FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 20. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Github a linux Jeden příspěvek | Celý strom
Github a linux   6. 2. 2024 / 08:16
orl
Ahoj,
Umíte někdo kompilovat z Github v Linuxu?
Spustit program zvládnu ale kompilovat ho neumím.
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 09:48
JM   
Co presne? Dej link.
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 11:00
orl
https://github.com/X-Plane/xptools/tree/xpt_23-4_release/codeblocks/MeshTool

Je to verze 4.0 sice chybí xes soubory ale chci něco zkusit.
Bohužel pro win. Nefunguje cgal a nelze kompilovat
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 11:05
orl
Při stahování přes Git se musí dodržet xpt 23-4, jinak to stáhne default a tam je meshtool 3
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 13:17
JM   
No jo, fakt v ty vetvi je novejsi MeshTool pro XPL12. Ale na to, abych to z toho zkompiloval, jsem asi bohuzel malo C-ckar a Linuxak
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 13:57
orl
Já myslel, že stačí mít potřebné knihovny a kompilovat, že je vše předpřipravenou. Na Linux chyby psané nemají na visual studio mají psané chyby. Nikdy jsem nic neprogramoval ani nekompiloval ale stáhl jsem visual studio a Jen zapnul, najednou vše, kde mají zapsanou chybu fungovalo, takhle mám v PC WED 2.6 pro win.
Tak jsem doufal, že někdo, kdo má Linux bY to byl schopný udělat stejně.
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 14:01
orl
Na Linux je tam navíc renderfarm, který vytváří xes soubory. Podařilo se mi najít na na starém xpl FTP zdrojová data na vytváření xes souboru z roku 2018, všechny zdroje lze sehnat už i s novejsimi daty.. Škoda asi budeme muset ještě pár let čekat.
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 14:41
Willhelm   
Že vám vstupuji do odborné debaty ve které rozmumím jen kompilovat a MeshTool.
Je to nějaký prototypový nástroj na editaci XPL meshe? To by mě totiž celkem zajímalo.
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 14:52
orl
Je to základní nástroj, přes který se tvoří komplet dlaždice, ale je naposled pro xpl 10 a funguje jen přes příkazový Radek, pokud chceš editovat třeba jen kolem letiště, používá se muxp nebo tak nějak. Já mám vytvořený nový mesh pro kousek ČR ale zatím improvizují abych zprovoznil vodu atd. Proto jsem se hrabal na github v jednotlivých zdrojakach abych zjistil jak to cca funguje a objevil jsem verzi 4.0 na kterou čekáme od vydání xpl12. Jestli budu mít čas, pošlu pár snímků z postupu prací, dostal jsem se na elevaci cca 2 m konečně jsou vidět i malé kopečky ale většinou mi to při generování padne protože je meshtool v x86 a dojde mu přidělena paměť, mám tam i nové vodstvo, vslcetne malých říček, šířka cca 2-3m. Jen kvůli tomu, že musím improvizovat (meshtool je pro verzi xpl10, popřípadě omezené 11, je totiž z roku 2015) a dodatečně upravovat přes dsf Tool tak to je stále kostrbaté a ve vývoji ale konečně se můžu orientovat i bez orta.
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 15:07
orl
Defxnovy, na novým je ostrá hrana, chyba v geotifu, už ji řeším. Zde je ale vidět že starý je skoro placka, nový je údolíčko pod hrází. ÚN Rozkoš
23532 B / 750 x 422 / Robinson R22 Beta II_mariner - 2024-02-03 19.16.51.png
28419 B / 750 x 422 / Robinson R22 Beta II_mariner - 2024-02-03 19.12.37.png
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 15:13
Willhelm   
Díky za osvětlení i hezkou demonstraci. Jako je to asi posun kupředu, ale na detaily MSFS meshe to bohužel pořád nemá. A pro lokální scenerky to není. Dělám teď po LKOP na LKDC a tam ten Děčínský svah je asi 3x takový hardcore než kopec v Ostravě. Co já bych dal za MSFS flatten polygon, pod budovy a heliporty.
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 15:18
orl
Přesně pro tohle muxp nebo tuším něco co vytvoří z meshe obj, ty ho upravit a vlozis zpět ale nevím jak se to jmenuje.
Geoportal u jsem tu chybu nahlásil a teď koukám že je opravena, přes část rozkoše chyběl DEM, byla tam prostě díra😃
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 15:59
Willhelm   
S muxp jsem se něco napracoval, Medlánky, Luhačovice, Frýdlant a další... Na rozdíl od meshremexe jsem s tímhle pluginem dokázal dojít aspoň k nějakým výsledkům. Bohužel muxp funguje jen tam kde je runway class, na malé projekty heliportů to nejde použít. Zkoušel jsem tuhle limitaci obechcat při tvorbě Šumperské nemocnice, že jsem přidal dráhu a tu pak zneviditelnil, ale nějak to nešlo, už si nepamatuju proč. Základní problém je poměrně velký rozměr mesh trianglů - muxp funguje jen pokud jde přes několik trianglů.
Napři u Luhačovic se mi s tím podařilo solidně upravit samotný mesh letiště, dráha měla profil přesně podle měření výšek na mapy.cz, ale udělat to tak, aby bylo letiště nerušivě napojené na XPL default mesh už by neřešitelný oříšek, právě proto, že tam byl v sousedství jeden triangl mega rozměrů.
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 16:14
orl
Tak to je problém defaultně. Když mesh nechám na standardní nastavení, získám nějakých 300 000 vertexu či co. A to mám 3x vyšší rozlišení geotifu než default. Já se dostávám na 3-4 miliony.
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 16:30
Willhelm   
Myslím, že nám všem je jasné, že není ve finančních možnostech LR mít naskladněné data meshe v kvalitě kterou jí má MSFS, o orthu ani nemluvě. Bohužel, planeta je velká a vertexů je v něm neurekom. Myslím si že i detailní mesh do FS2004 byl snad na 9CD/2DVD a lepší mesh bral v FS2004 nejvíce místa disku...
 

Github a linux   7. 2. 2024 / 10:22
JM   
Tak jsem to precejenom zkusil, ale hazi to nejakou chybu v CGAL a nechce to nakompilovat. CGAL mam tusim verzi 5.4, coz neni uplne nejnovejsi, ale uplne neaktualni taky neni. Netusis, jakou verzi CGAL to chce? Pripadne kde s tim CGAL je problem?

Pise mi to neco jako...
error: no matching function for call to ‘CGAL::_Curve_data_ex
 

Github a linux   7. 2. 2024 / 15:14
orl
To mi píše i pod visual studiem. Ale myslím že jsem někde zahlédl verzi 5.4 ale asi v tom mají chybu nebo to mají schválně, aby takový koumaci jako my neměli něco na čem se nijak moc nepracuje, poslední aktualizaci to píše před 8 měsíci, wed 2.6 dokonce před 10. A oficiální verze je stále 2.5. možná se tedy dočkáme pro xpl 20 MeshTool 4 a wed 3.
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 15:01
MzM   
Když zapátrám v paměti, tak:
- stáhnout správný git.
- pokud se má něco přeložit, bývá v tom stáhnutém něco, co se jmenuje Makefile - tím se teoreticky usnadní právě ten překlad
- po stáhnutí toho git-u se přepnu (tuším) do adrešáře, kde je zmíněný Makefile a z nějaké té konzoly pustím make
- přes VScode (co asi běží i v Linuxu) by to mohlo jít taky - otevřít adresář a dole v VSC je console, tam by mělo taky jít pustit make.
- pokud make není , tak je potřeba jej std prostředky doinstalovat, taky TO bude chtít nějaké to gcc (překladač), případně nějaké knihovny, které bude překladač potřebovat.

Kde se pak objeví přeložený výsledek by mělo být dohledatelné v tom Makefile

V gitech bývá postup, jak zdrojáky přeložit, případně, co udělat proto, aby překlad vyšel atd.

Pak v git archivech bývá odkaz na relaeases, kde bývají buď rovnou přeložené binárky, případně dobře nachystané zdrojáky s případnými dalšími návody. Tady např: https://github.com/X-Plane/xptools/releases/tag/wed_252r1

Pak ještě může být odkaz na gitpod - to je udělátko, kde se k danému git archívu připraví prostředí se vším potřebným k překladu, je to webová stránka, tváří se stejně jako prostředí VSC a přes tento webVSC se dá překlad provést také. Výsledek se pak stáhne... ale to je asi jiná pohádka.



Na víc si nevzpomenu.
 

Github a linux   6. 2. 2024 / 15:11
orl
Víceméně to vše tak je, ale jak říkám, v Linuxu jsem se naučil maximálně zapnout nějaký příkaz, zbytek nemám tušení. Proto bych byl vděčný někomu, kdo by to zvládl. MeshTool v Linuxu spustíme ale neumím vše okolo, abych kompiloval nový. Pro Windows bohužel jak píšou i v github u meshtoolu je problém s cgal.
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ