj dám, budu se to muset naučit.
 

Re: Re: Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   10. 9. 2002 / 09:49A.J.Scandall
To: Aleš Jungmann - ale neboj, ono z toho vidět je, i když je to natažený, to je totž největší mínus FS - omezení a malá věrohodnost pohledů ven (z titulu viděných úhlů, nikoliv grafiky, za to ale nemůže FS, ale monitor). Ve velkejch mašinách bývaj takový různý camprdlíky, díky nimž si nastavuješ sedačku tak, abys měli všichni piloti oči ve stejný výšce. Pro I.CAT totiž musíš vidět alespoň čtyři světýlka z ALS a alespoň jednu příčku, aby se to dalo považovat za adekvátní visuální referenci. A teď si vem, že někdo by mel šišku níž a to čtvrtý se mu schovalo pod čumák. Jediný éra, ze kterejch na dráhu opravdu nevidíš, jsou některý ostruhový mašiny - Z-50, Extra, Messerschitt 109, Tempest....) Ale to je o něčem jinym.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   10. 9. 2002 / 23:43Aleš Jungmann
To ale stejně nic neubírá z mistrovství kapitánů a jejich osádek na strojích kategorie b747.
V mých očích jsou prostě frajeři
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A nedam s tim pokoj   16. 9. 2002 / 19:24filgorn
Tak ještě jednou: křídla letadla jsou mírně v úhlu oproti trupu, a to tak (je to schválně!) aby při přistání BYLO vidět na dráhu. Za letu pak logicky musí letadlo letět v nějakém (rúzném) úhlu ke vzduchu, aby letělo různě rychle. Čili při letu na rychlost budeš mít čumák dolů, při letu cestovní (ekonomickou) rychlostí čumák nahoru. Za letu je Ti na h... vidět dopředu! A při přiblížení a přístání letíš dolů, a tudíž to, že je čumák natažený, by Ti nemělo vadit protože pokud máš Air file v pořádku tak při správném úhlu náběhu (rovná se při správné rychlosti) bys měl vidět na dráhu předním oknem.
Pokud nevidíš kvůli mlze nebo třeba krvi na tom okně, tak prostě nepřistaneš tady, ale někde kde uvidíš.
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ