FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 19. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LKOZ Ostrava HEMS - Kryštof 05 Jeden příspěvek | Celý strom
LKOZ Ostrava HEMS - Kryštof 05   2. 2. 2024 / 13:11
Willhelm   
LKOZ mám hotovou.
Ke stažení zde: https://willhelm.info/files/airport_LKOZ_Ostrava_K5.zip

Prezentace denního/nočního cyklu: https://mega.nz/file/tkUHQbBQ#CtHLEpI_W80854-A9XsPWSMKOx3eQc_if45T40HRB_k (optimálně zapnout repeat)
Zatím všechny moje scenerky na Gateway byly Julianem odmítnuty. Důvodem je vždy to, že používám assety travnatých polygonů, kterými podle Ortha reprodukuju vzhled a směr kosení travnatých ploch letiště.
Evidentně existují nějaké budoucí plány změn v XP12, kde by to mohlo působit problémy.
LKOZ jsem nahlásil jako chybějící ICAO v XP12 databázi a tento požadavek byl schválen, když ale chci LKOZ uploadnout na Gateway, vyhazuje mi to chybu z důvodu neexistence ICAO kódu. Takže zatím jen z mých stránek.

Aby tahle scenerka dávala větší smysl - třeba pro mise CVARS nebo pro volné simulace záchranářských operací, potřebuje ještě přilehlý HEMS LKOP (FN Ostrava), ten mám taky, ale se stavem se kterým nejsem úplně spokojen a včera večer mě napadl ještě jiný způsob zpracování, který chci vyzkoušet o víkendu.

LKOZ je zatím můj prostorově nejstísněnější projekt do XP12, ale byl také časově nejnáročnější, díky husté městské zástavbě a snaze o co nejpřirozenější napojení do autogenu. Scenerka není 100%. Největší problém byly fasády přilehlého obchodního centra Avion shopping park v poměrně členitém terénu. Někde se střešní prvky utápí, někde levitují. Předělával jsem ty největší průsery pomocí dělení na menší fasádní celky asi třikrát.

Fasády jsou v XP12 parádní, hlavně ty nové s 3D prvky a user friendly popisky nodů jednotlivých typů zdí. K dokonalosti ale pořád chybí - buď jednotný pivot point pro skupinu fasád, nebo lokal flat terrain polygon jako má MSFS. Teprve pak by byl odstraněn problém fasád s výškovou elevací.

Fandové helin mohou vyzkoušet, zpětná vazba bude vítána.
 

LKOZ Ostrava HEMS - Kryštof 05   2. 2. 2024 / 18:17
DEJV
Ahoj Willhelme, paráda, děkujeme!

jinak prosba, nešla by udělat verze kompatibilní i s X11, prosím ?
 

LKOZ Ostrava HEMS - Kryštof 05   2. 2. 2024 / 18:21
Willhelm   
Je to XP11 nekompatibilní, protože tam z 80% využívám assety z LR knihovny pro XP12. Mají jiné (subjektivně výrazně lepší) environmentální mapování a XP12 knihovna je konečně tak rozšířená, že dílko takového rozsahu je možné. Dělal jsem tuhle scenerku v éře XP11 celkem 3x, 2x s vlastními assety, jedenkrát jsem se pokoušel to splácat z LR knihovny. V XP11 se toho, co se mi s tím povedlo teď, nedalo dosáhnout.

Heliny v XP12 se i mě nechovaly jak jsem byl zvyklý v XP11. Ale to bylo novou logikou ovládání.
EC135 pro XP12 se mi povedlo pořádně zprovoznit teprve včera večer.
1. Točení se na zemi dokolečka proti směru větru i s vyplou mašinou - moje vlastní blbost, protože jsem zapomněl, že heliny potřebují vyšší Flight models per frame (Settings/General) - EC135 se mi přestala točit na zemi jak čamrda u 5. Se 7 už se mi to pro změnu chová divně a trhaně v luftě.
2. Sensitivity - vše na nulu.
3. Joystick - Roll, Pitch - Edit Response Curve - Interpolace: Linear - první řádek 0.00 - 0.00, druhý řádek 1.00 - 0.50
4. Joystick - Yaw - Edit Response Curve - Interpolace: Linear - první řádek 0.00 - 0.00, druhý řádek 1.00 - 0.80

Zkoušel jsem s tímhle nastavením i placenou Bell412 a free Seakinga a Alouette III - vše konečně lítatelné.
Inspirace byla na TyTrubko, kde nějaký maník ukazoval jak se mu povedlo solidně rozchodit Ubenovu Lamu na Thrustmaster 9000 nebo něčem takovém. Nastavení jiné, ale klíčové bylo si pohrát s těmahle položkama a nepoužívat Catmul ani Cubic interpolace. Cykliku mám VKB Gladiatora, pedály heli od Happyho. Bohužel to chce tomu věnovat hodinku dvě a zkoušet různé nastavení, parametry budou asi každému klacku vyhovovat jiné.
 

LKOZ Ostrava HEMS - Kryštof 05   2. 2. 2024 / 20:46
oldboy
Diky Willhelm, krasna prace.
 

LKOZ Ostrava HEMS - Kryštof 05   3. 2. 2024 / 08:26
Willhelm   
Ještě doplněk - je to z výše uvedených důvodů pravděpodobně nekompatibilní i s XP12, kde má uživatel upravovaný mesh nebo ortho.
1. Používal jsem umísťování některých objektů v AGL (hlavně rukávy, které jsou v reálu na střechách budov)
2. Terén je členitý a v průbehu tvorby bylo třeba si dost hrát s fasádami a jejich pivot lajnama.

Nicméně moje zveřejněné scenerky byly a jsou vždy dostupné se zdrojáky, takže si je může každý dále upravovat ve WEDu podle chuti. Dokážu si představit, že např. v LKOZ - by slušelo doplnit nějaké statické hasičské vozidla, kterých je areál obvykle plný. XPL bohužel nemá v knihovně hasičské vozidla a to ani ty letištní, v různých knihovnách hasičské vozidla jsou, ale většinou letištního nebo amerického typu, které se do scenerky moc hodit nebudou. V Rescue-X jsou hasičská vozidla Evropská - ale ty jsou ´´vypůjčena´´ ze hry Emergency 4, relativně zprasená při konverzi a mají kolem milionu vertexů, což je dalece za doporučeními LR o maximálním počtu vertexů pro statické modely, které je tuším kolem 10.000. Nějaká jsou ještě v RU knihovně - ty jsou zase odporně ruského typu a kvalitativně z dob XP9. Kdo provozuje CVARS má netscenery knihovnu, kde se taky nějaké najdou, dokonce typicky české, ale opět - trochu kvalitativně zastaralé za XP11/12 assety. Další možností je v ModelConverterX dekompilovat MSFS bgl z knihovny norských hasičských Scania vozidel dostupné na flightsim.to, exportovat do XPL objektu a předělat norské žluté textury na naše oranžovo/červené. Jedno vozidlo jsem zkoušel, má kolem přijatelných 20.000 vertexů. Konvertovacímu barbarismu se tedy meze nekladou, v rámci osobního použití a dalšího nešíření - přesně podle licenčního ujednání. Taky mám rozdělané dvě T815-7 (4x4 a 6x6) v Blenderu, modely hotové, ale bez UV mapování a textur. Kdyby nějaký schopný modelář/grafik chtěl dodělat, můžu blendy vyhrabat z archivu nedokončených projektů a poslat.

Pro kutily co se v tom budou chtít šťourat: V AGL jsou většinou windsocks.obj (dá se ve WEDu filtrovat nahoře nad stromem scenerky v pravé části rozhraní). Fasádní objekty .fac (kromě plotů, které kopírují mesh) mají vždy řídící lajnu, z jejíhož středu se bere nulová výška. Tato lajna má ve svém středu kruh, který vizualizuje pivot point odkud se bere výšková nula fasády. Pokud máte ortho nebo custom mesh a fasáda je moc utopená nebo naopak levituje, můžete ji zkusit přeorientovat.
1. Pravý dolní panel v Selection módu, v levém panelu nástrojů hlavního okna je třeba mít aktivní šipku (Vertex (V)) (výběr objektu, nebo práce s vertexy fasád)
2. Vybrat problematickou fasádu a zkopírovat pomocí Ctrl+Shift+D, kliknutím do jejího středu a tažením přenést nově zkopírovanou fasádu vedle té původní.
3. Výběrem jednotlivých vertex bodů fasády přeorientovat tak aby řídící lajna s pivot bodem byla tam kde vás custom mesh má nejnižší místo, pokud vám fasáda levitovala, nebo napříč svahem pokud byla utopená Většina fasád jde kousek do mínusu tímto umístěním pivot bodu do středu svahu bude kousek utopený a kousek bude mít aktivní mínusovou stěnu, fasádu si můžete najít v knihovně, nové typy fasád většinou v náhledovém okně knihovny v levém dolním okně WEDu mají uvedeno kolik jdou do mínusu a jaké jsou povolené výšky.
4. vyberete původní fasádu a pro lepší nalezení mezi objekty jí přejmenujete na schovat/hide nebo něco unikátně podobného, co pak k okně modelů scenerky lehce vyfiltrujete.
5. Přesvědčíte se, že máte aktivní Snap to vertices v levém horním rohu WEDu.
6. Zkopírujete nastavení stěn fasády. Klik na původní vertex bod - a v Selection panelu vlevo dole juknete jaký je parametr Wall (např. Solid/Windows/Entrance/Big doors atd.) ten nastavíte u zrcadleného vertex bodu fasády nové a ten pak přesunete tažením na bod původní. To zopakujete u všech vertex bodů fasády, dokud nová nesedí komplet na té původní.
7. Vyfiltrujete si v Search poli vpravo nahoře svůj výraz schovat/hide apod. z bodu 4. a kliknutím na ikonu oka původní fasádu schováte. Objekty s vyplým okem se neexportují do kompilovaného dsf souboru scenerky.
8. Scenerku exportovat do XP12 - Ctrl+B, nahrát v XP12 podívat se na změny v XPL. V případě, nespokojenosti celý postup opakovat až do budu kdy se dostaví uspokojení se stavem úpravy.
9. To je individuální, někdo dá cigáro, někdo sprchu, ale pamatujte WEDušce není třeba po uspokojivém výkonu nechávat peníze na nočním stolku.
 

LKOZ Ostrava HEMS - Kryštof 05   6. 2. 2024 / 22:17
PT
Deset let jsem na Kryštofa 05 hleděl z okna a je to jak živý!
Dík!
 

LKOZ Ostrava HEMS - Kryštof 05   8. 2. 2024 / 14:35
Willhelm   
Přemku díky za zpětnou vazbu. Potěší, že se to líbí takovému místnímu znalci.
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ