FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 21. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LKUB a LKUS XP12 Jeden příspěvek | Celý strom
LKUB a LKUS XP12   17. 2. 2024 / 19:00
Willhelm   
Ústecký Kryštof 15 - LKUB a areál Masarykovy Nemocnice Ústí nad Labem s heliportem LKUS.

Zatím zdaleka největší peklo co jsem pro XP12 ve WEDu naklikal a kde už jsem opravdu narážel na limitace LR knihovny.
Klasika - topologicky náročná scenerka, bez možnosti lokálních úprav meshe. Některé části (Plicní) jsem musel vzdát, protože svah byl tak ostrý, že ani inteligentně modelované fasády které umí jít až 4m do mínusu tam nestíhaly. Budovu Celimedu a Omronu u psychiny, kde byl problém jen na jednom rožku, jsem podsadil druhou fasádou, tahle technika ale u Plicního vypadala divně.
Práce šly hrozně pomalu, protože bylo třeba kontrolovat vzhled v XP12 - jelikož WED neumí zohlednit mesh a vizualizuje ve 3D pohledu vše v rovině. Kombinace fasád a AGL usazovaných objektů to bylo vyloženě na pokus omyl.
Uvědomil jsem si, že v knihovně LR není objekt s OBS světlem. Je na rukávu, je na některých nových budovách, ale není jako samostatně použitelný objekt, který by šlo osadit na výškové budovy. Substitučně jsem použil HIRL RR trpaslíka, i když mě hodně cukalo, udělat si custom object. Jenže znám se, začnu OBS světlem a o tři měsíce později odkládám scenerku do šuplete, protože modeluji detaily jako interiér gynekologické ambulance s Dianou Kobzanovou na prohlídce a nemohu se rozhodnout, zda do místa kde nechal tesař díru vymodelovat plastové nebo nerez zrcadla.
Takže klasika jako u FN Ostrava - budovy jsou kde by +/-2m měly být, mají podle street view správný počet pater a nejbližší možnou barvu fasády. Pouze z LR assetů - pro teoretický upload na Gateway. Funkční jen v XP12 bez custom meshe (HD, UHD, Ortho apod.)

Heliport na HEMS základně LKUB jsem dal tradičně na násep s nejnižší možnou výškou. Zatím jediný způsob jak mít heliport, který je v reálu mírně zakopaný nebo navýšený ve svahu, v simu umístěný v rovině.

Pro šťouraly - opět je to ke stažení s WED zdrojákem, tuhle scenerku mi Gateway zatím nevezme, protože v AIPu jsou to dvě samostatné ICAO registračky, ale když jsem to zkoušel validovat pro nahrání do Gateway, tak to nechce vzít, protože jsou jedna příliš blízko druhé a tohle WED neskousne. Pro všechny případy nějakých budoucích změn na straně LR to mám řádně odděleno do dvou samostatných heliportů s assety ke každému jednomu pod svým heliportem. Šlo by asi obechcat sloučením obou areálů buď do LKUB nebo do LKUS, ale to podle mě není správné.

Mělo by být kompatibilní s CVARS misemi. Spolu s mou předchozí scenerkou Děčínské nemocnice, tak můžete v Ústeckém kraji drandit bez problémů (jako přistávání do autogenu podle AVITAB mapy) všechny stávající Kryštof 15 mise, nebo naklikat pro K15 nějaké nové.

Ke stažení zatím z mých stránek:
https://willhelm.info/files/airport_LKUB_LKUS.zip

Předem díky za zpětnou vazbu.
32596 B / 750 x 314 / ec135 - 2024-02-17 17.45.27.jpg
12954 B / 750 x 314 / ec135 - 2024-02-17 17.32.03.jpg
 

LKUB a LKUS XP12   17. 2. 2024 / 19:38
JM   
Rychle jsem vyzkousel a je to pekny, tvoje posedlost dokonalosti tam proste je zase videt Zadnych levitujicich, nedolihajicich, nelicujicich ploch jsem si nevsiml. Ted uz to jenom vsechno dostat na gateway, pak to teprve zacne mit fakt smysl, kdyz se to stane default soucasti XPL.

Jinak jednoho problemu jsem si vsiml, ale to nejde tak uplne asi za tebou, jako spis za autory XPL. Pri zapnutem kresleni zaparkovanych stroju to vrtulnik na zachrance zaparkovalo trochu nize, nez by melo...
30889 B / 750 x 422 / Robinson R22 Beta II - 2024-02-17 19.29.44.png
 

LKUB a LKUS XP12   17. 2. 2024 / 20:25
Willhelm   
Jirko díky za komentář i info.

K tomu problému s vykreslováním zaparkovaného stroje na heliportu.
Ramp start je ve scenerce klasicky na středu heliportu a parametry mám určitě nastaveny korektně.
Ono možná ramp start by neměl být umístěn na heliportu, jenže když jej tam nedám, tak svou mašinu na heliport start dostaněš jen vybráním jednoho ze dvou vektorů heliportu a XPL ji většinou jebne právě takto cypatě na kraj heliportu jak to máš na tom tvém screenu. Umístěním ramp start fíčury tento problém odpadá a simptákova mašina je ve středu heliportu.
Osobně jsem přežil celou éru XP11 s vypnutým vykreslováním zaparkovaných strojů, protože default XPL systém je umisťuje divně a v kombinaci s tím co zmiňoval nedávno Artoo - že dost tvůrců Gateway scenerek jede na výkon místo na kvalitu a takoví se nezdržují nastavováním velikosti stojánky, podporovanými typy strojů atd. Jebnou default E kategorii a jak zapneš kreslit zaparkovaná éra máš malé letiště přeplněné 747 nebo A330. Přitom i Jan Vogel ve svých tutoriálových videích na WED upozorňoval - neflákejte nastavování parametrů, teď to nemá vliv ale jednou mít bude a vaše scenerka bude vypadat nesmyslně. Mám tedy vyplé vykreslování strojů na stojánce i v XP12, používám Traffic Global, ten mi to řeší co se týče velkých letadel na řízených letištích. V XP11 knihovně byl stejně jen jeden vrtulník, v XP12 teoreticky dva.

Další problém co vidím je, že fígl se srovnáním svahu je OK pro uživatelův stroj, ale AI modely úplně ignorují hardpoint objekt a jsou přilepené na meshi pod. U heliportů na budovách se to schová pod fasádou budovy, ale u té nízké fasády holt ne.

Jinak pořád čekám kdy budu moct nahrát scenerku LKOZ u které mi schválili ICAO heliportu do XPL databáze, ale stále mi WED píše: nelze nahrát - neexistující ICAO. Tohle bude v nějaké větší aktualizaci, jsem možná měl rovnou dát všechny žádosti, ale nechtěl jsem žádat o něco k čemu třeba scenerku dělat nikdy nebudu.
 

XP12 WED tip - fasádní střešní prvky   18. 2. 2024 / 10:34
Willhelm   
Možná jsem právě objevil nový kontinent, tak nevím jestli se tím chlubit nebo to brát jako ostudu, že jsem na tohle nedošel (nebo někde nevyčetl) dříve. Každopádně dám do placu pro WED hračičky tip na střešní fasádní prvky.
- term_ *roof* prvky slouží pro oživení velkých ploch střech a rozbití jejich velké monotónní plochy.
Problém: používají pivotní point fasádního prvku a pokud je objekt na meshi který není úplně rovný, tyto prvky levitují , nebo jsou moc utopené, nebo mají rozdílnou výšku.

- problém rozdílné výšky jde teoreticky řešit tím, že se fasádní prvky naklikají do velkého hada o několika segmentech, kde se střídá segment s prvkem s technologickým segmentem empty atd.

- osobně jsem u Ústecké nemocnice použil fintu se střešním prvkem na tři segmenty (4 body fasády):
1. samotný prvek
2. vynášecí čára
3. pivot segment

Nakliknu jeden střešní prvek pomocí tří segmentů. Nadefinuji výšku střešního prvku podle výšky fasády. Exportuju scenerku. Načtu v XPL. Zkontroluji jestli střešní prvek levituje nad střechou, nebo je naopak utopený. Vracím se do WEDu, posouvám pivot segment ve svahu nahoru/dolů podle potřeby, dokud nenajdu místo kde střešní prvek sedí na fasádě jako prdel na míse. Ve WEDu pak kopíruji Ctrl+Shift+D střešní prvek, nechávám pivot segment a posunuji první segment se samotným prvkem na místo podle ortho podkladu tam kde má být.
Touhle fintou můžete mít perfektní kontrolu nad střešními prvky na fasádních střechách v šikmých svazích.

Obrázek někdy za třistatřicettři slov:
35690 B / 680 x 550 / WED_roof_elements.jpg
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ